۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۵
کد خبر: ۴۶۶۹۷۹
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا:

آسمان ایران امن ترین آسمان منطقه است

اسماعیلی با اشاره به بومی سازی سامانه های هوایی در کشور، گفت: سامانه های راداری جمهوری اسلامی مساحتی بیش از دوهزار کیلومتر را بررسی و کشف می‌کنند و به اذعان بسیاری از سازمانهای هوانوردی خارجی، آسمان ایران امن ترین آسمان در میان منطقه است.
امیر اسماعیلی در بابل امیر اسماعیلی در بابل امیر اسماعیلی در بابل امیر اسماعیلی در بابل امیر اسماعیلی در بابل امیر اسماعیلی در بابل امیر اسماعیلی در بابل امیر اسماعیلی در بابل امیر اسماعیلی در بابل امیر اسماعیلی در بابل امیر اسماعیلی در بابل امیر اسماعیلی در بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، امیر فرزاد اسماعیلی، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص)، امشب در مراسم دوازدهمین یادواره 300 شهید منتسب به دانشگاه علوم پزشکی بابل در مسجد امام علی(ص) این دانشگاه، با بیان اینکه برای پیشرفت تنها باید بر توان و نیروهای مستعد داخلی تکیه کرد، گفت: دانشگاه سنگر جهاد و مبارزه است که دانشجویان میراث داران این مبارزه و این جهاد هستند و برای پیشرفت کشور تنها باید بر نیروهای جوان و عالم داخلی تکیه کرد.

وی تحریم های ظالمانه را فرصتی مغتنم برای توجه به استعدادهای داخلی عنوان و خاطرنشان کرد: دوران تحریم فرصتی مهم است تا قدر مراکز دانشگاهی را بیش از گذشته بدانیم و برای برون رفت از مشکلات امروز کشور و کسب دانش های نوین در عرصه های مختلف، به آنها تکیه کنیم.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا(ص) با اشاره به توان و قدرت نظامی داخلی به ویژه در عرصه امنیت هوایی، تصریح کرد: امروز در حالی به داشتن آسمانی امن در میان کشورهای منطقه افتخار می کنیم که بسیاری از کشورهای همسایه ما چندین سال است که روی هیچ جنگ، تحریم و فشارهای قدرتهای استکباری را ندیده اند.

وی افزود: امنیت امروز ما بر روی خون شهدا، دردهای جانبازان و فریاد ظلم ستیری مردم ما بنا شده است.

اسماعیلی دست دادن با آمریکا را اقدامی جاهلانه عنوان کرد و خاطرنشان کرد: در فرهنگ ما عاشورا و قیام کربلا قرار دارد و تا وقتی که این ارزشها و داشته های بزرگ برای ملت ما وجود دارد، ملت ما در برابر هیچ قدرتی تسلیم نمی شود.

وی با اشاره به دستاوردها و فعالیت های قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص)، گفت: نیروهای مسلح تحت فرمان مستقیم فرماندهی کل قوا قرار دارند و تمام تحرکات نظامی به ویژه در حوزه هوایی تحت مراقبت و رصد دقیق است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با بیان چند نمونه از اقتدار نیروهای مسلح و پدافند هوایی ارتش در مواجهه با نیروهای نظامی بیگانه، تاکید کرد: ارتش و سپاه به عنوان دو قوای نظامی جمهوری اسلامی در هماهنگی و همکاری تنگاتنگ با یکدیگر، هر تجاوزی از سوی عناصر نظامی بیگانه به مرزهای کشور را بدون هیچ گونه تعارفی با پاسخی شدیدی مواجه می کنند.

وی ضمن اشاره به عبور 440 هزار پرواز از آسمان ایران در سال 94، خاطرنشان کرد: سامانه های راداری جمهوری اسلامی مساحتی بیش از دوهزار کیلومتر را بررسی و کشف می‌کنند و به اذعان بسیاری از سازمانهای هوانوردی خارجی، آسمان ایران امن ترین آسمان در میان منطقه است.

اسماعیلی با اشاره بومی سازی انواع سامانه های هوایی در کشور، گفت: به همت جوانان خوش فکر و دانشمند داخلی و تکیه بر دانش بومی امروز از پیشرفته ترین سامانه های موشکی در دنیا برخوردار هستیم و ریزترین تحرکات در اطراف مرزهای ما تحت نظارت قرار دارد.

وی وجود نیروهای جوان و با دانش داخلی را سرمایه ای گرانقدر دانست و اظهار داشت: فرزندان غیرتمند ایران در نیروهای مسلح هر چشم ناپاکی را به این کشور از جای خود درخواهد آورد و با تمام قوا از امنیت و اقتدار جمهوری اسلامی دفاع می کنند.

فرمانده پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) دامه داد: پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با 750 نخبه جوان ایرانی ارتباط علمی دارد و اگر امروز ما به یک اقتدار نظامی رسیده ایم مرهون جوانان دانشجو و نخبگان علمی کشور است./1313/202/ب3

ارسال نظرات