۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۷
کد خبر: ۴۴۷۱۵۹

چند خبر کوتاه از استان مرکزی

برگزاری آموزش تلاوت مجلسی قرآن در مسجد سیدهای اراک، برگزاری همایش پیوندهای آسمانی در ساوه، برگزاری محفل انس با قرآن کریم در پدافند هوایی اراک و برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن دستگاه قضاء در استان مرکزی برخی از عناوین اخبار کوتاه در استان مرکزی است.
چند خبر کوتاه از استان مرکزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، دوره‌های آموزشی تلاوت مجلسی و تلاوت ویژه حافظان قرآن، به همت مؤسسه نسیم اختران قرآنی اراک هر هفته برگزار می‌شود.

علی شیخی، مدیر مؤسسه نسیم اختران قرآنی اراک، از برگزاری دوره‌های آموزش تلاوت مجلسی و تلاوت ویژه حافظان قرآن به همت این مؤسسه خبر داد و گفت: این دوره‌ها‌ جمعه هر هفته در مسجد سیدهای اراک برگزار می‌شود و حضور برای عموم مردم نیز آزاد است.

وی ادامه داد: مربی دوره تلاوت مجلسی بر عهده خودم است و تدریس دوره تلاوت حافظان قرآن نیز بر عهده ابوذر کرمی از قاریان و حافظان برجسته کشور است.

مدیر مؤسسه نسیم اختران قرآنی تصریح کرد: در این دوره‌های آموزشی علاوه بر حضور قرآن‌آموزان، اساتید برجسته قرآنی استان نیز همچون استاد مشیری، جدیدی و... بنا به وقت آزاد خود حضور پیدا می‌کنند و تکنیک‌های مهم تلاوت را در اختیار قرآن‌آموزان قرار می‌دهند.

شیخی در پایان تصریح کرد: مؤسسه نسیم اختران قرآنی در دوره‌های آموزشی خود به دنبال کمیت نیست بلکه هدف‌گذاری مؤسسه بر آموزش قرآن با بهترین کیفیت است و سعی دارد برای رسیدن به این هدف در اکثر دوره‌های آموزشی تعداد شرکت‌کنندگان به بیش از ۱۵ نفر افزایش پیدا نکند.

برگزاری همایش پیوندهای آسمانی در ساوه

همایش پیوندهای آسمانی با هدف ترویج ازدواج آسان و آگاهانه در ساوه برگزار می شود.

گفتنی است، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه با همکاری کانون فرهنگی هنری مسجد ابوذر ، اداره ورزش و جوانان ، کمیته امداد امام خمینی (ره) و حوزه های علمیه به مناسبت گرامیداشت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه (س) وبا هدف ترویج فرهنگ ازدواج آسان ، آگاهانه و به هنگام در جامعه و فرهنگ سازی در راستای مهریه معقول ، همایش پیوند های آسمانی را را برگزار می کند.

 این همایش در روز شنبه مورخ ۱۳۹۵/۰۶/۱۳ ساعت ۱۷ با سخنرانی حجت الاسلام شاهرودی در مکان سالن سلمان ساوجی اداره ارشاد برگزار می شود.

برگزاری محفل انس با قرآن کریم در پدافند هوایی اراک

محفل انس با قرآن کریم به‌مناسبت چهلمین روز خاکسپاری شهید گمنام در مرکز آموزش درجه‌داری پدافند هوایی حضرت علی اکبر(ع) اراک، در این مرکز برگزار شد.

در آستانه فرا رسیدن سالروز تشکیل قرارگاه پدافند هوایی حضرت خاتم الانبیاء و به مناسبت چهلمین روز خاکسپاری شهید گمنام در مرکز آموزش درجه‌داری پدافند هوایی حضرت علی اکبر(ع) اراک محفل انس با قرآن کریم، امروز، ۹ شهریورماه در این مرکز برگزار شد.

این محفل با قرائت قاریان برجسته مرکز آموزشی پدافند هوایی اراک و با حضور امام جمعه موقت اراک، فرمانده ارشد نظامی ارتش استان و کارکنان پایور و وظیفه مرکز آموزش برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسینی‌پور، امام جمعه موقت اراک بعد از پایان محفل گفت: همه ما به شهدا مدیون هستیم و همواره یاد آنها باید در ذهن مردم زنده باشد، جوانانی که در این مرکز تحت آموزش هستند قدر این دوران را بدانند باید آنچنان رفتار کرد که این ایام عبرتی برای تمام عمر باشد.

وی به سربازان توصیه کرد: کسالت به خودتان راه ندهید و همواره با توکل بر خداوند شاد باشید و این را قدر بدانید که وارث چه فداکاری‌هایی هستید، با فراگیری آموزش‌ها آمادگی خود را برای مقابله با دشمنان حفظ کنید و با الگو قرار دادن شهدای ۸ سال دفاع مقدس که جانانه و با تمام قوا در برابر دشمنان ایستادگی کردند در راه حفظ آرمان‌های شهدا کوشا باشید.

برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن دستگاه قضاء در استان مرکزی

مرحله استانی چهارمین دوره مسابقات قرآن دستگاه قضاء در استان مرکزی با حضور ۹۸ شرکت‌کننده برگزار شد.

مهدی آقاباقری، معاون فرهنگی دادگستری کل استان مرکزی گفت: دوشنبه، ۸ شهریور ماه مرحله استانی چهارمین دوره مسابقات قرآن و عترت دستگاه قضاء در استان مرکزی برگزار شد.

وی از حضور ۹۸ نفر در چهارمین دوره مسابقات قرآن دستگاه استان خبر داد و افزود: ازاین تعداد ۶۹ نفر مربوط به دادگستری کل استان و ۲۹  نفر از سازمان‌های تابعه هستند.

آقاباقری ادامه داد: شرکت‌کنندگان دراین مرحله در رشته‌های درک مفاهیم، حفظ موضوعی، حفظ بزرگسالان در سطوح مختلف، فرزندان، قرائت ترتیل و تحقیق با یکدیگر به رقابت پرداختند.

وی بابیان اینکه چهارمین دوره مسابقات قرآن دستگاه قضاء در سه بخش، کارکنان، همسران و فرزندان برگزار شد، ابراز کرد: این دوره از مسابقات در قالب مراحل شهرستانی، استانی، منطقه‌ای و کشوری برگزار می‌شود.

آقاباقری در پایان اظهار کرد: ایجاد انگیزه برای مطالعه بیشتر در رشته‌های قرآنی و رسیدن به عمق آیات الهی یکی از اهداف برگزاری این مسابقات قرآن است، اسامی راه‌یافتگان به مرحله منطقه‌ای نیز متعاقباً اعلام خواهد شد./842/303/ب2

ارسال نظرات