۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۰
کد خبر: ۴۸۵۶۵۰
امام جمعه بجنورد تأکید کرد؛

ضرورت ارائه رایگان خدمات بهداشتی درمانی به اقشار آسیب‌پذیر جامعه

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: مسؤولان و واحدهاي بهداشت و درمان بايد با هدف كمك به محرومان و نيازمندان، خدمات بهداشتي و درماني را به صورت رایگان در اختیار اقشار آسیب‌پذیر قرار دهند.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمين ابوالقاسم يعقوبي، نماينده ولي فقيه در خراسان شمالي و امام‌ جمعه بجنورد، عصر امروز در دیدار کارکنان بخش‌های مختلف درمانگاه شهيد فیاض بخش بجنورد که به مناسبت هفته سلامت مردان انجام شد، اظهار داشت: در حوزه سلامت لازم است مسؤولان و واحدهاي بهداشت و درمان به محرومان اهميت بيشتري دهند.

وي با بیان اینکه سلامت روحي و جسمي مردم تضمین‌کننده سلامت جامعه است، افزود: گاهي بعضي از اقشار کم‌درآمد و آسیب‌پذیر به دليل اينكه قادر به پرداخت هزینه‌های درماني خود نيستند به مراكز درماني مراجعه نمی‌کنند و به همین علت در درازمدت مشكلات عظيمي هم براي آنها و هم برای جامعه به وجود می‌آید.

حجت‌الاسلام والمسلمين يعقوبي اضافه كرد: در اين راستا اگر به محرومان خدمات بهداشتی و درمانی به صورت رايگان ارائه شود در سلامت جامعه و كاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعي تأثير بسزايي را مشاهده می‌کنیم؛ چراکه افراد با دغدغه كمتري به پيگيري درمان جسمي خود پرداخته و افزون بر این به سلامت فكري و روحي هم می‌رسند.

وي ادامه داد: سلامت جسمي فرصت پرداختن به سلامت روحي و فكري را فراهم می‌کند، در حقيقت انسان‌ها بايد همان اندازه كه به سلامت جسمي خود اهميت می‌دهند به فكر سلامت روحي و فكري خود هم باشند تا بتوانند با آرامش خاطر بيشتري به امورات زندگي و رفع نيازهاي لازم بپردازند.

رييس شوراي استاني حوزه‌های علميه خراسان شمالي تصريح كرد: با ارائه خدمات رايگان حوزه بهداشت و درمان به اقشار آسیب‌پذیر، بار سنگيني از روی دوش محرومان و نيازمندان برداشته شده و جامعه به سمت سلامت حركت می‌کند.

وي اضافه كرد: البته طرح تحول سلامت فضای بسیار مناسبی برای سلامت جسمي و روحي مردم ايجاد كرده كه بدون نگراني و با هزينه و دغدغه كمتري به فكر مداواي خود باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمين يعقوبي با بيان اينكه عقل سالم در بدن سالم است، خاطرنشان كرد: اسلام به‌ سلامتی جسم و روح انسان بهای بسياري داده؛ به‌گونه‌ای که در بسیاری از احاديث و روايات بر سلامت افراد تأکید شده است.

وي افزود: سلامتي جسم و روح آن‌قدر اهميت دارد كه در روز قيامت هم انسان بايد در مورد سلامت جسم و روح خود پاسخ‌گو باشد.

نماينده ولي فقيه در خراسان شمالي با تأكيد بر اينكه بايد بيشتر به سلامت جسم و روح خود اهميت داده و از آن مراقبت كنيم تا در قيامت بازخواست نشويم، گفت: واحدهاي بهداشت و درمان استان احساس مسئوليت كرده و بیشتر به کیفیت کارها رسیدگی کنند تا از این طریق سلامت جامعه ارتقاء یابد./9314/202/ب2

ارسال نظرات