۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۴۵۷۳۳۳
مسؤول بسیج طلاب و روحانیون کشور:

نظام اسلامی بدون تفکر انقلابی شکل نمی گیرد

حجت الاسلام محمدی شاهرودی گفت: بدون شک نمی توان انقلاب را نادیده گرفت در حالی که اسلام به آن پیوند خورده و نظام اسلامی بدون تفکر انقلابی شکل نمی گیرد.
 محمود محمدی شاهرودی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تربت حیدریه، حجت الاسلام محمدی شاهرودی، مسؤول بسیج طلاب و روحانیون کشور، در همایش «روحانیت انقلابی، بایسته ها و رسالت ها» در مزار بی بی حسنیه تربت حیدریه، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی به تاکید خاص مقام معظم رهبری بر گفتمان انقلاب اشاره کرد و گفت: ایشان همواره تاکید دارند که اگر حوزه انقلابی نماند؛ نظام در خطر انحراف از انقلاب قرار می گیرد.

مسؤول بسیج طلاب و روحانیون کشور ادامه داد: دفاع از اسلام و انقلاب رسالت خطیری بوده و ما به عنوان روحانی تحصیلکرده در مکتب امام صادق(ع) باید به رسالت فرهنگی خود به خوبی عمل کرده و نقش آفرینی را به سرمنزل مقصود برسانیم.

وی افزود: از واجبات حوزه علمیه آن است که مدیران طلاب را به لحاظ فکری و سیاسی و در برخورد با ظرافت های امواج فکری مصونیت دهند.

حجت الاسلام محمدی شاهرودی اندیشه عده ای که تصورشان از فرهنگ برگزاری کنسرت است را پوچ دانست و با بیان این که فرهنگ مجموعه وسیعی از باورها و ارزش ها است، گفت: لایه میانی فرهنگ ارزش هایی بر اساس باور بوده و عاشورا نماد فرهنگ ما است.

مسؤول بسیج طلاب و روحانیون کشور با بیان این که گاهی دشمن تلاش می کند تا نمادها را تخریب کند، افزود: امروز تلاش دشمنان زدن ریشه، باورها و عقاید است که در این راستا از همه ابزار و لوازم همچون فضای مجازی به عنوان بستر ارزشمند استفاده می کند و نباید گذاشت دشمن عقاید ما را با این ابزار خود تخریب و نابود کند.

مسؤول بسیج طلاب و روحانیون کشور با بیان این که حوزه علمیه مادر انقلاب بوده و اگر بنای به ماندن انقلاب است باید همه پشتوانه حوزه های علمیه باشند، تصریح کرد: حضرت امام خمینی(ره) در سال 67 برای طلاب بسیجی 4 معیار تعریف کردند و این همان نسخه ای است که امروز خلف صالح حضرت امام(ره) یعنی مقام معظم رهبری مطالبه کرده اند.

وی با بیان این که رسالت طلاب بسیجی دفاع از اسلام و انقلاب و حفظ عقاید جامعه است، ابراز کرد: این همان چیزهایی است که روحانیت امروز به آن نیاز دارد و روحانیت به عنوان پیشتازان انقلاب باید از این مبانی دفاع کنند؛ همچنین هجمه هایی که امروز به ارزش های دین وارد می شود با عصر امام متفاوت بوده که روحانیت باید در این باره جهاد فرهنگی داشته باشد.

حجت الاسلام محمدی شاهرودی با بیان این که شیطان در هر عصر نماد و تجسمی دارد، خاطرنشان کرد: امروز باید روحانیت مراقب و مرزبان اسلام باشند چرا که هر عالم و طلبه مجاهدی که در عرصه مبارزه با دشمنان قدم بردارد، از آنانی که امروز در خط مقدم از خاک و جغرافیای ما دفاع می کند، اجر و مزد بالاتری دارند.

وی با بیان این که باید با گفتمان انقلابی گری و جهاد کبیر برابر نفوذ دشمنان بایستیم، یادآور شد: حوزه همان ساختار نظام مند انقلابی دارد که اگر می خواهیم انقلابی باشیم، باید همه ابعاد همراه با هم انقلابی باشند و متن، طلبه و استاد رویکرد انقلابی داشته باشند.

حجت الاسلام شاهرودی پایبندی به مبانی اسلام و انقلاب، هدفگیری آرمانهای انقلاب، پایبندی به استقلال کشور و تقویت ایمان سیاسی را از مهمترین مولفه های حوزه انقلابی برشمرد و با اشاره به ضرورت دفاع از انقلاب و اسلام، گفت: بدون شک نمی توان انقلاب را نادیده گرفت در حالی که اسلام به آن پیوند خورده و نظام اسلامی بدون تفکر انقلابی شکل نمی گیرد.

مسؤول بسیج طلاب و روحانیون کشور با بیان این که انقلاب مبنای فکر و اندیشه دارد چرا که به تنهایی با احساسات شکل نگرفته است، یادآور شد: دفاع از اصل تغییر ناپذیر نه شرقی نه غربی بیانگر پایبندی به استقلال کشور بوده و نباید گذاشت این استقلال به راحتی زیر سوال برود.

وی افزود: انقلابی تلاش می کند تا استقلال کشور را در هر شرایطی حفظ کرده و از دشمن تبعیت نکند؛ در حقیقت طلاب انقلابی باید با شناخت شرایط امروز، جایگاه کشور را در چشم انداز آینده بدانند و بتوانند با دشمن شناسی از استقلال کشور به بهترین نحو دفاع کنند./202/864/ب1

ارسال نظرات