۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۴۷۷۳۷۳

اعتراف عربستان به خسارت شدید ناو جنگی خود در حمله انصارالله یمن

ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان اعتراف کرد ناو جنگی عربستان شب گذشته درغرب بندر الحدیده از سوی سه قایق انصارالله مورد حمله قرار گرفت.
 یک ناوشکن نیروی دریایی عربستان سعودی

به گزارش خبرگزاری رسا، ائتلاف عربی تجاوز به یمن به سرکردگی عربستان شب گذشته با صدور بیانیه ای اعتراف کرد ناو جنگی این کشور هنگام گشت زنی در غرب بندر الحدیده مورد حمله سه قایق انصارالله یمن قرار گرفت.

ائتلاف عربی در این بیانیه افزود: ناو عربستانی بر اثر حمله قایق ها دچار آتش سوزی در قسمت انتهایی شد که بر اثر آن دو تن کشته و 3 تن دیگر زخمی شدند.

این بیانیه ادعا کرد ناو عربستانی با حمایت نیروی هوایی و دیگر کشتی های ائتلاف به عملیات گشت زنی خود در منطقه عملیات ادامه داد و قایق های انصارالله پس از حمله فرار کردند. 

فرماندهی ائتلاف عربی ضمن اعتراف به این شکست از سوی انصارالله یمن اعلام کرد تداوم استفاده بندر الحدیده از سوی انصارالله تهدیدی برای دریانوردی بین المللی وعملیات کمک رسانی پزشکی به مردم یمن است. 

نیروی دریایی و کمیته های مردمی یمن روز گذشته (دوشنبه) یک رزمناو جنگی ائتلاف عربی - آمریکایی را در سواحل غربی این کشور منهدم کردند.

نیروی دریایی ارتش یمن اول بهمن نیز به ناوهای جنگی دشمن اعلام کرده بود که از گذرگاه های بین المللی برای حمله به اهداف غیر نظامی استفاده نکنند.

در بیانیه ارتش یمن آمده است : ‌رزمناوهای دشمن از گذرگاه های بین المللی برای اهداف غیر نظامی استفاده می کردند که این امر خطری بزرگی برای کشتیرانی بین المللی در آب های دریای سرخ به شمار می رود.

نیروی دریایی و گارد ساحلی یمن تاکید کرد که این نیروها آمادگی کامل دارند تا به حمله های ناوهای جنگی ائتلاف عربی -آمریکایی جواب دهند.

به نوشته  ایرنا، یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن در اکتبر سال گذشته میلادی (مهر/ آبان) نیز یک رزمناو ائتلاف عربی متعلق به اماراتی را منهدم کردند.

بیش از 22 ماه از حمله همه جانبه ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان به یمن می گذرد که در این مدت نه تنها اهداف از پیش تعیین شده این تجاوز نظامی محقق نشده است، بلکه کشورهای عضو، متحمل خسارت های مالی و جانی زیادی شده اند./980/ب102/د

ارسال نظرات