۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۴۴۶۴۵۴

اخبار کوتاه از سازمان تبلیغات اسلامی

نگاه جهادی و اولویت دار در حوزه مدیریت مهمترین وظیفه دولتمردان، انتخاب برترین پایگاه تابستانی تویسرکان و برپایی نمایشگاه«شمیم حسینی» برای نخستین بار در خوزستان برخی از اخبار کوتاه سازمان تبلیغات اسلامی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی، در نشست مشترک اداره کل تبلیغات اسلامی و شهرداری اصفهان موارد مربوط به حمایت شهرداری از هیات‌های مذهبی در ماه محرم مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست که صبح روز شنبه ۶ شهریورماه در معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری اصفهان برگزار شد، حجت‌الاسلام رحمت‌الله اروجی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، علی قاسم‌زاده معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان، اعضای شورای هیات های مذهبی اصفهان، مسعود مهدویان فر مدیر امور اجتماعی و مشارکت های مردمی شهرداری اصفهان و معاونین فرهنگی مناطق پانزده گانه شهرداری های شهر اصفهان و کارشناسان اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان حضور داشتند.

حجت‌الاسلام اروجی پس از تشکر از شهرداری و شورای شهر اصفهان به دلیل حسن توجه به مسائل فرهنگی شهر بیان داشت: ساماندهی محرم و صفر امر بسیار مهمی است که نباید از آن غافل شد.

وی با اشاره به حدیثی از امام حسن مجتبی(ع) با این مضمون که "من عجب دارم از انسانهایی که به غذای جسم خود توجه دارند اما به غذای روح خود اهمیت نمی دهند"، گفت: این امر اهمیت توجه به مسائل فرهنگی را می‌رساند و این جای سعادت برای شهر دارد که مدیران شهری به مسائل فرهنگی اهتمام دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان ادامه داد: مراسم مذهبی در ماه محرم و صفر می‌باید در شان جمهوری اسلامی و آنگونه که شایسته است، برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه مناسبت‌های دینی و مذهبی یک ظرفیت بسیار مهم در مکتب اهل بیت و جمهوری اسلامی است، اظهار داشت: در حال حاضر که تمام دشمنان در مقابل نظام جمهوری اسلامی ایستاده‌اند، برگزاری مراسم مذهبی آوردگاهی است که باعث می‌شود لشکر اسلام به حرکت در آمده و برنامه های استکبار را نقش بر آب کند.

حجت‌الاسلام اروجی به برگزاری مراسم پیاده روی اربعین سال گذشته اشاره کرد و گفت: در حالی که هجوم عناصر تکفیری به شدت برگزاری این مراسم را در کربلا تهدید می‌کرد، صفوف نماز جماعتی در این مراسم تشکیل شد که طول آن از ۳۰ کیلومتر هم تجاوز می‌کرد و این دستاورد مهمی برای شیعیان است.

وی گفت: آنچه امروز برای دشمنان اسلام به‌عنوان جبهه مقابله مطرح است، عرصه فرهنگی است؛ وقتی جمع‌بندی عاقلانه‌ای داشته باشیم می‌بینیم که دشمن در حال رصد و شناسایی ظرفیت‌های ما است و سعی دارد تا آنها را به ضد ارزش تبدیل کند.

وی با تاکید بر اینکه دشمن بر روی هیأت‌های مذهبی با انرژی زیاد کار می‌کند، افزود: برخی از هیات‌های مذهبی خواسته و یا ناخواسته به اختلافات مذهبی دامن می‌زنند و این وظیفه شورای هیات‌های مذهبی و سازمان تبلیغات اسلامی است که هوشیارانه در این زمینه عمل کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان ادامه داد: شهرداری‌ها نیز برای جلوگیری از هر گونه حرکت خارج از شرع می‌باید تنها با هیات‌هایی وارد تعامل شوند که از سوی سازمان تبلیغات اسلامی مجوزهای لازم را کسب کرده‌اند و با توجه به تعامل سازنده و افزاینده که بین معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان و سازمان تبلیغات اسلامی وجود دارد تا امروز این امر در اصفهان مورد توجه قرار داشته است.

وی در ادامه برنامه پیشنهاد شکل‌گیری مراسم مشترک و یکپارچه هیات‌های مذهبی شهر اصفهان قبل از فرارسیدن ماه محرم را به جمع حاضر داد.

همچنین از دیگر پیشنهادات مدیرکل تبلیغات اسلامی اصفهان برگزاری جلسه مشترک بین شهرداری، نیروی انتظامی، سازمان تبلیغات اسلامی با مسئولین شورای هیئات مذهبی شهر بود.

در ادامه این نشست نیز علی قاسم‌زاده معاون فرهنگی و اجتماعی و مسعود مهدویان فر مدیر امور اجتماعی و مشارکت های مردمی شهرداری اصفهان ضمن تشریح نحوه حمایت های شهرداری از هیئات مذهبی و مراکز فرهنگی برخی از اقدامات مشارکتی و حمایتی شهرداری اصفهان از هیئات مذهبی را تبیین نمودند.

اردبیل جزو ۵ استان برتر قرآنی کشور است

حجت‌الاسلام ‌مهدی ستوده در نشست اصحاب فرهنگ و هنر با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اردبیل اظهار کرد: ما امسال ۶۴ برنامه را در هفت محور با یک نگاه استراتژیک در حوزه تبلیغات دینی و اسلامی هدف‌گذاری کردیم و سعی و تلاشمان بر این است تا بتوانیم این برنامه‌ها را جامه عمل بپوشانیم.

وی با بیان اینکه در سه سال اخیر با حمایت دولت تدبیر و امید ۱۳۰ خانه عالم احداث و تحویل روحانیان طرح هجرت شده است، تصریح کرد: در استان اردبیل یک‌هزار و ۴۰۰ هیأت مذهبی، یک‌هزار و ۶۰۰ مداح، بیش از ۱۲۰ انجمن اسلامی، ۲۵ کانون فرهنگی، تبلیغی و ده‌ها تشکل مردمی و نهاد قرآنی فعالیت می‌کنند تا یک مقابله جدی با نحله‌های انحرافی و حرکت‌های ضد اسلامی را از سوی برخی از گروه‌ها با حمایت‌های معنوی شاهد باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه در استان اردبیل تعامل خوبی بین دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی همچون ارشاد، سپاه، حوزه هنری، اوقاف و... برقرار است، گفت: ما در یک فضای تعاملی و مدیریت محیطی سعی می‌کنیم تا روند رو به جلو را در فعالیت‌ها شاهد باشیم.

حجت‌الاسلام ستوده نگاه متوازن به امر توسعه فعالیت‌های فرهنگی را به همراه خروج از تصدی‌گری‌ها یادآور شد و افزود: ما سعی و تلاشمان بر این است تا با فعال کردن مؤسسات قرآنی و تبلیغی از شرایط تصدی‌گری خارج شویم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: قطعاً در توسعه مراکز قرآنی از ظرفیت ۳۷۰ مؤسسه و خانه قرآن در شهرها و روستاها حمایت می‌کنیم و تمام تلاشمان بر این است تا بتوانیم فعالیت‌های قرآنی و تبلیغاتی خودمان را بر محور مسجد انجام دهیم.

حجت‌الاسلام ستوده فعالیت‌های آموزشی در حوزه روخوانی، ‌روان‌خوانی و تجوید قرآن کریم را یادآور شد و اضافه کرد: ‌در سازمان بحث فعالیت‌های آموزشی در حوزه علوم قرآنی و همچنین هیأت‌های مذهبی مد نظر است به طوری که ما برای فعالان این عرصه بیش از یک‌هزار و ۱۹۲ دوره آموزشی را در سال‌های اخیر برگزار کردیم و ۱۲۸ ساعت نیز دوره تخصصی برای تربیت مربی در این استان برگزار شده است.

وی استان اردبیل را جزو پنج استان ممتاز کشور در فعالیت‌های قرآنی معرفی کرد.

نگاه جهادی و اولویت دار در حوزه مدیریت مهمترین وظیفه دولتمردان است

حجت‌الاسلام مسعود صفی یاری مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان به مناسبت هفته دولت گفت: هفته دولت هفته بسیار مبارکی است و باید در این هفته خدمات برجسته و بسیار فراگیر نظام اسلامی برای مردم تبیین شود.
وی ادامه داد: هفته دولت فرصتی است برای ارتقاء اعتماد مردم و تقویت پیوند مردم با نظام جمهوری اسلامی و این میسر نمیشود مگر با ارائه گزارش های صادقانه و نگاه اولویت دار به اصلی ترین مشکلات مردم که عمده در زمینه های فرهنگی و اقتصادی خود را نشان میدهد.
حجت‌الاسلام صفی یاری با بیان اینکه شهید رجایی و شهید باهنر بارقه ای از دولت اسلامی را شکل دادند که در آن فرهنگ خدمت صادقانه و خالصانه به مردم کاملا هویدا بود، اظهار داشت: شهید رجایی به جای ادعا و شعار تکیه بر کار و خدمت بی منت و شبانه روزی داشت. او شخصیتی بود که ساده زیستی را به اشرافی گری و مردمی بودن را به استفاده ابزاری از مردم ترجیح داد.
وی در ادامه تبیین شخصیت والای شهید رجایی و شهید باهنر افزود: شهید رجایی الگوی تفکر ناب انقلابی بود و در مقابل تفکر آمریکایی لیبرال ها تمام قد ایستاد و از محکمات و اصول انقلاب اسلامی دفاع کرد.
شهید رجایی و شهید با هنر الگوی تفکر جهادی در عرصه مدیریت و کار بودند و امروز همه به خصوص دولتمردان باید با الگو گیری از شهید رجایی و شهید با هنر نماد خدمت رسانی صادقانه، ساده زیستی، تفکر انقلابی و ولایتمداری باشند.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه هفته دولت را نباید صرفا به صورت تشریفاتی برگزار کرد گفت: باید در این هفته الگو های مدیریتی و نگاه جهادی و انقلابی و روح استکبار ستیزی شهید رجایی برجسته شود تا شاخص های دولت اسلامی و انقلابی با بهره گیری از منویات مقام معظم رهبری بیش از پیش محقق گردد.

برترین پایگاه تابستانی تویسرکان انتخاب شد

حجت‏ الاسلام علی کاروند ۶ شهریور ماه جاری در گفتگو با رابط خبر روابط عمومی در تویسرکان، اظهار داشت: این پایگاه به خاطر ارائه بهترین گزارش و بیشترین فعالیت در تابستان امسال بین سایر پایگاه‏ها به‌عنوان پایگاه برتر و نمونه در طرح اوقات فراغت انتخاب شده است.

وی ادامه داد: برگزاری منظم کلاسها،تحقق اهداف سازمان تبلیغات اسلامی در ترویج و گسترش آموزه‏های قرآن و ارزش‏های اهل بیت (ع) و نیز بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی و توجه به پیام رهبری در سال جدید و آموزش سبک زندگی اسلامی و توجه به آموزش قرآن از مهم‏ترین ملاک‏های انتخاب پایگاه برتر است.

کاروند تصریح کرد: نزدیک به ۳۰ نوع فعالیت در قالب امور آموزشی، فرهنگی، قرآنی، هنری و اردویی از جمله اقدامات پایگاه فراغتی همراهان یار در تابستان سال جاری است.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تویسرکان یادآور شد: اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تویسرکان۶ پایگاه در قالب بوستان معرفت و همراهان یار در طرح اوقات فراغت با حضور نزدیک به ۵۰۰ نفر از دانش‏ آموزان کودک و نوجوان در مساجد، هیئت‏های مذهبی و مراکز و موسسات قرآنی برگزار کرد.

وی در پایان این گفتگو افزود: پایگاه فراغتی همراهان یار سرکان با ارائه بهترین گزارش و بیشترین فعالیت و با حضور ۷۰ نفر دانش ‏آموز در بین سایر پایگاه‏ها رتبه نخست را کسب کرد.

لازم به ذکر است در بازدید صورت گرفته توسط کارشناس امور فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی همدان عملکرد این پایگاه بسیار خوب گزارش شده است.

برپایی نمایشگاه«شمیم حسینی» برای نخستین بار در خوزستان

حجت‌الاسلام محمدحسین بلک، مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان، با اشاره به برگزاری نمایشگاه شمیم حسینی از سوی این اداره ابراز کرد: این نمایشگاه برای نخستین بار در استان و با هدف حمایت و افزایش توانمندی هیئات مذهبی و کمک به وضعیت اقتصادی استان از ۱۳ تا ۱۷ شهریورماه در نمایشگاه بین المللی خلیج فارس اهواز برگزار می‌شود.

مدیر کل تبلیغات خوزستان با اشاره به خرید قابل توجه هیئات مذهبی اظهار کرد: چه بسا برخی از خریدها به خارج از استان هدایت می‌شد اما با این اقدام گردش مالی در استان باقی خواهد ماند؛ چنان که نظارت بیشتر بر محتوای برنامه‌های هیئات مذهبی از دیگر اهداف راه اندازی این نمایشگاه است.

این مقام مسئول وجود بسته‌های فرهنگی، کتاب و نرم افزارهای مورد نیاز را از دیگر اقدامات در برگزاری این نمایشگاه دانست و عنوان کرد: با توجه به مناسبت‌های پیش رو همچون دهه ولایت، هیأت ها قادر هستند نیازهای خود را با مراجعه به نمایشگاه تأمین خواهند کنند و در این باره به مساجد و فعالیت‌ها و نیازهای آن‌ها برای برگزاری مناسبت‌های دینی و مذهبی توجه شده است.

حجت‌الاسلام بلک با بیان اینکه شرکت عموم مردم در نمایشگاه شمیم حسینی آزاد است، خاطرنشان کرد: برخی نیازها برای برگزاری مجالس شخصی و خانگی مهیا است و تلاش می‌کنیم تا مهمان‌های فرااستانی افزون بر مسؤولان و مقامات استانی حضور داشته باشند.

وی در ادامه مخاطب اصلی این نمایشگاه را هیئات، مساجد و نیروهای فرهنگی استان عنوان و خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه خدمات صوتی و تصویری، ارزاق مورد نیاز، کتاب‌ها و محصولات فرهنگی، نیازمندی‌های مورد نیاز هیئات همچون زنجیر، لباس و طبل وجود دارد و تلاش می‌کنیم تا غرفه‌هایی را برای ارائه وسایل سرمایشی مورد نیاز هیئات تهیه کنیم.

مدیرکل تبلیغات خوزستان به استقبال خوب اصناف از این نمایشگاه اشاره و اظهار کرد: در این نمایشگاه تعدادی از هیئات حضور و توانمندی‌های خود را عرضه خواهند کرد و هم اکنون اقدامات مورد نیاز با همکاری شورای هیئات مذهبی دنبال می‌شود و در حقیقت برگزار کننده نمایشگاه خود هیئات مذهبی هستند و اداره کل تبیلغات اسلامی حمایت‌های لازم را در این باره انجام خواهد داد.

همچنین، با تشکر از مدیریت نمایشگاه بین المللی خلیج فارس عنوان کرد: وی با حذف تشریفات اداری و بخش‌هایی از مسائل مادی، این امر را برای ما آسان ساخت و از این حیث شرکت غرفه داران در نمایشگاه شمیم حسینی رایگان است.

در پایان خاطرنشان کرد: علی رغم  عدم حمایت کننده مالی در برپایی این نمایشگاه از برگزاری آن صرف نظر نکردیم در حالی که سایر استان‌ها در برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی مورد حمایت قرار می‌گیرند./1325/ت303/ی

ارسال نظرات