۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۹
کد خبر: ۴۹۱۷۷۷
امام جمعه تبریز:

مسؤولان به فکر اسکان حادثه دیدگان سیل باشند

آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به ورود خسارات شدید مالی به سیل زدگان، کشاورزی منطقه و خانه های مردم در این مناطق، گفت: لازم است اقدامات لازم برای اسکان موقت سیل زدگان صورت گیرد.
آیت الله مجتهد شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی عصر امروز در دیدار حجت الاسلام معزی نماینده ولی فقیه در هلال احمر کشور با ابراز تأسف از جان باختن تعدادی از هم وطنان در حادثه سیل اخیر، اظهار داشت: برای بازماندگان از خداوند صبر مسألت داریم.

وی با اشاره به حضور نیروهای امدادی در ساعات اولیه در مناطق سیل زده استان، تصریح کرد: گروه های امدادی درتلاش شبانه روزی که داشتند به کمک سیل زدگان شتافتند و با تلاش‎های بسیار اجساد جان باختگان خوادث را کشف کردند که جای تقدیر و تشکر دارد.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه این حادثه بزرگ، بی سابقه و عظیم بود، اذعان داشت: این سیل بی سابقه به میزانی بزرگ بود که اشخاص مسن و پیر مردان نیز چنین سیلی را به یاد ندارند، از این رو خسارات بسیاری را به دنبال داشت و متأسفانه تعدادی از هم وطنان نیز در این حادثه جان باختن.

وی با اشاره به ورود خسارات شدید مالی به سیل زدگان، کشاورزی منطقه و خانه های مردم در این مناطق، خاطرنشان کرد: لازم است اقدامات لازم در این راستا صورت گیرد و در جهت ترمیم خسارات وارده و اسکان موقت سیل زدگان  اقدامات سریع و به موقع صورت گیرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر برنامه ریزی و پیشگیری از این حوادث دردناک و دلخراش، تصریح کرد: پیش بینی و پیشگیری از بروز چنین حوادثی لازم و ضروری است، اگرچه کوتاهی‌های گذشتگان در پیش بینی مسیر سیلاب نیز در این حوادث بی تأثیر نبوده است.

وی با بیان اینکه همکاری مردم با نیروهای امدادی در این حادثه بسیار جالب توجه بود، ادامه داد: در کنار نیروهای امدادی و مردم حضور نیروهای نظامی و انتظاری، سپاه، ارتش و نیروی انتظامی نیز بسیار ارزشمند، کارساز و مهم بود که جای تقدیر و تشکر دارد.

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به روحیه بزرگ منشی، امدادی و ایثار مردم ایران که در چنین حوادثی بروز و ظهور دارد، افزود: در ایران اسلامی و اخوت حاکم است و زمانی که در گوشه‌ و کنار کشور و مصیبتی پیش می آید تمام کشور دست به دست هم می‌دهند تا آن مشکل را بر طرف سازند./202/854/ب1

ارسال نظرات