۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۱
کد خبر: ۴۹۴۶۵۴

چاپ کتاب مبارزه با اندیشه‌های سید قطب در مصر

اوقاف مصر از انتشار کتابی با هدف مقابله با اندیشه‌های تروریستی و خصوصا اندیشه سید قطب خبر داد.
محمد مختار جمعه وزیر اوقاف مصر

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد مختار جمعه وزیر اوقاف مصر از تلاش برای چاپ و انتشار کتابی با عنوان «آشکار ساختن گمراهی تروریست‌ها» با هدف مبارزه و رویارویی با تروریسم خبر داد.

وی خاطر نشان کرد که این کتاب حقیقت تروریسم را آشکار و سخنان باطل و اتهام‌های آن را بر ملا می‌سازد همانگونه که از تحریف سخنان حق و تکفیر مردم و نیز حلال شمردن جان، مال و ناموس مردم پرده خواهد برداشت.

جمعه با بیان آنکه تروریست‌ها با هدف قرار دادن نیروهای نظامی به دنبال سقوط کشورها هستند، اظهار داشت: حمله و هجوم مستقیم به کشورها یا دعوت به برگزاری تجمع‌های اعتراض آمیز با پوشش تظاهرات مسالمت آمیز یا سرپیچی مدنی و یا اعتصاب غذای عمومی از مهمترین شیوه‌های سرنگونی حکومت‌ها است.

وزیر اوقاف مصر ادامه داد: این کتاب خطر تروریسم تکفیری برای بشریّت را بیان کرده است. شرح نقاط ضعف دیدگاه تروریست‌ها و تبیین گمراهی و جهالت آنان از دیگر مواردی است که در این کتاب بدان اشاره شده است.

عالم اهل سنت مصر خاطر نشان کرد که نسخه الکترونیکی این کتاب امروز یکشنبه در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت و در روزهای آینده نسخه اصلی این کتاب چاپ و با ترجمه زبان‌های مختلف به بازار عرصه خواهد شد.

جمعه اظهار داشت: این کتاب گمراهی‌ها و انحرافات سید قطب در کتاب «فی ظلال القرآن» و توصیف جامعه به جاهلان، تکفیر دیگران که دستاویز اخوان المسلمین و جمعیت‌های افراطی شده را تبیین کرده است./981/ب۹۰۲/د

ارسال نظرات