۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۴۴۸۳۹۵
حجت الاسلام حسینی خبر داد؛

تحصیل 7هزار دانش‌پژوه در دانشگاه مجازی المصطفی

رییس دانشگاه مجازی المصطفی(ص) از تحصیل 7 هزار دانش پژوه در این دانشگاه خبر داد و گفت: تربیت 100 هزار دانش پژوه در سند چشم‌انداز 1404 مهمترین هدف دانشگاه مجازی المصطفی(ص) است.
 حجت الاسلام سدی مهدی حسینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مهدی حسینی، ریاست دانشگاه مجازی المصطفی(ص)، پیش از ظهر امروز در نشست خبری که در سالن کنفراس این دانشگاه برگزار شد، گفت: دانشگاه مجازی المصطفی(ص) بیش از 10 سال خدمات آموزشی در فضای مجازی ارائه کرده است.

وی افزود: دانشگاه مجازی المصطفی(ص) بزرگ‌ترین دانشگاه شیعی و اسلامی در بستر فضای مجازی است و تمام مشتاقان علوم اسلامی و انسانی با محوریت قرآن و اهل بیت(ع) در ساسر جهان می‌تواند در این دانشگاه کسب علم و دانش کنند.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه رسالت دانشگاه مجازی المصطفی(ص) بین المللی است، بیان کرد: علاقه‌مندان علوم الهی و و علوم انسانی بدون هیچ محدودیت جنسی؛ سنی و دینی می‌توانند در این دانشگاه به مشغول تحصیل شوند و شیعه بودن یا مسلمانان بودن شرط ثبت نام دانشگاه مجازی المصطفی(ص) نیست.

رییس دانشگاه مجازی المصطفی (ص) به دوره‌ها و رشتههای این دانشگاه اشاره کرد و عنوان داشت: اکنون این دانشگاه سه دوره کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد به 7 ز بان فارسی، عربی، آذری، ترکی، اردو، فرانسه و انگلیسی در حال اجرا دانش پژوه دارد و امسال نیز  سه زبان چینی، ژاپنی و استانبولی به زبان تنها افزوده می‌شود.

وی یکی از رشته‌های دانشگاه مجازی المصطفی(ص) را آموزش زبان و ادبیات فارسی بیان کرد و گفت: بیش از 74 کشور جهان در این رشته مشغول به تحصیل هستند و دانشجویان کشورهای همچون چین که فاصله زبانی بسیاری با زبان فارسی دارد، می‌توانند زبان فارسی سخن بگویند و نثر و شعر فارسی را به نگارش درآورند.

رییس دانشگاه مجازی المصطفی(ص) بر ضرورت گسترش زبان گسترش زبان فارسی در جهان تأکید کرد و گفت: زبان فارسی زبان انقلاب اسلامی است، بنابراین انتشار و ترویج زبان و ادبیات فارسی از اهداف اصلی دانشگاه مجازی المصطفی(ص) است.

حجت الاسلام حسینی عنوان داشت: اکنون 22 رشته و دوره کوتاه مدت در دانشگاه مجازی المصطفی(ص) تدریس می شود و فقه اسلامی، زبان فارسی، معارف اسلامی، اخلاق اسلامی، علوم قرآن از رشته‌های اصلی این دانشگاه به شمار می رود و همچنین دوره کوتاه مدت و پودمانی این دانشگاه با استقبال دانش پژوهان فراهم شده است.

وی در بخش از دیگر از سخنانش به ضرورت نشر و فرهنگ اسلامی در فضای مجازی تأکید کرد و گفت: در حال حاضر 7 هزار دانش پژوه در دانشگاه مجازی المصطفی(ص) در حال تحصیل داریم، و برای  سال 1404 جذب و پذیریش  100 هزار دانش پژوه برای این دانشگاه پیش بینی شده است و امسال این تعداد دانش پژوهان به 10 هزار نفر افزایش خواهد یافت.

رییس دانشگاه مجازی المصطفی(ص) آموزش زبان فارسی را در راستای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی بیان کرد و گفت: اگر آموزش زبان فارسی وجود نداشت، تعداد بسیاری دانش پژوهان برای آموختن این زبان به ایران و شهر قم هجرت می‌کردند و راه‌اندازی این رشته سبب شده است در کشور خویش به فراگیری این زبان بپردازند.

حجت الاسلام حسینی بابیان اینکه با آموزش زبان فارسی، فرهنگ و سبک زندگی ایرانی و اسلامی به جهانیان انتقال داده می‌شود، گفت: در راستای آموزش زبان فارسی 12 کتاب از سوی این دانشگاه تألیف و در این کتاب‌ها سبک زندگی ایران و اسلامی گنجانده شده است./998/پ203/ی

 

 

ارسال نظرات