۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۴۶۴۹۰۶
پژوهشگر مهدویت:

تقابل اصلی در آخرالزمان بین اسلام راستین و جریان‌های انحرافی است

عضو هیأت علمی مؤسسه آینده روشن با بیان این‌که تقابل اصلی جریان حق و باطل در زمان ظهور بین جریان سفیانی و انقلاب مهدوی است، خاطرنشان کرد: منتظران موعود باید خود را برای مقابله با این جریان انحرافیِ قوی آماده کنند؛ این آمادگی در بصیرت دینی و به ویژه امام‌شناسی و سپس پیروی کامل از امام بر حق است.
حجت الاسلام هاشمی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی هاشمی، عضو هیأت علمی مؤسسه آینده روشن درباره تقابل جریان حق و باطل در آخرالزمان گفت: مجموعه روایات متعددی که از حوادث آستانه ظهور حضرت مهدی(عج) خبر می‌دهند، بر این نکته تصریح دارند که تقابل اصلی در زمان ظهور، بین اسلام و تمدن غرب نیست؛ بل‌که جریان سفیانی، مهم‌ترین جریانی است که در مقابل انقلاب مهدوی قرار می‌گیرد.

 

وی افزود: جریان سفیانی، جریانی انحرافی است که در درون جامعه اسلامی شکل گرفته و به لحاظ حقیقی یا اندیشه‌ای به ابوسفیان، پدر معاویه منسوب است. ابوسفیان، بزرگ کفّار قریش بود و در هنگامی که چاره‌ای نداشت، بر حسب ظاهر مسلمان شد؛ اما او و خاندانش از هیچ تلاشی برای نابودکردن اسلام راستین فروگذار نکردند.

 

پژوهشگر حوزه مهدویت اظهار داشت: پس از ابوسفیان، فرزندش معاویه با امیرالمؤمنین(ع) جنگید و انحراف بزرگی را در میان مسلمانان ایجاد کرد؛ یزید بن معاویه سید الشهداء(ع) را به شهادت رساند و اهداف پدر و جدش را ادامه داد.

 

وی با بیان این‌که دیگر حاکمان اموی و جریان‌های بعدی مانند عباسیان همان انحرافات را تا زمان ما ادامه و گسترش داده‌اند، خاطرنشان کرد: خطرناک‌بودن این جریان بدین جهت است که با این‌که ادعای اسلام و حتی جانشینی پیامبر را دارد، بزرگ‌ترین ضربه‌‌ها را به اسلام زده است.

 

استادیار جامعه‌المصطفی ابراز داشت: بنابر روایات، در آستانه ظهور، سفیانی که نماینده اسلام اموی است، بار دیگر قدرت را به دست می‌گیرد و با اقدامات نظامی و رسانه‌ای، فضای جهان را به شدت فتنه‌انگیز می‌سازد.

 

وی در پایان تأکید کرد: منتظران موعود(عج) باید خود را برای مقابله با این جریان انحرافیِ قوی آماده کنند؛ این آمادگی در بصیرت دینی و به ویژه امام‌شناسی و سپس پیروی کامل از امام بر حق است./845/د102/س

ارسال نظرات