۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۳:۰۴
کد خبر: ۴۴۹۵۷۶
روحانی پاکستانی:

آل خلیفه زندانبان یک زندان بزرگ است

مسؤول بین الملل مجلس وحدت مسلمین پاکستان، آل خلیفه را مسلوب الاراده و وابسته به خاندان آل سعود توصیف کرد.
حجت الاسلام شفقت حسین شیرازی معاون رییس حزب وحدت مسلمین پاکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید شفقت حسین شیرازی مسؤول بین الملل مجلس وحدت مسلمین پاکستان در تجمع سه شنبه شب طلاب بحرینی در حمایت از آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان این کشور در حسینیه امام رضا(ع) قم بر ایستادگی ملت پاکستان در کنار ملت مظلوم بحرین تأکید کرد.

وی گفت: رهبران سیاسی و اسلامی معمولا به مردم توصیه می کنند در صحنه حضور داشته باشند اما خودشان در منازلشان می نشینند اما این مساله در بحرین محقق نشده و علما در کنار جوانان در صحنه حضور دارند و الگوی زیبایی برای سایر ملت ها از خود نشان می دهند.

این روحانی پاکستانی با اشاره به حمایت ملت پاکستان از مردم بحرین از زمان آغاز انقلاب تصریح کرد: حمد آل خلیفه پادشاه بحرین چند سال پیش به پاکستان سفر کرد اما مردم به شدت به این سفر معترض شده و با برگزاری تظاهرات، نقشه های وی را نقش بر آب کردند.

حجت الاسلام شیرازی ظلم آل خلیفه را مختص به ملت بحرین ندانست و اظهار داشت: این حاکم ظالم در حال حمله علیه مذهب تشیع است و به اسم دین و مذهب به ظلم علیه ملت بحرین می پردازد و به دین و ارزش ها هجمه ور شده است.

وی هجمه علیه فریضه خُمس را مؤید این مساله عنوان کرد و ادامه داد: هجمه علیه این فریضه به معنای هجمه علیه دین و ایمان است و کسانی که به این حکم شرعی پایبند هستند نیز مورد آماج حمله قرار می گیرند.

عضو ارشد مجلس وحدت مسلمین پاکستان تأکید کرد که در صورتی که در برابر تعرض های آل خلیفه علیه مذهب نایستیم این مساله به سایر کشورها نیز سرایت کرده و شاهد هجمه علیه احکام شرعی خواهیم بود.

آل خلیفه در ورشکستگی کامل قرار دارد

حجت الاسلام شیرازی خاطر نشان ساخت: آل خلیفه مسلوب الاراده بوده و استقلال خود را به آل سعود سپرده است. این نظام هیچ اراده ای ندارد و می خواهد ملت نیز همانند وی باشد اما ملتی که مدرسه کربلا دارد هیچگاه به این ذلت تن نخواهد داد.

وی بحرین را در پرتو اقدامات دولت به یک زندان بزرگ تشبیه کرد و گفت: آل خلیفه زندانبان یک زندان بزرگ است زیرا بحرین به یک زندان مبدل شده است. نظام آل خلیفه با امضای سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم در حقیقت نامه پایان حکومت خود را امضا کرده است.

این روحانی پاکستانی افزود: این اقدامات نشان دهنده ورشکستگی نظام آل خلیفه است. جنگ کنونی جنگ اراده به شمار می آید و ملت بحرین نشان داد که ملتی پایدار و مقاوم بوده و سال ها در برابر ظلم ایستاده است.

مسؤول بین الملل مجلس وحدت مسلمین پاکستان بیان داشت: شاید برخی افراد همانند یک کالا خرید و فروش شوند اما اگر نظام ظالم آل خلیفه به شیخ عیسی قاسم ضربه بزنند این افراد به برده تبدیل خواهند شد./980/ب921/د

محمدرضا جایروند
ارسال نظرات