۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۴۵۴۳۶۸
امام جمعه شهرضا مطرح کرد؛

تبیین فلسفه قیام عاشورا بهترین راه مبازره با تهاجم فرهنگی دشمن

امام جمعه شهرضا گفت: دشمن با استفاده از تمامی امکانات موجود به دنبال جدایی جوانان از دین و جامعه است اما ایام عزاداری امام حسین(ع) و تبیین اهداف قیام آن حضرت، بهترین راه مبارزه با تهاجم فرهنگی و گامی مؤثر در جهت مقابله با شبهاتی است که در این زمینه منتشر می‌شود.
حجت الاسلام يعقوبي امام جمعه شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سیف‌الله یعقوبی عصر امروز در همایش روز ملی روستا و عشایر که در روستای قصرچم شهرستان شهرضا برگزار شد، عنوان کرد: در ایام عزاداری حسینی باید فلسفه قیام عاشورا برای مردم تبین شود، مردم باید هدف از قیام امام حسین(ع) را بدانند زیرا این مسأله باعث افزایش بصیرت و بینش صحیح همه ما نسبت به مسائل مختلف می‌شود.

وی با اشاره به فراز«اَشهَدُ اَنَّکَ قَد اَقَمتَ الصَّلوة وَ آتَیتَ الزَّکواة و اَمَرتَ بالمَعروف وَ نَهَیتَ عَنِ المُنکَر» از زیارت عاشورا اظهار کرد: یکی از مهم ترین جنبه‌ها و علل قیام امام حسین(ع) اقامه نماز در جامعه بود، ایشان برای ترویج فرهنگ اقامه نماز در جامعه و جلوگیری از به فراموشی سپرده شدن این فرهنگ در جامعه تلاش و خون خود را نثار کردند.

امام جمعه شهرضا گفت: دشمن برای جدایی جامعه و مردم از روحانیت تلاش می‌کند، رسانه‌های غربی تلاش می‌کنند تا مردم را از محراب و مسجد و نماز جدا کنند تا به اهداف شوم خود برسند و در مقابل ما باید تلاش کنیم معرفت خود را نسبت به دین افزایش دهیم، هر فردی ممکن است مطالعاتی داشته باشد اما باز هم نیاز است تا هر لحظه به معلومات خود اضافه کنیم و برای این کار باید از قرآن و روایات آل محمد(ص) استفاده شود تا در طول سال در زندگی اجرا کنیم.

وی ادامه داد: هیئات مذهبی باید از حضور ائمه جماعات استفاده کرده و نماز جماعت را در اول وقت اقامه کنند زیرا این کار یکی از مهمترین مصادیق عمل به دستور امام حسین(ع) است؛ باید قبل و بعد از عزاداریها مجالس سخنرانی برگزار شود و روحانیان هم به تناسب وقت و حوصله عزاداران برای آنها مطالب معرفتی و موضوعات عاشورایی را بیان کنند.

امام جمعه شهرضا اظهار کرد: تعداد هیئات مذهبی و تعداد اعضای این هیئات زیاد است و به همین دلیل طرح مسائل و آرای مختلف در برگزاری و اداره هیئات مذهبی امری طبیعی و ناگزیر است بنابراین باید فرصت کافی برای طرح همه نظرات و استفاده از نظرات بهتر را ایجاد و توجه کنیم که همه ما برای تعظیم شعائرالله در یک محل جمع شده‌ایم؛جلسات عزاداری امام حسین(ع) باید در راستای حفظ وحدت مسلمانان و شیعیان آن حضرت باشد، این جلسات باید دلها را به هم نزدیک و سبب انسجام بیشتر مردم شود.

حجت الاسلام یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به نامگذاری 15 مهرماه به عنوان روز ملی روستا و عشایر عنوان کرد: روحانیانی که برای تبلیغ به مناطق روستایی اعزام می‌شود تلاش کنند مردم این مناطق را بیش از پیش به موضوعات و مسائل عاشورایی آشنا کرده و در راستای بصیرت افزایی عاشورایی در این مناطق تلاش کنند.

وی با تأکید بر ضرورت حمایت بیشتر از روستاییان و عشایر کشور گفت: قوانین مجلس باید در راستای حمایت بیشتر از این اقشار وضع و اصلاح شود زیرا ذخایر اصلی تولید محصولات مختلف در کشور روستاها هستند و از این جهت باید از این مناطق و ساکنان آن بیشتر حمایت شود؛ در شرایط فعلی که خشکسالی کار و فعالیت روستاها را تحت تأثیر قرار داده اهمیت حمایتهای دولتی از این مناطق بیشتر مشخص می‌شود.

امام جمعه شهرضا عنوان کرد: باید کار کنیم که مهاجرت از روستا به شهرها کاهش یابد زیرا خالی شدن روستاها از سنکه به صلاح کشور نیست و اسیبهای زیادی را نیز به دنبال خواهد داشت/868/202/ب3

ارسال نظرات