۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۸
کد خبر: ۴۷۲۵۴۲
در فرهنگستان هنر؛

اختتامیه چهارمین جشنواره هنر مقاومت برگزار شد

اختتامیه چهارمین جشنواره هنر مقاومت با حضور جمعی از میهمانان خارجی و منتخبان این جشنواره برگزار شد.
حبیب الله صادقی دبیرکل چهارمین جشنواره جهانی هنرهای تجسمی مقاومت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حبیب الله صادقی، دبیرکل چهارمین جشنواره جهانی هنرهای تجسمی مقاومت در اختتامیه جشنواره هنر مقاومت که در فرهنگستان هنر برگزار شد با اشاره به اینکه سیاست انجمن‌های تجسمی انقلاب و دفاع مقدس در سه دوره جشنواره پرداختن به هنری بود که در مقابل هجمه فرهنگی دشمن شکل تدافعی و پدافندی داشت، اظهار داشت: البته بخشی از این آثار با تاثیر از دوران هشت سال دفاع مقدس ماهیت و حال و هوای نظامی به خود گرفته بود.

وی ادامه داد: در دوره چهارم جشنواره با توجه به قوت گرفتن مجموعه اقدامات فرهنگی در راستای تدوین مفاهیم مقاومت سعی هنرمندان بر آن بود تا آثارشان شکلی آفندی و تهاجمی به خودشان بگیرد، به این شکل که نوعی قابلیت هنری خود را به هنر جهانیان دیکته کنند.

دبیرکل چهارمین جشنواره جهانی هنر مقاومت تأکید کرد: در دوره‌های گذشته جشنواره در 12 بخش برگزار می‌شد، اما در این دوره با وجود آنکه در چهار بخش جشنواره برگزار کردیم اما کیفیت آثار در حد بالایی بود و توانست آثار این دوره تولید ارزش شود که از آن‌ها بتوان به عنوان الگو در خلق آثار مشابه استفاده کرد.

صادقی یادآور شد: در این دوره اغلب آثار به موضوع معناشناسی انقلاب و اصل ولایت‌مداری اختصاص داشت، همچنین کتاب جشنواره چهارم در مراحل تدوین است که امید است با عنایت مسؤولان بنیاد فرهنگی روایت تأمین اعتبارات صورت گرفته و مرحله چاپ و انتشار آن فراهم شود.

در حاشیه این مراسم از خانواده شهید مدافع حرم سعید اسدالهی تقدیر شد، همچنین از تندیس شیخ باقر النمر و یادبود همه‌ی شهدای بیداری اسلامی و مقاومت و از کتاب دوره چهارم(جشنواره جهانی هنر مقاومت) رونمایی شد.

در بخش دیگر این مراسم پیام تصویری فرزند روحانی مبارز شهید «شیخ باقر النمر» برای جشنواره هنر مقاومت نمایش داده شد.

سید علا ضیاالدین، نماینده موزه سیدالشهدا کربلا در ادامه مراسم تصریح کرد: برای من افتخاری است که در این جشنواره حضور دارم و پیام این جشنواره از قالب هنری به همه دنیا نشان داده می‌شود.

همچنین سید علا ضیاالدین، نماینده موزه سیدالشهدا کربلا پس از ایراد سخنرانی به رسم یادبود و تجلیل از خانواده شهید مدافع حرم اسدالهی مقداری تربت پاک کربلا را به مادر شهید اهدا کرد.

در پایان مراسم حسام مسؤول جامعه هنری لبنان گفت: وقتی در این جشنواره حضور دارم احساس می‌کنم در سرزمین خود هستم و به آینده‌ای روشن فکر می‌کنم./816/202/ب2

ارسال نظرات