۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۴
کد خبر: ۴۴۴۸۸۶
رییس مرکز فقهی ائمه اطهار:

سیاست صحیح در پرتو فهم دقیق ولایت ائمه به وجود می‌آید

عضو جامعه مدرسین با بیان این‌که سیاست صحیح در پرتو فهم دقیق از ولایت ائمه اطهار(ع) به وجود می‌آید، گفت: عده‌ای خود را پیرو ولایت ائمه اطهار(ع) می‌دانند اما این ولایت را صحیح معنا نمی‌کنند و به اتفاق‌هایی که در جهان مانند یمن و سوریه می‌افتد بی‌تفاوت هستند.
فاضل لنکرانی فاضل لنکرانی فاضل لنکرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی، رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) امروز در دیدار با جمعی از جوانان زائر علی‌بن موسی‌الرضا(ع) با اشاره به اهمیت مسأله زیارت گفت: قدر زیارت را باید دانست، اگر در زیارتنامه‌ امام رضا(ع) و دیگر ائمه اطهار(ع) دقت کنیم، خداشناسی می‌آموزیم؛ همچنین در زیارت اعتقاد انسان به معاد و قیامت نیز بیشتر می‌شود.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم هدف از زیارت را تغییر در اعمال و اخلاق انسان عنوان کرد و افزود: با تمام خوبی‌ها و فایده‌مندی‌های بیشماری که زیارت دارد، وهابیتی که از معارف قرآن و پیامبر اکرم (ص) دور هستند زیارت را درک نمی‌کنند.

 

وی اظهار داشت: ما حجت خدا را زیارت می‌کنیم تا معرفت و تقرب به خدا پیدا کنیم، گاهی عده‌ای تنها برای گرفتن حاجت به زیارت می‌آیند که این عمل نیز خوب است اما اصل معارف شیعه نیست.

 

آیت‌الله فاضل لنکرانی ضمن بیان عبارت «السَّلامُ عَلَيكَ يا وارِثَ آدَمَ صَفوَةِ اللهِ»،‌ تصریح کرد: وقتی انسان به زیارت یکی از ائمه(ع) می‌آید مانند این است که به زیارت تمام انبیاء رفته است، همچنین نکته دیگری در این عبارت است، امامی که زیارت می‌شود تمام خصوصیات انبیاء الهی را دارد.

 

جنگ‌ها  به دلیل نداشتن توحید است

وی در ادامه اضافه کرد: جوانان عزیز باید بدانند اگر توحید در این سنین کم در وجود آن‌ها رسوخ کند زندگی‌شان دگرگون خواهد شد،‌ حتی می‌توان گفت مشکل امروز جامعه بشری نداشتن توحید است، جنگ‌ها و نزاع‌ها در بین مسلمان‌ها و غیرمسلمان‌ها به دلیل غفلت از توحید است.

 

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به زندگی امام خمینی(ره) گفت:‌ اگر امام خمینی(ره) انقلاب عظیم جمهوری اسلامی ایران را به کمک‌ روحانیت و مراجع و مردم به پیروزی رساند و آن را رهبری کرد به دلیل موحد واقعی بودن ایشان است.

 

ولایت‌پذیری راه رسیدن به توحید واقعی

وی در ادامه افزود: بین توحید و ولایت پیوند است و برای رسیدن به آن توحید واقعی راهی جز ولایت‌پذیری وجود ندارد، عرفان‌های کاذبی که به وجود آمده برای جدا کردن ما از این عقاید است.

 

آیت‌الله فاضل لنکرانی با بیان این‌که سیاست صحیح در پرتو فهم دقیق از ولایت ائمه اطهار(ع) به وجود می‌آید، گفت: عده‌ای خود را منتسب به پیروی از ولایت ائمه اطهار(ع) می‌کنند اما این ولایت را صحیح معنا نمی‌کنند و به اتفاق‌هایی که در جهان مانند یمن و سوریه می‌افتد بی‌تفاوت هستند./862/پ202/ج1

ارسال نظرات