۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۴۸۷۲۲۴
آیت الله علوی گرگانی:

تبلور ایمان در عمل صالح است/ باید در کنار درس روی تقوا هم کار کنند

استاد برجسته حوزه علمیه ایمان را بدون علم صالح بی فایده دانست و گفت: تبلور ایمان در عمل صالح است و طلاب باید در کنار درس روی تقوا هم کار کنند.
آیت الله علوی گرگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی، استاد برجسته حوزه علمیه قم، امروز در دیدار با طلاب مدرسه علمیه امام موسی کاظم پردیسان قم با بیان این که انسان ها در شنیدن مطالب دو حالت دارند، گفت: برخی در جلسه هستند ولی توجه قلبی ندارند و نمی توانند به خوبی از سخنان استفاده کنند.

وی با بیان این که حق و نا حق بودن گوینده در درک مطالب ملاک نیست، اظهار داشت: حتی پیامبر(ص) که در حقانیتشان هیچ شبهه این نیست برخی افرادی که در محضرشان بودند حضور قلب نداشتند و حرف پیامبر(ص) را درک نمی کردند و یا نمی خواستند سخنان پیامبر(ص) را بشنوند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی خاطرنشان کرد: برخی می آیند و حرف هایی را به آنها می زنیم ولی سرسری گوش می کنند و یا اصلا گوش نمی کنند و می روند و هیچ عملی بعد از آن مشاهده نمی کنیم؛ زیرا علم به این است که انسان به سخنان گوش دهد و به آن عمل کند و خداوند در قرآن هم می فرماید که قرآن برای همه تذکر نیست بلکه برای کسانی تذکر است که دلشان با قرآن است.

وی با بیان این که انسان برای ترقیات معنوی دو بال ایمان و عمل می خواهد، تصریح کرد: یک دسته از بندگان خدا هر دو دستشان پُر است و در یک دست ایمان به خدا و در دست دیگر عمل صالح است و خداوند وعده داده است که به این دسته از انسان ها پاداش خوبی خواهد داد.

استاد برجسته حوزه علمیه با بیان این که طلاب در قدیم مطول و معانی بیان می خواندند، گفت: امروز متأسفانه در حوزه این مطالب خوانده نمی شود.

وی ایمان را بدون علم صالح بی فایده دانست و گفت: تبلور ایمان در عمل صالح است و طلاب باید در کنار درس روی تقوا هم کار کنند؛ یکی از سفارشات میرزا جواد آقای تبریزی این بود که اهل علم اگر چهار سال درس بخوانند و در کنار درس اخلاق را هم کار کنند بهتر از طلبه ای است که چهل سال درس بخواند ولی اخلاق نداشته باشد.

گفتنی است در پایان این دیدار تعدادی از طلاب سطح عالی حوزه علمیه امام موسی کاظم(ع) به دست آیت الله علوی گرگانی معمم شدند./843/ 202/ص

ارسال نظرات