۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۴۶۸۰۰۶

سفره وحدت دانش آموزان شیعه و سنی در مسکو

دانش آموزان ایرانی و خارجی مجتمع آموزشی پیام امام خمینی (ره) در مسکو به مناسبت میلاد حضرت محمد (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع)، پای سفره وحدت نشستند.
دانش آموزان شیعه و سنی در مسکو


به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم سفره وحدت دانش آموزان شیعه و سنی در مسکو برپا شد. در این مراسم که در مجتمع آموزشی وابسته به سفارت جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، بیش از 150 دانش آموز و مسوولان این مرکز شرکت داشتند.

در آئین این سفره که روز جمعه پس از ادای نماز جماعت انجام گرفت، دانش آموزان شیعه و اهل سنت مجتمع پیام امام خمینی (ره) با همخوانی دعای وحدت، آرزوی همبستگی بیشتر مسلمانان را کردند.

علیرضا موحدنیا مدیر مجتمع آموزشی پیام امام خمینی (ره) با اشاره به علاقه خودجوش و گسترده دانش آموزان برای برگزاری این مراسم به خبرنگار ایرنا، گفت: وجود دانش آموزان اهل سنت کنار همکلاسی های شیعه سبب شده است، روحیه همبستگی، شناخت متقابل و احترام به دیدگاههای یکدیگر شکل گیرد.

موحدنیا با بیان اینکه این مجتمع در برگیرنده آموزش تمامی مقاطع تحصیلی است، اظهار کرد: بسیاری از خانواده های مسلمان مقیم مسکو با توجه به رعایت عرف و سنن اسلامی و همچنین همدینی، می خواهند که فرزندان شان در مجتمع آموزشی پیام امام خمینی (ره) تحصیل کنند که از نظر نظام آموزشی روسیه نیز به رسمیت شناخته می شود و ارزیابی کیفی مطلوب دارد.
50

درصد از 140 دانش آموز این مجتمع از کشورهای مختلف اسلامی به ویژه جمهوری آذربایجان، تاجیکستان و افغانستان هستند.

افزون بر رعایت اصول اسلامی و حفظ ارزش های دینی، رسمیت تحصیل در این مدرسه در نظام آموزشی روسیه و پذیرش مدارک آن برای ورود به دانشگاههای این کشور با شرط آشنایی به زبان روسی، از دیگر دلایل اصلی استقبال از تحصیل در این مرکز است.

احمد اکبری معاون مجتمع آموزشی پیام امام خمینی (ره) نیز در حاشیه برگزاری آئین سفره وحدت به خبرنگار ایرنا گفت: سطح بالای کیفیت کاری آموزگاران و دبیران اعزامی از ایران، جذب خدمات مطلوب آموزش محلی، اجرای برنامه های مدون و همچنین ارتباط با مراکز آموزشی و علمی پیشرفته روسیه، سبب شده است، مجتمع آموزشی ایران در مسکو هر ساله بیشتر مورد توجه دانش آموزان مسلمان قرار گیرد.

به نوشته ایرنا، وجود نمازخانه، رعایت سنن و عرف اسلامی، آزمایشگاه های مدرن، برگزاری نشست و کارگاه های مختلف و همچنین انجام مشاوره های علمی و آموزشی از ویژگی هایی است که سبب جذب دانش آموزان خارجی مسلمان شده است.

همچنین مجتمع آموزشی پیام امام خمینی (ره) مسکو و موسسه 2042 روسیه که تنها مدرسه این کشور با برنامه رسمی آموزش زبان فارسی برای دانش آموزان روسی است، قرار داد تفاهم همکاری دارند.

نام مجتمع آموزشی مسکو وابسته به سفارت جمهوری اسلامی ایران زیر نظر آموزش و پرورش، برگرفته از پیام تاریخی دی ماه 1367 امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به «میخاییل گورباچف» آخرین صدر هیات رییسه اتحاد جماهیر شوروی پیش از فروپاشی است که یکی از بزرگترین مدارس جمهوری اسلامی در خارج از کشور محسوب می شود./982/ب102/د

ارسال نظرات