۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۹
کد خبر: ۴۹۳۰۹۴
آیت الله علم الهدی:

حرکت در گفتمان انقلاب اسلامی تبعیت از سیره امام کاظم است

امام جمعه مشهد با اشاره به لزوم تبعیت از سیره حضرت موسی ابن جعفر در قالب گفتمان انقلاب اسلامی، گفت: انقلاب اسلامی هنوز به پیروزی نهایی نرسیده است و نیل به این هدف مستلزم حرکت و جنبش و قربانی دادن است.
آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد آیت الله سید احمد علم الهدی شنبه شب در مراسم سوگواری شهادت حضرت موسی ابن جعفر(ع) که در مسجد حضرت موسی ابن جعفر(ع) برگزار شد، گفت: تقابل اولیای خدا با قدرتمندان هیچ گاه تقابلی شخصی نبوده، بلکه تقابلی گفتمانی بر سر توحید و شرک بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با اشاره به داستان حضرت یوسف(ع) و تلاش برای شکل گیری گفتمان عفت در مقابل گفتمان کامجویی شهوانی مرفهین و قدرتمندان جامعه مصر، افزود: زنان مرفه و قدرتمند مصر به همراه زلیخا با بکارگیری حیله های گوناگون برای کامجویی از حضرت یوسف(ع)، در واقع در پی ایجاد و توسعه فرهنگ شهوانی بودند تا پس از آن دختران جوان مصر از طریق آزادی ایجاد شده و شیوع یافتن گفتمان فحشا و فسق و فجور از سوی زنان شهوتران به انحراف کشیده شوند، در مقابل حضرت یوسف(ع) با عفتی که ورزید گفتمان عظیم عفت را بر خلاف گفتمان مورد میل زنان قدرتمند در مصر به وجود آورد.

وی در ادامه با ذکر این نکته که تقابل حضرت موسی ابن جعفر(ع) با هارون، تقابل گفتمانی بوده است، خاطرنشان کرد: گفتمان هارون در پی تکیه زدن بر اریکه قدرت، تسلط بر مردم و دست درازی بر زندگی و مصالح و سرنوشت آنان بود اما گفتمان تقابل حضرت موسی ابن جعفر(ع) گفتمان رهبری سیاسی آمیخته با رهبری مرامی بود، در گفتمان امام(ع) رهبری امت اسلام در تقوا و عدالت و تلاش برای رسیدن به خدا است و مدیریت اقتصادی و سیاسی مردم در سایه همین رهبری انجام می شود.

آیت الله علم الهدی با اشاره به حجیت سیره ائمه اطهار(ع) از جمله حضرت موسی ابن جعفر(ع) و لزوم تبعیت از ایشان در جامعه امروز به ویژه انقلاب اسلامی، گفت: تقابل گفتمان حضرت موسی ابن جعفر(ع) با گفتمان هارونی امروز هم وجود دارد و گفتمان ولایی انقلاب اسلامی که در پی ظهور حضرت ولی عصر(عج) است با گفتمان لیبرال دموکراسی و استکبار جهانی در صف آرایی و تقابل شدید است. زیرا در صورت گرایش دنیا به گفتمان انقلاب اسلامی بساط استکبار جمع خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با اشاره به وجود تقابل سکولاریسم سیاسی و گفتمان انقلابی در اداره کشور، افزود: با وجود تقدیم شدن شهدا برای استمرار شکوفایی درخت انقلاب اسلامی از سوی مردم، گفتمانی در کشور وجود دارد که بی توجه به شیوع گفتمان انقلاب اسلامی در کشور هایی همچون بحرین، عراق، یمن، لبنان و... است و تقابل با استکبار را تا آنجایی مجاز می داند که به منافع آنان و ما صدمه ای وارد نشود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: کشور نیازمند به مدیر اجرایی است که از غرش های آمریکا نهراسد و نان و آب مردم را گره به دست دادن با دشمن نزند./933/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات