۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۴۶۲۲۵۴
امام جمعه پردیسان:

با پیروی از اصول شاخ شیطان بزرگ را می شکنیم

حجت الاسلام و المسلمین قوامی تاکید کرد که ملت ایران با پیروی از اصول و ‌آرمان ها شاخ شیطان بزرگ و مستکبران جهانی را می شکند.
حجت الاسلام قوامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید صمصام الدین قوامی در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه پردیسان که در مسجد حضرت زینب(س) برگزار شد با اشاره به آیات 120 و 121 سوره توبه بیان داشت: در زمان پیامبر اکرم(ص) برخی افراد از حضور در غزوه تبوک خودداری می کردند که خداوند برای ایجاد انگیزه در میان آنها این آیات را نازل کرد.

امام جمعه پردیسان ادامه داد: این آیات بر محافظت از جان پیامبراکرم(ص) و رهبر جامعه اسلامی تأکید دارند و بیان می کنند دیگران محافظ آنها هستند همچنین بیان می کنند با شرکت در جنگ تشنه و گرسنه خواهید شد اما هیچ گامی بر نخواهید داشت مگر این که فرشتگان آن را ثبت کنند و هر زخمی بردارید و هر زخمی وارد کنید به عنوان عمل صالح در کارنامه شما ثبت خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: برخی به دلیل این که در این آیات واژه اهل مدینه آمده است، گمان کرده اند شامل افراد غیر ساکن مدینه نمی شوند در حالی که تمام مفسران قرآن کریم بیان کرده اند این آیات شامل تمام جنگ ها، جهاد ها و همه زمان ها و حتی پیاده روی اربعین نیز می شود.

مدیر مرکز فقهی مدیریت اسلامی ادامه داد: در کل تاریخ حرکتی همانند راهپیمایی اربعین وجود ندارد و تنها امام حسین(ع) که تمام هستی خود را در راه خداوند فدا کرده توان انجام چنین کاری را دارد.

وی با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با مردم استان اصفهان اظهار داشت: روزی در اصفهان بیش از سیصد شهید به خاک سپرده شدند اما در همان روز مادران بار دیگر فرزندان خود را به میدان جهاد فرستادند؛ ایران اسلامی چنین سرزمینی است و ما این گونه در مقابل دشمن ایستادگی کرده ایم.

امام جمعه پردیسان افزود: امروزه نیز دشمن در حال رجز خوانی است که با ایستادگی و پیروی از اصول انقلاب می توان شاخ شیطان را شکست؛ اصولی که امام خمینی(ره) در وصیت نامه و سخنان خود بیان کرده که مهمترین آن مبارزه با شیطان بزرگ آمریکا است.

وی به سخن رهبر معظم انقلاب در زمینه پیاده روی اربعین مبنی بر این که پیاده روی اربعین ضامن بقای کشور است اشاره کرد و ابراز داشت: پیاده روی اربعین پایگاه انقلاب و رهبری است؛ افراد فراوانی در این هایش شرکت می کنند که پیرو رهبری هستند و از سوی دیگر ابتذال های سیاسی و حاشیه سازی های شیطانی در این همایش وجود ندارد که چنین امری موجب بقای کشور می شود.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با بیان این که برخی افراد در تلاش هستند روحیه انقلابی مردم را ضعیف نشان دهند، گفت: گاهی افراد انقلابی حتی حوزوی تحت تأثیر تبلیغات و لیبرال های معمم قرار گرفته و گمان می کنند روحیه انقلابی مردم ضعیف شده و آنچه را که مد نظر داشته اند از این انقلاب به دست نیاورده اند اما این حرکت اربعین نشان می دهد روحیه انقلابی مردم زنده است.

وی اضافه کرد: از طرفی نیز گفته می شود جوانان و نسل سوم از انقلاب فاصله گرفته اند اما بیشترین جعیت پیاده روی اربعین را جوانان تشکیل می دهند گرچه خطرات احتمالی در این راه وجود دارد.

مدیر مرکز فقهی مدیریت اسلامی با تصریح بر این که پیاده روی اربعین موجب سرخوردگی دشمن شده است خاطرنشان کرد: به گفته افراد دشمن 6تریلیون دلار در سوریه، عراق و یمن خرج کرده اند اما اربعین تمام نقشه های آنها را نقش برآب کرده است؛ دشمن تلاش های فراوانی انجام می دهد تا رزمایش وهمایش اسلام ناب محمدی(ص) را سانسور کند و این سرخوردگی دشمن ضامن بقای کشور است./1324/پ202/ج

ارسال نظرات