۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۹
کد خبر: ۴۹۴۲۷۴
حجت الاسلام ماندگاری:

حرکت در مسیر ولایت از نشانه‌های انسان منتظر است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه فلسفه انتظار، یافتن لیاقت است، گفت: حرکت در مسیر ولایت از ویژگی‌های انسان منتظر است.
حجت الاسلام ماندگاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهدی ماندگاری، استاد حوزه علمیه و خطیب مشهور امروز در برنامه عطر عاشقی که در امامزاده صالح(ع) برگزار شد، گفت: قواعد ظهور مردم را برای زمان ظهور تربیت می‌کند.

وی افزود: توجه به علائم ظهور مهم نیست بلکه آنچه که مهم به شمار می‌رود رعایت قواعد ظهور است، چرا که این قواعد در بر دارنده یک سری تکلیف برای انسان است اما تنها توجه به علائم انسان را تماشاچی می‌کند.

حجت الاسلام ماندگاری با بیان اینکه انسان منتظر بی‌قرار حضرت است نه بی‌خیال ایشان، ابراز کرد: انسان منتظر نباید از ظهور امام زمان‌(عج) ناامید و متوقف شود بلکه باید خود را آماده کند تا لیاقت درک ظهور را کسب کند.

استاد حوزه علمیه فلسفه طولانی شدن غیبت امام زمان(عج) را در عدم لیاقت بشر دانست و گفت: انسان‌ها به سبب آن که لیاقت نداشتند از وجود این مرد آسمانی بهره ببرند خداوند وجود مقدس ایشان را در پس پرده غیبت قرار دارد بنابراین فلسفه انتظار یافتن لیاقت است.

وی ادامه داد: امام زمان(عج) تماشاگر نمی‌خواهد بلکه ایشان به دنبال یار است. خداوند امامان معصوم را برای بشر قرار داد تا راه استفاده از نعمت‌ها و مسیر بندگی را به آنان نشان دهند بنابراین از مهم‌ترین قواعد ظهور دین‌پذیری، طهارت و لیاقت است.

حجت الاسلام ماندگاری درباره شروط دین پذیری، گفت: دین پذیری یعنی طبق قانون عمل کردن، امام زمان(عج) برقرار کننده قانون الهی است اگر کسی بخواهد منتظر واقعی باشد باید قوانین الهی را به درستی رعایت کند، حفظ حیا و حجاب یکی از دستورات الهی و بدحجابی نشان از عدم تسلیم بودن انسان دربرابر قوانین اسلام است.

خطیب مشهور عنوان کرد: انسان باید دین خود را از مراجع ذی‌ربط سوال نماید و پشت ولایت و امامت حرکت کند چنین فردی منتظر واقعی است./813/۲۰۳/ب2

 

ارسال نظرات