۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۴۶۸۳۴۰
وزیر کشور بنگلادش:

عزم جهانی برای جلوگیری از کشتار مسلمانان روهینگیایی باید ایجاد شود

وزیر کشور بنگلادش با اشاره به کشتار وسیع مسلمانان روهینگیایی از سوی افراطیان میانمار اظهار کرد عزم جهانی برای جلوگیری از کشتار وسیع مسلمانان روهینگیایی باید ایجاد شود.
میانمار

به گزارش خبرگزاری رسا، 'اسد الزمان خان' وزیر کشور بنگلادش، خواستار عزم جهانی برای مبارزه با قتل عام مسلمانان میانمار شد.

وی که در هند بسر می برد روز دوشنبه در گفت وگویی در کلکته با اشاره به مشکلاتی که پناهندگان روهینگیایی برای این کشور ایجاد کرده افزود:این کشور نمی تواند اجازه ورود بیشتر مسلمانان روهینگیایی به این کشور را بدهد.

وی تصریح کرد: دولت بنگلادش برای پناهندگانی که به این کشور وارد این کشور شده اند، امکانات اولیه دراختیار آنها قرار داده است.

براساس گزارش دفتر بین المللی مهاجرت در بنگلادش ،افزایش حمله نظامیان و بوداییان افراطی میانمار به مسلمانان در دو ماه گذشته و کشتار،تجاوز و به آتش کشیدن خانه های آنان، باعث آوارگی و فرار 21 هزار نفر از مسلمانان روهینگیایی از 'راخین ' به بنگلادش شده است.

براساس گزارش های منتشر شده، دستکم بیش از 30 هزار مسلمانان روهینگیا مجبور به ترک خانه های خود و پناهنده شدن به کشورهای مالزی ،بنگلادش ،هند ،تایلند شده اند.

تعداد مسلمانان روهینگیایی در میانمار بالغ بر 1.1 میلیون تن می شود و اکثریت آنان در ایالت بحران زده 'راخین' ساکن هستند؛ جایی که با موج تازه ای از خشونت ها روبرو هستند.

دولت میانمار این افراد را مهاجران غیر قانونی بنگلادشی می داند و از دادن حق شهروندی به آنان خودداری می‌کند.

مسلمانان روهینگیایی با محدودیت‌های تردد، ازدواج و فرصت‌های اقتصادی مواجه هستند.

به نوشته ایرنا، میانمار گزارش سازمان ملل مبنی بر مهاجرت گسترده مسلمانان روهینگیا از این کشور را رد کرده است.

وزیر کشور بنگلادش در ادامه سخنان خود با حمایت از هند درمبارزه با تروریسم خاطرنشان کرد پاکستان به علت حمایت از تروریسم باید منزوی شود.

وی پاکستان را متهم به پناه دادن به تروریست ها کرد و افزود: بنگلادش همواره حمله تروریستی علیه هر کشوری را محکوم کرده است.

'اسد الزمان خان' هند را یکی از قربانیان حمله های تروریستی دانست و تصریح کرد نقش پاکستان در حمله های تروریستی هند وبنگلادش مشخص شده است.

وی با اشاره به اشتراک اطلاعاتی میان هند و بنگلادش اظهار کرد سازمان های اطلاعاتی دو کشور به طور نزدیک برای مبارزه با تروریسم همکاری می کنند./847/ب102/د

ارسال نظرات