۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۴۵۳۷۵۷

۲۰ شهید تازه تفحص شده شناسایی شدند

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح از شناسایی ۲۰ شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس و تحویل آنها به خانواده، در ماه محرم خبر داد.
شهدای شیراز

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی تفحص شهدا، فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح از شناسایی ۲۰ شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس و تحویل آنها به خانواده، در ماه محرم خبر داد.

سردار سیدمحمد باقرزاده پیش از ظهر دیروز سه شنبه در آئین استقبال از ۷۸ شهید دوران دفاع مقدس در مرز شلمچه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در مرحله نخست و با اقدامات اولیه تاکنون ۲۰ شهید تازه تفحص شده شناسایی شدند که طی روزهای آینده به خانواده آنها اعلام می شود.

وی ادامه داد: این شهدا با اولویت در ماه محرم به خانواده هایشان تحویل داده می شوند تا مراسم تشییع و خاکسپاری انجام شود.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح از تشییع سایر شهدا تفحص شده تا پایان ماه صفر جاری خبر داد و گفت: سایر شهدا نیز در طول ماه محرم و صفر شناسایی می شوند و تلاش خواهد شد در پایان ماه صفر دیگر شهدا اعم از شهدای شناسایی شده و گمنام در سراسر کشور تشییع  شوند.

وی  از ادامه داشتن کار تفحص در عراق تاکید کرد و گفت: کار با جدیت در حال انجام است و آنچه تاکنون انجام شده با حمایت وزارت دفاع، عشایر، مردم و مسئولان عراقی انجام شده و امیدواریم ادامه داشته باشد.

سردار باقرزاده مدت زمان سه سال را برای پایان تفحص در عراق اعلام و اظهار کرد: برنامه سه ساله ای را برای رساندن کار به نقطه قابل قبول تعریف شده است و در تلاش هستیم بنا به دستور رییس ستادکل نیروهای مسلح کار را با قدرت بیشتر و طی سه سال به سرانجام مطلوبی رسانیم.

وی در ادامه به مراسم استقبال امروز اشاره و عنوان کرد: بخشی از این ۷۸ شهید دوران دفاع مقدس در سال ۶۱ شمسی به شهادت رسیده بودند که ۲۴ شهید در منطقه زبیدات کشف شد و سایر پیکر های مطهر  در شرق دجله، جزیره مجنون، ام رصاص و روطه  کشف شدند./978/د101/ب1

ارسال نظرات