۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۴۹۲۹۰۰
حجت الاسلام حسن زاده خبر داد؛

آغاز ثبت نام سراسري حفظ يکساله قرآن و نهج البلاغه در کاشان

مديرعامل مؤسسه اميرالمومنين(ع) كاشان گفت: براي پنجمين سال متوالي ثبت نام رسمي نخستین مدارس شبانه روزي حفظ يکساله قرآن و نهج البلاغه کشور همراه با آموزش ترجمه و تفسير در مؤسسه اميرالمومنين(ع) کاشان آغاز شد.
حجت الاسلام مجتبي حسن زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام حسن زاده صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، گفت: علاقه مندان آشنايي به معارف اهل(ع) از سراسر کشور با ارسال شماره 4 به سامانه پيامکي ‹‹100024800›› از اول ارديبهشت تا 31 خردادماه سال جاري در يکي از اين دوره ها نسبت به ثبت نام خود اقدام كنند.

به گفته وي، علاقه مندان بعد از ثبت نام رسمي، مرحله مصاحبه و گزينش از ثبت نام کنندگان انجام خواهد شد و بعد از پذيرش افراد مورد نظر، دوره آزمايشي يک ماه برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام حسن زاده با اشاره به اينكه داوطلبان اجزاء مشخص شده را بايد دوره آزمايشي به صورت روزانه حفظ کنند، افزود: داوطلبان بعد از شركت در آزمون كتبي و شفاهي دوره آزمايشي در صورتيكه حد نصاب نمره را کسب كرده باشند براساس عملکردي كه در طرح آزمايشي خواهند داشت موفق به حضور در طرح يکساله حفظ قرآن يا نهج البلاغه خواهند شد.

به گفته وي، تمامي مراحل ثبت نام تا پذيرش در طرح يكساله حفظ قرآن و نهج البلاقه، دوره هاي مجزاي حفظ قرآن يا نهج البلاغه خواهران و برادران برگزار خواهد شد.

مديرعامل مؤسسه امييرالمومنين(ع) كاشان، تلفيق قرآن و عترت را از جمله اهداف طرح حفظ يکساله قرآن و نهج البلاغه اعلام كرد و يادآور شد: مؤسسه اميرالمومنين(ع) کاشان نخستین مؤسسه اي است که در کشور طرح حفظ يکساله دوکتاب شريف قرآن و نهج البلاغه را به صورت شبانه روزي برگزار مي کند.

حجت الاسلام حسن زاده اظهار داشت: طرح تخصصي حفظ يکساله قرآن و نهج البلاغه با هدف تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب مبني بر تربيت 10 ميليون حافظ قرآن کريم برگزار مي شود.

به گفته وي، اين مؤسسه با بيش از 10 سال سابقه فعاليت مستمر تا کنون موفق به تربيت بيش از 110 حافظ کل قرآن کريم و بيش از يكهزار حافظ قسمت هايي از اين کتاب شريف شده است.

مديرعامل مؤسسه امييرالمومنين(ع) كاشان، اعطاي مدرک معتبر از معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، تجليل و کمک هزينه حج عمره و عتبات عاليات به نفرات برگزيده دوره و همچنين امتياز شرکت در آزمون کارشناسي ارشد وزارت علوم جهت کسب مدرک ليسانس علوم قرآن و حديث ويژه حافظان کل قرآن کريم از مزاياي اين طرح برشمرد.

وي اعطاي گواهي نامه پايان دوره، تجليل از نفرات برتر و استعدادهاي درخشان دوره و اعطاي کمک هزينه سفر حج عمره و عتبات عاليات به نفرات برگزيده دوره را از مزاياي طرح حفظ يکساله نهج البلاغه عنوان کرد.

حجت الاسلام حسن زاده در ادامه به اهداف اجراي طرح يکساله نهج البلاغه در کاشان اشاره كرد و اظهار داشت: در راستاي تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب و تأکيد معظم له بر اينكه «امروز بيشتر از هميشه، ملت و جامعه اسلامي ما به نهج البلاغه نيازمند است»  و رويكرد علاقه حافظان قرآن و علاقه به معارف اهل بيت(ع) به ويژه اميرمومنان(ع) از سراسر کشور، اين مؤسسه، از تيرماه سال 92 نخستین مدرسه شبانه روزي حفظ يکساله نهج البلاغه کشور را در کاشان راه اندازي كرده است تا بتواند تحولي شگرف را در عرصه ترويج نهج البلاغه در سراسر كشور رقم زده باشد.

لازم به ذكر است،علاقه مندان براي كسب اطلاعات بيشتر با شماره تلفن هاي 55464445 و 55446323 031 ويژه خواهران و شماره تلفن 55472801 031 و 09135964157 ويژه برادران تماس بگيريد./203/1307/ب1

ارسال نظرات