۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۵
کد خبر: ۴۴۸۴۴۲
فرمانده سپاه عاشورا:

اصول انقلاب با لبخند به دشمن حفظ نمی‌شود

کریمیان گفت: تا زماني كه ماهيت استكبار ستيزي و ظلم ستيزي خود را حفظ كنيم با دشمن درگير خواهيم بود و محال است كه هم اصول انقلاب را حفظ كنيم و هم بنشینیم و با آن ها بخنديم.
سردار کریمیان، فرمانده سپاه عاشورا

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در تبریز، غلام عسكر كريميان فرمانده سپاه عاشورا عصر امروز در جشنواره مالک اشتر استان، با اشاره به مشكلات تبديل سپاه از نهاد به سازمان، شكنندگي و انعطاف پذيري كم را از ضعفهاي سازمان عنوان کرد و گفت: نظم پذيري و انعطاف پذيري از نقاط مثبت و قوت مجموعه نهادي است كه سپاه نيز به آن مسلح است.

وي با اشاره به تدبير امام خميني(ره) در شكل گيري نهادهاي مقدسي همچون سپاه، جهاد سازندگي، كميته امداد، خاطرنشان كرد: به وجود آمدن اين نهادها، هنر امام راحل براي تقويت و حفظ نظام بود كه به جهت خللهاي مديريتي آن زمان به وجود آمده و مأموريتهاي مهمي را هم در برهه هاي حساس انجام دادند.

كريميان با اشاره به از تبدیل برخی نهادهای انقلابی به سازمان و بی خاصیتی آنها بعد از این تبدیل، يادآوري كرد: متاسفانه پس از انقلاب، شاهد زوال برخي نهادهاي انقلابي بوديم كه يكي از آن ها جهاد سازندگي است كه با تبديل شدن به سازمان، ويژگي انقلابي بودن خود را نتوانست حفظ كند.

وي كارجهادي را از ويژگي تشكيلات نهادي خواند و بيان داشت: كار جهادي با روحيه انقلابي همراه است، چنانچه اگر روزي با روش عادي نتوانيم كاري انجام دهيم، راه ميانبري را با حفظ كيفيت پيدا مي كنيم كه از خصوصيات تشكيلات نهادي است و عامل پویایی و قدرت گرفتن نهاد و رفع مشکلات است.

فرمانده سپاه عاشورا انطباق پذيري در شرايط مختلف را از ديگر ويژگي تشكيلات نهادي دانست و يادآوري كرد: در عمليات آبي و خاكي خيبر، همان يگان پياده نظام با انعطاف پذيري و آموزشهاي سريع توانستند خود را به يگان دريايي تغيير داده و عمليات خيبر را با موفقيت به انجام برسانند.

وي با توجه به اينكه كشور ايران در رأس مثلث هدف گيري دشمنان قرار دارد، ابراز كرد: در راس اين مثلث نيز سپاه پاسداران حضور دارد كه با پشتيباني بزرگ بسيجيان به عنوان بدنه فعال ملت، توانسته است دشمنان را در رسيدن به اهداف شوم خود ناكام بگذارد و دشمن را در رسیدن به خواسته هایش مأیوس بگذارد.

كريميان با تاكيد بر اينكه پاسداران بايد در گام نخست نهادي بودن و ماهيت خود را حفظ و تقويت كنند، افزود: ما بايد روحيه انقلابي گري و نهادي بودن سپاه را حفظ كنيم وگرنه به تدريج تبديل به سازماني بي خاصيت خواهيم شد، اگر روزي سپاه و بسيج از تشكيلات نهادي به سازمان تبديل شود، ديگر سپاه، انقلابي و مؤثر در انقلاب نخواهد بود.

وي شوق در دل، صداقت در گفتار و نگاه حق شناس و حق بين را از خصوصيات مورد تأكيد رهبر فرزانه انقلاب براي بسيجيان برشمرد و خاطرنشان كرد: بايد بسيجيان با دارا بودن اين خصايص و با تفكر در آينده انقلاب، درجا نزنند و به سوی هدفها و ارزشهای والای انقلاب اسلامی حرکت کنند.

كريميان با اشاره به آسیبهای و آفتهای امروز در حوزه کار و فعالیتها، ادامه داد: شايد از آفت هاي امروز ما، كارزدگي و روزمرگي است كه بسياري از آن به صورت سيستماتيك تحميل شده و برخي از جانب خود ما است كه بايد با دوري از آنها، بهره وري را بالا برد و میزان بازدهی را تا حد بسیاری بالا برد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود، با بيان اينكه درگيري ما با نظام سلطه ماهوي و هويتي است، تصريح كرد: تا زماني كه ماهيت استكبار ستيزي و ظلم ستيزي خود را حفظ كنيم با آنها درگير خواهيم بود و محال است كه هم اصول انقلاب را حفظ كنيم و هم بنشینیم و با آن ها بخنديم./202/854/ب1

ارسال نظرات