۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۴۸۲۲۶۱
استاد دانشگاه:

بشر امروز برای فرار از بندگی خدا دچار بزرگترین شرک است

استاد دانشگاه گفت: امروز بشریت به بزرگترین شرک دچار شده است چرا که دنبال آزادی از بندگی خداوند است.
سید محسن میرباقری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید محسن میرباقری استاد دانشگاه امروز در پیش همایش ملی «جهان شمولی آموزه‌های قرآن و روایی در دنیای معاصر که در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار شد، گفت: دین الهی با فطرت انسان هماهنگی دارد.

وی با بیان اینکه خلقت خداوند تغییر ندارد بلکه انسان‌ها زمانیکه بر خلاف فطرت خود عمل کنند تغییر خواهند کرد، افزود: دین مبین اسلام چون بر پایه فطرت انسان بنا نهاده شده است همواره ماندگار خواهد بود.

استاد دانشگاه عنوان کرد: پیامبران مبانی الهی را به بشریت می‌رسانند تا او مسیر به سوی سعادت را پیدا کند، اما متاسفانه بشر امروز به جای انتخاب مسیر الهی دنبال راه رهایی از دستورات خداوندی است که به زندگی او نور می‌دهد.

میرباقری با بیان اینکه امروز بشریت به بزرگترین شرک دچار شده است، اظهار داشت: بر اساس آیات قرآن بزرگترین ارزش برای انسان بندگی او در مقابل خداوند است و هیچ آیه‌ای مبنی بر آزادی انسان از این موضوع در قرآن نداریم.

وی با بیان اینکه هیچ پیامبر همچون پیامبر اسلام(ص) دین را در دنیا گسترش نداده است، ابراز کرد: انبیا الهی به مرور بشریت را به سوی سعادت و کمال سوق دادند، اما پیامبر اسلام دینی را آوردند که برای همه زمان‌ها ادامه خواهد داشت.

استاد دانشگاه افزود: قرآن معجزه جاوید پیامبر اسلام(ص) برخلاف سایر کتب آسمانی الفاظ آن به خداوند تعلق دارد و بر اساس وعده الهی از تحریف و دستبرد در امان است و هیچ‌گاه کنهه نخواهد شد.

میرباقری با بیان اینکه در دین اسلام ثبات وجود دارد، گفت: قرآن شاکله‌ای ثابت از دین ارائه می‌دهد که دنبال هماهنگی اصول فطری انسان با عرف جوامع است.

وی در پایان با بیان اینکه پذیرش ولایت الله دین را در جامعه گسترش می‌دهد، خاطرنشان کرد: دین طی بازبینی عرف باطل جوامع را کنار می‌نهد بنابراین اساس عرف جامعه متقیان توسط پیامبران و ائمه معصومین(ع) ساخته می‌شود./807/202/ب1

 


 

ارسال نظرات