۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۳
کد خبر: ۴۶۱۶۳۶
مدیر حوزه های علمیه لرستان:

اساتید حوزه نقش بسزایی در تربیت و تهذیب طلاب دارند

مدیر حوزه های علمیه لرستان با اشاره به نقش اساتید و کادر مدارس علمیه در تربیت علمی و اخلاقی طلاب گفت: در این عرصه باید اقدامی جهادی صورت گیرد.
مدیر حوزه های علمیه لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام علی میناپور، عصر امروز در اجلاس مدیران مدارس علمیه استان لرستان، گفت: اساتید حوزه در تعلیم و تربیت طلابه و موفقیت این قشر در مسیر طلبگی بهترین الگو هستند.

وی با اشاره به نقش تربیتی اساتید در رشد علمی و اخلاقی طلاب، افزود: موفقیت در عرصه تربیتی و تعلیم طلاب نیازمند اقدامی جهادی است و همه اساتید حوزه باید ایفای نقش داشته باشند تا بتوانند به رسالت خویش عمل کنند.

مدیر حوزه های علمیه لرستان با تأکید بر اینکه مدیران و اساتید مدارس باید با انگیزه الهی و خالص در جهت تهذیب و تعلیم طلاب حرکت کنند، بیان داشت: تهذیب طلبه مقدم بر تحصیل است و در این راستا نیز نباید از تحصیل آنان غافل شد.

وی تهذیب و تحصیل را دو بال برای موفقیت طلاب خواند و ادامه داد: این دو مهم در حوزه های علمیه همواره باید همراه یکدیگر مورد توجه اساتید علمیه برای طلاب قرار گیرد.

انگیزه تحصیل در مدارس علمیه تقویت شود

حجت الاسلام میناپور در ادامه با تأکید بر اینکه دست اندرکاران تعلیم و تربیت در مدارس باید انگیزه تحصیل علوم دینی را در بین طلاب نهادینه کنند، خاطرنشان کرد: با تبیین فرهنگ علم آموزی طلاب باید نسبت به وظایف و اهداف خویش هوشیار باشند.

وی تصریح کرد: با ترسیم و اجرای برنامه های کلی حوزه و ایجاد خلاقیت در ارائه برنامه های تهذیبی و تحصیل، باید طلابی کارآمد و توانمند برای تبلیغ معارف اهل بیت(ع) به جامعه تحویل داد.

اجرای طرح «استاد یاری» و «استادپروری» در حوزه های علمیه لرستان

مدیر حوزه های علمیه لرستان در ادامه از اجرای طرح «استاد یاری» و «استادپروری»  در حوزه های علمیه لرستان خبر داد و گفت: اساتید حوزه با شناسایی توانایی و ظرفیتها در اجرای این طرح نقش مهمی دارند.

وی در پایان خطاب به اساتید و کادر علمی حوزه های علمیه لرستان بر رعایت دقت عمل و سرعت در انجام طرحهای آموزشی و تهذیبی حوزه تأکید کرد و گفت: در این عرصه باید همراه کمیت و کیفیت مورد توجه قرار گیرد./9459/202ب2

ارسال نظرات