۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۴۸۱۱۷۹
حجت الاسلام ربانی خبرداد؛

تدوین و ابلاغ اسناد راهبردی مرکز خدمات حوزه

حجت الاسلام ربانی از تلاش چندین ساله کارشناسان خبره مرکز خدمات برای تدوین اسناد راهبردی این نهاد حوزوی خبر داد و اعمال آن را در همه فعالیت های این مرکز ضروری دانست.
حجت الاسلام والمسلمین ربانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن ربانی پیش از ظهر امروز در سی‌امین همایش مدیران استانی مرکز خدمات حوزه های علمیه با شعار آینده نگری، ارتقای هدفمندی خدمات، اقدام و عمل که در سالن اجتماعات مرکز خدمات حوزه های علمیه برگزار شد، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: سلمان فارسی بیان می دارد که پیامبر به من فرمود ای سلمان هرکس دخترم فاطمه را دوست بدارد در بهشت همراه من خواهد بود، بنابراین رمز پیروی ما از اهل بیت(ع) محبت است.

وی افزود: باید خدا را شاکر باشیم که دل های مردم ما حمایت کرد که در روز 22 بهمن با حضوری دل گرم کننده دشمنان را ناامید کرده و پاسخ محکمی به آنها دادند و جا دارد که از همین تریبون به مسؤولان تأکید کنیم باید قدر مردم را بدانیم و خدمت به آنها را برای خود ارزش بدانیم.

حجت الاسلام ربانی با بیان این که با همت مدیران استانی و همکاران حوزه های علمیه، مرکز خدمات یک دوره را گذرانده است، ابراز داشت: در این دوره خدمت های ستودنی صورت گرفت و اسناد راهبردی هم تهیه شده است که در چهار ساحت تعریف شده است که هم از ظرفیت بیرون و هم درون استفاده شد و در گفت‌وگو ها و اجلاس مدیران نیز این اسناد مورد بحث و بررسی قرار گرفته است تا به یک فرهنگ سازمانی تبدیل شود.

وی ادامه داد: تدوین و آماده کردن اسناد و تصویب آن در هیأت مدیره کار جدی ما بود و ما مرحله نسبتا مهم و در عین حال کار علمی و نظری مهمی را پشت سر گذاشته ایم ولی هنوز در آغاز راه هستیم و سال آینده ابتدای اجرایی تر شدن این اسناد است.

رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه با تأکید بر این که نباید این اسناد را تشریفاتی ببینیم، تأکید کرد: باید این اسناد در متن برنامه های ما اجرا شود و با یاری خدا همت ها و اراده های خود را قوی تر کنیم تا بتوانیم اهداف اسناد راهبردی را به طور کامل در مقام عمل شاهد باشیم و کارهای خود را با برنامه ریزی بهتر و روشن ادامه دهیم.

وی ابراز داشت: در مجموع خبرهایی که از مرکز خدمات به رهبر معظم انقلاب رسیده است خوب بوده و تعریف و تمجید ایشان را در برداشته است که این برای ما ارزش است ولی بدون شک و بی تعارف ما نقایصی هم داریم که باید برطرف شود تا بتوانیم به وضعیت مطلوب نزدیک تر شویم که اسناد راهبردی در همین راستا تدوین شده است.

حجت الاسلام ربانی همت و بسیج شدن عزم کارکنان مراکز خدمات را گامی مهم در جهت ارتقای فعالیت های این نهاد بزرگ دانست و تأکید کرد: اگر عزم خود را جزم نکنیم سندهای راهبردی در تار و پود برنامه ها قرار نمی گیرد؛ مطلب دیگر آن است که باید اسناد را دقیق تر مطالعه و هضم کرده و مثل یک درس با آن برخورد کنیم.

وی با بیان این که مبنای تصمیم مدیریتی مرکز خدمات اسناد راهبردی است، خاطرنشان کرد: مدیران وقتی می خواهند تصمیمی بگیرند باید یکی از عناصر اصلی تصمیم گیری همین اسناد باشد که به عنوان نمونه در نظر داشته باشیم در حوزه مسکن، خانواده و غیر آن این سند برای ما چه خط و مشیی را ترسیم کرده و نیروهای انسانی ما نیز باید متناسب با این اسناد آموزش های لازم را ببیند.

رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه ادامه داد: توانمند سازی نیروی انسانی در سطح مدیریتی و سطح کارشناسی نیز باید صورت بگیرد و همچنین در ارزیابی عملکرد مدیریتی یکی از شاخص های مهم ما باید این اسناد راهبردی باشد و در تقسیم و تسهیم بودجه هم اولویت اول ما اسناد راهبردی است./1330/پ202/ج

ارسال نظرات