۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۴۷۰۶۱۷
امام جمعه ملایر:

9 دی آغاز خروش ملت ایران علیه فتنه گران مزدور بود

امام جمعه ملایر گفت: وقتی افراد اصل ولایت و نظام را زیر سوال بردند نشان می دهد که اهداف دشمنان با ابزار فتنه هدف بود و انتخابات بهانه ای بیش نبود و در روز قدس هم دهن کجی به روزه خواران و در تاسواعا و عاشورا به امام حسین(ع) اهانت کردند.
9 دی 9 دی

حجت الاسلام محمد باقر برقراری، امام جمعه ملایر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به اهمیت گرامیداشت 9 دی، اظهار داشت: 9 دی جلوه ای شکوهمند از اتحاد و همدلی مردم در پشتیبانی از انقلاب و ولایت فقیه است.

وی افزود: در تاریخ وقتی اتفاقاتی می افتد و از نگاه دینی وقتی کسی به واقعه ای راضی باشد، شریک آن خواهد بود، حال می خواهد عمل خوب یا بد باشد، ملت ایران درباره عاشورا که مصیبتی بزرگ است دور هم جمع می شویم و زیارت عاشورا می خوانیم تا بگوییم وزر و وبال قتله عاشورا شامل حال نباشد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اهمیت دوری جستن از دشمنان و محبت به دوستان در اسلام، یادآور شد: در اسلام تولی و تبری از فروعات اعتقادی است و برائت از قاتلان امام حسین(ع) سبب برائت انسان از آنها می شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: روز 9 دی روز تبری جستن از فتنه گران است و آنها برای احقاق حقوق خود  دست به اقداماتی زدند که ما آن روش ها را درست نمی دانیم هر چند اینها با شعارهای خود نشان دادند که مسأله انتخابات نبود.

امام جمعه ملایر گفت: وقتی افراد اصل ولایت و نظام را زیر سؤال بردند نشان می دهد که اهداف دشمنان با ابزار فتنه هدف بود و انتخابات بهانه ای بیش نبود و در روز قدس هم دهن کجی به روزه خواران و در تاسواعا و عاشورا به امام حسین(ع) اهانت کردند.

وی با اشاره به این مطلب که مشخص می شود که اینها در لایه زیرین اعتراض به نتیجه انتخابات، به دنبال براندازی نظام بودند، گفت: ایمان، بصیرت و هشیاری مردم بود که نشان داد پای انقلاب و آرمان های امام و رهبری ایستاده اند.

حجت الاسلام برقراری اظهار داشت: نظام اسلامی نظام عطوفت و گذشت است و به فتنه گران 8 ماه فرصت داد تا توبه کنند و دست از آشوب بردارند تا زمانی که مسأله امام حسین(ع) به وجود آمد خون مردم به خروش آمد و مشخص شد که دستی پشت پرده وجود دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با وارد شدن نیروهای انقلابی طومار فتنه گران پیچیده شد و انقلاب مخملی نقش بر آب شد و اگر 9 دی نبود امروز وضعیتی مانند سوریه و عراق داشتیم و اوضاع منطقه به هم ریخته می شد./979/303/ب2

ارسال نظرات