۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۴۹۱۳۴۹
حجت‌الاسلام والمسلمین طائب:

صبر و دعا برای تعجیل در امر فرج مهمترین وظیفه منتظر است

رییس قرارگاه راهبردی عمار با بیان اینکه صبر انسان را از ناخالصی‌ها تطهیر و گوهر وجودی او را صیقل می‌دهد، گفت: صبوری و دعا برای فرج مهمترین وظیفه منتظر است.
مهدی طائب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طائب، رییس قرارگاه راهبردی عمار، امروز در برنامه عطر عاشقی که در حسینیه حضرت علی اکبر(ع) تهران و با حضور خانواده معظم شهدای مدافع حرم برگزار شد، گفت: به طور قطع دعا برای مظلومی که هیچ راه خروج ندارد امری ضروری و عقلانی است و این مهم را انسان‌هایی که در مقام انسانیت قرار دارند و چه کسانی که در محضر اسلام رشد و تربیت یافته‌اند تایید و تصدیق می‌کنند.

وی افزود: ما شاهد بودیم که در جنگ تحمیلی صدام با همه ابزارهای نظامی که در اختیار داشت به کشور حمله کرد تا همه هستی ما را از بین ببرد و در مقابل رزمندگان اسلام مظلومانه و با دست خالی با دشمن متجاوز می‌جنگیدند و امام راحل به حجاج بیت الله الحرام چنین فرمودند: برای آن مظلومان دعا کنید.

حجت الاسلام والمسلمین طائب با بیان اینکه امروز مظلومترین انسان‌ها امام عصر(عج) است، ابراز کرد: اگر ما امروز از مظلومیت امام علی(ع) سخن می‌گوییم سختی و مشکلات ایشان بعد از رحلت رسول خدا(ص) تنها حدود سی سال بود و این ایام به قدری بر امیر سخت گذشت که ایشان از این ایام با عنوان «خار در چشم و استخوان در گلو» یاد می‌کنند در حالی که امام عصر(عج) صدها سال است در اضطرار به سر می‌برند.

رییس قرارگاه راهبردی عمار درباره اینکه ما امروز از مظلومیت امام عصر(عج) خود در غفلت هستیم، بیان داشت: اگر ما بخواهیم مظلومیت امام زمان(عج) را درست تحلیل کنیم متوجه خواهیم شد که ایشان بسیار مظلوم هستند چرا که تمام شیاطین انس و جن قبل از تولد درصدد به شهادت رساندن ایشان بودند و علت غیبت نیز همین امر است.

وی ادامه داد: در فرازی از دعای ندبه چنین بیان می‌شود «ای کاش می‌دانسم در کدام نقطه ایستاده‌ای» این فراز بیانگر آن است که حضرت سخت‌ترین زندگی را دارد بر همین اساس بالاترین دعا در عصر کنونی دعا برای ظهور فرج است.

حجت الاسلام والمسلمین طائب با استناد به کلام الهی که می‌فرماید «ما شما را با ترس، گرسنگی، اموال، فقر و غیره مورد آزمایش قرار می‌دهیم»، گفت: انسان باید در سختی‌ها و مصائب صبر پیشه کند چرا که صبر انسان را از ناخالصی‌ها تطهیر کرده و گوهر وجودی او را صیقل می‌دهد.

رییس قرارگاه راهبردی ادامه داد: خداوند متعال رهبری کل عالم را به امام عصر(عج) عطا کرده است بنابراین خداوند از وجود مقدس امام عصر(عج) نسبت به صبری که ایشان در مقابل طولانی شدن غیبتش  دارند وجودی می‌سازد که امام علی(ع) نسبت به ایشان می‌فرمایند: جانم فدای او؛ بر همین اساس ما نیز باید گوهر وجودی خودمان را با صبر بسازیم و آماده کنیم.

وی با تأکید بر اینکه امت مسلمان باید به مظلومیت امام زمان(عج) پایان دهند و این امر تنها با صبر و شکیبایی میسر است چرا که ما هر چه به رفع سختی از امام عصر(عج) نزدیک شویم سختی خودمان افزایش می‌یابد تا زمینه خالص شدن افراد فراهم شود، گفت: صبوری و دعا برای فرج مهمترین وظیفه منتظر است./813/202/ب2

 

ارسال نظرات