۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۴۹۰۶۱۴

درخواست نهادهای بین المللی برای آزادی کودکان مسلمان روهینگیا

سازمان کودکان سازمان ملل متحد «یونیسف» از دولت میانمار خواست تا کودکان زندانی شده روهینگیا را آزاد کند.
میانمار

به گزارش خبرگزاری رسا، یونیسف، سازمان کودکان سازمان ملل متحد، روز گذشته از دولت میانمار خواست تا کودکان دربند اقلیت مسلمان روهینگیا را آزاد کند.

این کودکان، در جریان حملات گسترده دولت میانمار در ایالت راخین بازداشت شده اند که محل زندگی اکثریت مسلمانان روهینگیا است.

در جریان این حملات بود که 600 مسلمان روهینگیایی از سوی ارتش میانمار در شمال این کشور بازداشت شدند.

آمار و ارقام بازرسان سازمان ملل متحد نشان می دهد که حدود 70 هزار تن از مسلمانان روهینگیا در نتیجه قتل، کشتار، تجاوز دسته جمعی و شکنجه ارتش میانمار، به بنگلادش فرار کرده اند.

جاستین فورسیت، معاون مدیر اجرایی یونیسف دراین باره گفت که وی به رهبر سیاسی بانفوذ میانمار اطلاع داده است که حدود ده هزار کودک در زندانهای این کشور در بند هستند.

فورسیت روز شنبه و پس از دیدار کوتاهش از میانمار به خبرگزاری فرانسه نیز گفته بود: برخی از این کودکان در زندان های میانمار در حبس هستند که این مساله را به اطلاع مقامهای آن کشور رساندیم.

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد ماه گذشته میلادی برای اعزام یک هیات تحقیق و تفحص به میانمار برای بررسی اعمال ارتش این کشور درحق اقلیت مسلمان موافقت کرده بود که مقام های این کشور اعزام این هیات را رد و تاکید کردند این اقدام منجر به شعله ورشدن بیشتر درگیری می شود.

دولت میانمار یک میلیون شهروند مسلمان خود را نه تنها به رسمیت نمی شناسد بلکه آنها را آوارگان غیرقانونی می داند که از بنگلادش به آن کشور آمدهاند.

برهمین اساس، ارتش میانمار هرگونه تعدی را در حق اقلیت مسلمان این کشور مرتکب می شود./847/ب102/ف

منبع: ایرنا

ارسال نظرات