۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۴۴۹۸۴۹
رییس کمیسیون فرهنگی مجلس:

برخی با تساهل و تسامح به دنبال فراموشی فاجعه منا هستند/ ادبیات دولت مقابل آل سعود، ادبیات امام و رهبری باشد

حجت الاسلام پژمانفر با تأکید بر اینکه نباید بگذاریم حادثه منا و در کنار آن کوتاهی های داخلی به فراموشی سپرده شود، گفت: اینکه عربستان هنوز که هنوز است هزینه رفتارش را نداده، به دلیل کوتاهی های دیپلماسی داخلی ما است و متأسفانه برخی با تساهل و تسامح مغرضانه از زنده ماندن این فاجعه جلوگیری کردند.
حجت الاسلام پژمانفر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت قاری مهاجر الی الله محسن حاجی حسنی کارگر در محل حسینیه امام خمینی(ره) با تأکید بر عدم فراموشی فاجعه منا، گفت: متأسفانه برخی با تساهل و تسامح مغرضانه از زنده ماندن این فاجعه که در آن تعداد زیادی از مسلمانان مظلومانه در شرایطی سخت به شهادت رسیدند، جلوگیری کردند.

وی با بیان اینکه اگر کوتاهی دستگاه دیپلماسی نبود، عربستان جرأت نمی کرد امسال در امتداد جنایت منا، 80 هزار ایرانی را از حج محروم کند، افزود: محرومیت از حج هم اتفاق کمی نیست که در اثر تداوم کوتاهی های دستگاه دیپلماسی ما رقم خورده است؛ اگر نسبت به هتک حرمت نوجوانان ایرانی از سوی مأموران سعودی واکنش مناسب داده می شد کار به اینجا نمی کشید.

حجت الاسلام پژمانفر ادامه داد: ضعف دیپلماسی داخلی به حدی بود که کمیته پیگیری دولت حتی نتوانست از تهران به عربستان برود و تنها وزیر بهداشت آن هم به صورت غیررسمی و تحقیرآمیز به عربستان رفت و اگر نهیب رهبر معظم انقلاب نبود حتی ابدان مطهر شهدا را هم تحویل نمی دادند.

اینکه عربستان هزینه رفتارش را نداده به دلیل کوتاهی های دیپلماسی داخلی ما است

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با تأکید بر اینکه نباید بگذاریم حادثه منا و در کنار آن کوتاهی های داخلی به فراموشی سپرده شود، اظهار کرد: اینکه عربستان هنوز که هنوز است هزینه رفتارش را نداده، به دلیل کوتاهی های دیپلماسی داخلی ما است؛ حداقل کاری که وزارت خارجه می توانست انجام دهد، تقاضای تشکیل نشست فوق العاده کشورهای اسلامی بود که از آن هم دریغ شد.

اگر ادبیات دولت مقابل سعودیها ادبیات امام و رهبری بود امروز چنین وضعیتی نداشتیم

وی تصریح کرد: فاجعه منا کمتر از جنایت کشتار حجاج در سال 66 نیست که امام خمینی(ره) در واکنش به آن فرمودند «ما اگر از صدام و آمریکا و اشغالگران فلسطین بگذریم، از آل سعود نخواهیم گذشت»؛ اگر دولت ما این ادبیات را مقابل آل سعود که به ناحق خون مسلمانان را آن هم در حرم امن الهی ریخت، در پیش می گرفت امروز وضعیت ما این نبود.

ایستادگی مقابل ظلم را پیام شهدا است/ برخی می خواهند آن را با دیپلماسی خنده جایگزین کنند

حجت الاسلام پژمانفر، ایستادگی مقابل ظلم را پیام شهدا دانست و خاطرنشان کرد: امروز برخی می خواهند استراتژی مقاومت، ایستادگی و اقتدار را قلب کرده و با استراتژی ضعف و پذیرش کدخدایی امریکا و دیپلماسی خنده که خود به بی نتیجه بودن آن معترفند، جایگزین کنند.

نماینده مجلس اضافه کرد: اگر بنا بود پای میز مذاکره به مطالباتمان برسیم که بخشی از خاک ایران را از دست داده بودیم؛ ما در مقابل دنیا قلدری نمی کنیم اما مقابل قلدری و زورگویی می ایستیم.

عوامل سیطره اسلام بر شرق و غرب در زمان پیامبر

وی در ادامه یادآور شد: پیامبر اکرم(ص) در آغاز بعثت در شرایط خاص فرهنگی که به فرموده امیرمؤمنان علی(ع) مردم به راحتی خون های یکدیگر را می ریختند و به زنده به گور کردن دخترانشان افتخار می کردند، کار خود را آغاز کردند اما با وجود اینکه در چنین جامعه ای تربیت انسان هایی که در قله مراتب انسانی هستند کار ساده ای نبود، پیامبر(ص) از بدترین مردم، بهترین مردم را پرورش دادند.

حجت الاسلام پژمانفر با اشاره به سیطره اسلام در شرق و غرب عالم در آن زمان، به معرفی عوامل آن پرداخت و گفت: گرچه ویژگی های شخصیتی پیامبر اسلام(ص) قابل اغماض نیست اما نمی توان گفت صرف این امر به تنهایی عامل نشر اسلام بوده و در زمان غیر معصوم این امرا مکانپذیر نیست و تنها منحصر به زمان پیامبر(ص) و امام زمان(عج) است.

وی، غنا و جامعیت گفتمان اسلام را دیگر عامل گسترش اسلام و جذب مردم عنوان و اضافه کرد: امام رضا(ع) در حدیثی فرمودند اگر مردم محاسن کلام ما را بدانند از ما پیروی می کنند. یعنی معارف اسلام و اهل بیت(ع) چه از طریق معصوم و چه غیرمعصوم ارائه شود، مردم را جذب می کند.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس، تلاش های مخلصانه صدر اسلام را دیگر عامل نشر اسلام برشمرد و گفت: امروز هم که انسان ها از نظر فکری به بن بست رسیده و دنبال راهکار هستند این گفتمان الهی توانسته است آن ها را به خود جذب کند و گرایش به اسلام به شدت رو به گسترش است هر چند تا حاکمیت این جریان ناب خیلی فاصله داریم.

حجت الاسلام پژمانفر افزود: این امر سبب شده است که به تعبیر رهبر مظم انقلاب، دنیا در پیچ تاریخی قرار گرفته و مسیر خود را به سمت معنویت، فضایل انسانی و گریز از مادیات تغییر دهد.

 جنایات تکفیری ها خودزنی برای ممانعت از نشر اسلام است

وی با اشاره به جنایات تکفیری ها در اروپا و آسیا، تأکید کرد: اینکه امروز با موج اسلام هراسی مردم را نسبت به اسلام ناب دچار یک سری تردیدها و ابهامات می کنند نشانه گسترش روزافزون اسلام است و این اقدامات وحشیانه نوعی خودزنی است که برای ترساندن مردمی که آمال و آرزوهای خود را در تحقق گفتمان دینی می بینند، از اسلام انجام می دهند.

نماینده مجلس، تنها راه نجات بشریت را دین و باورهای الهی دانست و گفت: امروزدین نه تنها در کشورهای غیراسلامی که در کشورهای اسلامی نیز دارد جای خود را باز می کند.

جنایات سعودی از سر استیصال است نه قدرت

وی خاطرنشان کرد: جنایات ددمنشانه رژیم سعودی به دلیل ترس و وحشت این رژیم از گسترش اسلام گرایی و رسیدن به بن بست و استیصال است نه از سر قدرت؛ عربستان در آینده نه چندان دور آبستن حوادث بسیاری است.

حجت الاسلام پژمانفر یادآور شد: مهم ترین فاکتور پیروزی ما در دفاع مقدس، امکانات و تجربه نظامی نبود بلکه اخلاص رزمندگان بود که حمایت الهی را در پی آورد و  بر این اساس است که خون شهید تا قیامت اثرگذار و دارای برکات است که یکی از آن ها گرایش روزافزون به اسلام در جای جای دنیا است.

گفتنی است در پایان این مراسم از برترین ها و مربیان چهارمین دوره طرح حفظ قرآن اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی تقدیر شد./201/930/ب1

ارسال نظرات