۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۲
کد خبر: ۴۸۷۱۰۹
در نشست معاونان تبلیغ مدارس علمیه مطرح شد؛

لزوم طراحی امتحان شفاهی تبلیغ در سطوح مختلف تحصیلی/ تبلیغ باید به واحد درسی تبدیل شود

معاونان تبلیغ مدارس علمیه استان قم در نشست هم‌اندیشی به بیان پیشنهادات و انتقادات خود از مباحث تبلیغی در حوزه علمیه پرداختند.
تبلیغ دین نشست هماهنگی معاونان تبلیغ مدارس حوزه علمیه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، معاونان تبلیغ مدارس علمیه استان قم در نشستی که با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرخ فال مدیر حوزه‌های علمیه قم و حجت‌الاسلام شریفی معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه قم در مدرسه دارالشفا برگزار شد، به بیان پیشنهاداتی برای بهبود فضای تبلیغی در مدارس علمیه پرداختند که تقدیم خوانندگان رسا می‌شود.

حجت‌الاسلام عابدی نژاد از مدرسه علمیه اباصالح(عج) قم با بیان این که هجمه دشمن علیه ما بسیار زیاد است و نیاز به کار تبلیغی زیاد داریم، ابراز داشت: به نظر من باید روی تبلیغ جهادی در مدارس علمیه بیشتر کار شود و برای طلاب در مدارس کلاس‌های تمرین منبر برگزار کنند و محرک‌های تشویقی برای کشش آن‌ها به سمت منبر ایجاد کنند.

در ادامه معاون تبلیغ حوزه علمیه فاز 2 صدوقی با بیان این که معاونان تبلیغ باید خودشان آموزش ببینند، اظهار داشت: معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه باید رده‌ها و نشست‌هایی با حضور معاونان تبلیغ داشته باشد و سیاست‌ها و آموزش‌های لازم را به صورت هماهنگ به آن‌ها بدهد تا تبلیغ شکل منظمی به خود بگیرد.

همچنین حجت‌الاسلام نادری معاون تبلیغ مدرسه آیت‌الله مشکینی اظهار داشت: مدارس علمیه خوابگاهی معضلات زیادی را برای طلاب به وجود آورده است، گفت: امروز هیچ برنامه‌ای برای تبلیغ طلاب در نظر گرفته نمی‌شود و هیچ مشوق و محرکی برای تبلیغ طلاب وجود ندارد؛ در حالی که در گذشته اساتید با طلاب در ارتباط بودند و زمینه‌های تبلیغ را برای طلاب ایجاد می‌کردند و طلبه شوق تبلیغ داشت.

در ادامه حجت‌الاسلام مهدی یار معاون تبلیغ مدرسه علمیه معصومیه با بیان این که متأسفانه از طلاب سطوح بالا هیچ‌گاه سؤالی درباره کارهای تبلیغی نمی‌شود و مطالبه‌ای برای تبلیغ وجود ندارد، خاطرنشان کرد: این موضوع باید در مدیریت حوزه‌های علمیه حل شود و از طلاب مطالبه تبلیغی داشته باشند.

وی با بیان این که در عرصه تبلیغ در حوزه‌های علمیه تفاوتی میان کسی که مدرک دکترا دارد و کسی که با مدرک سیکل وارد حوزه می‌شود نیست، ابراز داشت: این موضوع اجحاف در حق مبلغ و حتی تبلیغ است زیرا کسی که کرسی درس در دانشگاه دارد هیچ انگیزه‌ای برای تبلیغ  پیدا نمی‌کند.

حجت‌الاسلام جزمی معاون تبلیغ مدرسه علمیه امامین عسکریین(ع) با این پیشنهاد که باید در مقاطع مختلف تحصیلی امتحان شفاهی تبلیغ از طلاب گرفته شود، خاطرنشان کرد: همان‌طور که برای دروس امتحان شفاهی وجود دارد باید برای تبلیغ هم امتحان شفاهی در نظر گرفته شود و زمینه‌های استعداد طلاب را در تبلیغ‌های مختلف سنجیده شود و از هر طلبه در زمینه‌ای که استعداد دارد از جمله تبلیغ مکتوب، تبلیغ در فضای مجازی، تبلیغ سنتی و دیگر موارد انتظار تبلیغ داشته باشند.

حجت‌الاسلام رمضانی معاون تبلیغ مدرسه علمیه چهارده معصوم(ع) اظهار داشت: به نظر من باید یک واحد آموزشی تبلیغ در حوزه‌های علمیه طراحی شود و در قالب منبر و دیگر فعالیت‌های تبلیغی از آن‌ها آزمون گرفته شود تا طلاب مجبور به فعالیت تبلیغی شوند.

حجت‌الاسلام شجاعی از مدرسه علمیه قنوات ابراز داشت: گاهی اوقات مدیران مدارس علمیه با معاونت‌های تبلیغی همکاری نمی‌کنند و از برنامه‌های جنبی تبلیغی حمایت نمی‌کنند؛ از این رو باید به مدیران تذکر داده شود که مباحث و احکام روزمره به طلاب آموزش داده شود تا طلاب با برخی از لوازم تبلیغ که پاسخ به احکام شرعی است آشنا شوند./843/پ202/ج

ارسال نظرات