۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۷
کد خبر: ۴۴۸۴۵۶
امام جمعه اهل سنت حصارچه:

اهل سنت ایران به هیچ کشوری اجازه دخالت در امور داخلی را نمی‌دهند

امام جمعه اهل سنت حصارچه با بیان اینکه ایران اسلامی الگوی وحدت شیعه و سنی در دنیا است، گفت: اهل سنت ایران با بصیرت دینی و سیاسی خود اجازه کمترین دخالت در امور داخلی را به هیچ کشور خارجی نمی‌دهند.
آخوند محمد پروانه - امام جمعه اهل سنت حصارچه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، آخوند آنامحمد پروانه، امام جمعه اهل سنت حصارچه، امروز در یادواره 28 شهید اهل سنت استان خراسان شمالی، با بیان اینکه گرامیداشت یاد و خاطره شهدا ارزش و اهمیت والایی دارد، اظهار کرد: شهدای هشت سال دفاع مقدس بدون هیچ‌گونه چشمداشت مادی، بر روی دنیا و علائق آن چشم بسته و با آغوش باز به سوی شهادت رفتند.

وی افزود: شهدای گران‌قدر با بذل جان و نثار خون خویش به پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران رنگ بخشیده و اجازه ندادند این پرچم در هجوم بیگانگان و دشمنی استکبار رنگ ببازد.

آخوند پروانه با بیان اینکه همه ما اعم از شیعه و سنی باید قدردان نعمت انقلاب و نظام اسلامی باشیم، افزود: همه ما قدرشناس بوده و با اتحاد و همبستگی در کنار یکدیگر برای اعتلای اسلام و نظام تلاش می‌کنیم.

این عالم اهل سنت استان خراسان شمالی تصریح کرد: اهل سنت ایران به هیچ عنوان بازیچه دشمنان اسلام و انقلاب نبوده و با کوچک‌ترین اشاره رهبر فرزانه حاضر هستند خون و جان خود را در راه این نظام نثار کنند.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی الگوی وحدت شیعه و سنی در دنیا است، خاطرنشان کرد: اهل سنت ایران با بصیرت دینی و سیاسی خود اجازه کمترین دخالت در امور داخلی را به هیچ کشور خارجی نمی‌دهند.

علی اکبری، نماینده مردم شهرستانهای بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی هم در این یادواره شهدا، با اشاره به ارادت و علاقه‌مندی ملت ایران به شهدا، اظهار کرد: گرامیداشت یاد و خاطره شهدا در سراسر کشور با شور و شعور ویژه‌ای برگزار می‌شود.

وی با یادآوری جایگاه ویژه شهدای اهل سنت، افزود: بزرگداشت شهدای اهل سنت یک پیام مشخص داشته و آن وحدت است؛ به‌گونه‌ای که امروز این وحدت و انسجام اسلامی در بهترین شکل خود به نمایش درآمده است.

اکبری با بیان اینکه جامعه اهل سنت خراسان شمالی با اهدای 28 شهید بهترین و کامل‌ترین نمونه وحدت، همدلی و انسجام را به نمایش گذاشتند، اضافه کرد: اهل سنت در هشت سال دفاع مقدس دوشادوش برادران شیعه خود به دفاع از اسلام و انقلاب پرداختند و در این راه از نثار جان خود هم دریغ نکردند که این موضوع بسیار باارزش است.

گفتنی است، استان خراسان شمالی دارای حدود 3 هزار شهید، 6 هزار و 613 جانباز و 33 هزار رزمنده است که در سالهای دفاع مقدس برای حراست از کشور و نظام جان‌فشانی کردند، 28 نفر از شهدای این استان جزء اهل سنت بودند.

لازم به یادآوری است، حدود 10 درصد از جمعیت 935 هزارنفری استان خراسان شمالی در شمال شرق کشور، ترکمنهای سنی مذهب هستند که در سه شهرستان بجنورد، راز و جرگلان و مانه و سملقان این استان زندگی می‌کنند./202/9314/ب1

ارسال نظرات