۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۰
کد خبر: ۴۵۶۶۴۶

تقدیر عالم اهل تسنن لبنان از عملکرد سید حسن نصرالله در پرونده ریاست جمهوری

رییس اتحادیه جهانی علمای مسلمان از استقامت و وفاداری سید حسن نصرالله به عنوان عامل اصلی توافق در مساله ریاست جمهوری لبنان یاد کرد.
شیخ ماهر حمود

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از النشره، شیخ ماهر حمود رییس اتحادیه جهانی علمای مقاومت در خطبه های نماز جمعه امروز مسجد قدس صیدای لبنان از عملکرد سید حسن نصرالله تقدیر کرد و گفت: سید حسن نصرالله توانست واژه هایی جدیدی در قاموس سیاسی لبنان وارد کند که در گذشته وجود نداشت که می توان از اخلاق، وفاداری، استقامت و مصالح عمومی نام برد.

وی افزود: این اصطلاحات و پایبندی سبب اتفاق نظر برای ریاست جمهوری میشل عون رییس حزب تغییر و اصلاح شد و اگر مسائلی غیر از اینها در اجماع نسبت به میشل عون وجود نداشت، باید به اهمیت این امر اذعان کرد.

این عالم لبنانی با اشاره به اینکه  این توافق کاملا داخلی بود، تصریح کرد: این در حالی است که اکثر رؤسای سابق لبنان بر اساس توافق اقلیمی و بین المللی انتخاب می شدند و نفوذ بیگانگان در این مساله کاملا روشن بود، اما این توافق کاملا داخلی به شمار می آید و از اهمیت فراوانی برخوردار است.

شیخ ماهر حمود درباره سختگیری رییس پارلمان درباره مسائل مختلف اظهار داشت: نبیه بری هیچگاه به دنبال ناراحت کردن دیگران نیست بلکه بهبود اوضاع، بستن شکاف های احتمالی و پیشرفت عملکرد سیاسی را دنبال می کند.

وی از مواضع نخست وزیر سابق لبنان یاد کرد و ادامه داد: جسارت سعد الحریری درباره این مساله ستودنی است، گرچه برخی از این اقدام به عنوان خودکشی تمام عیار یاد می کنند. الحریری به خوبی می داند که انتخاب میشل عون تنها راه برای پایان بحران ریاست جمهوری است.

رییس اتحادیه جهانی علمای مقاومت در پایان تأکید کرد که الحریری حتی اگر جمعی از طرفداران خود را از دست می دهد طرفداران دیگری را به دلیل این اقدام ملی بدست می آورد./980/ب901/د

محمدرضا جایروند
ارسال نظرات