۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۴۹۶۳۰۱

استاد روشندل حوزه علمیه خراسان شمالی درگذشت

حجت‌الاسلام محمدحسن غلامی(کاشفی) قدیمی‌ترین استاد اخلاق مدرسه علمیه فاروج استان خراسان شمالی و حافظ روشندل کل قرآن کریم بر اثر عارضه قلبی دار فانی را وداع گفت.
درگذشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی،  امروز حجت‌الاسلام محمدحسن غلامی(کاشفی) قدیمی‌ترین استاد اخلاق مدرسه علمیه فاروج و حافظ روشندل کل قرآن کریم استان خراسان شمالی در بیمارستان شهرستان شاهرود، بر اثر عارضه قلبی دعوت حق را لبیک گفت.

حجت‌الاسلام محمدحسن غلامی(کاشفی) از علما و فضلای برجسته حوزه علمیه خراسان شمالی و از استادان اخلاق مدرسه علمیه محمودیه شهرستان فاروج بود که به سبب ناراحتی قلبی در بیمارستان شاهرود بستری بود و صبح امروز درگذشت.

حجت‌الاسلام صادقی، مدیر مدرسه علمیه محمودیه فاروج گفت: این استاد حوزه علمیه صبح امروز در 67 سالگی بر اثر عارضه قلبی در بیمارستان شاهرود دار فانی را وداع گفت.

وی اظهار داشت: مرحوم حجت‌الاسلام غلامی از اساتید برجسته حوزه علمیه خراسان شمالی و حافظ روشندل کل قرآن کریم بود که بیش از 30 سال در این مدرسه به‌ عنوان استاد درس اخلاق مشغول به خدمت بود و اکثر دروس حوزه را به‌ صورت حفظی آموزش می‌داد.

حجت‌الاسلام صادقی افزود: مرحوم حجت‌الاسلام غلامی از قدیمی‌ترین اساتید مدرسه علمیه استان خراسان شمالی و شهرستان فاروج و حافظ کل قرآن بود که در بسیاری از مسابقات حفظ قرآن کریم هم شرکت و مقام‌های نخست و برتر این مسابقات را کسب کرده بود.

مدیر مدرسه علمیه محمودیه فاروج تصریح کرد: این مرحوم تحصیلات حوزوی خود را در همین مدرسه به پایان رسانده و بعد از اتمام تحصیلات به‌عنوان استاد، تدریس طلاب این مدرسه را بر عهده گرفت.

وی با تسلیت درگذشت این استاد برجسته حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: مراسم تشییع این استاد و عالم فقید ساعت چهار بعد از ظهر فردا دوشنبه هجدهم اردیبهشت جاری از محل میدان مرکزی شهرستان فاروج با حضور طلاب، اساتید، مدیران و مسؤولان آموزش حوزه علمیه و عموم مردم برگزار می‌شود.

گفتنی است، حجت‌الاسلام محمدحسن غلامی (کاشفی) متولد سال 1329 بود که بر اثر عارضه‌ای از شش‌ماهگی دچار نابینایی شده بود، وی نخستین حافظ کریم قرآن در شهرستان فاروج بود و قرآن را تنها با شنیدن، حفظ کرده و علاوه بر آن بسیاری از ادعیه و کتب درسی حوزوی را در سینه داشت.

شایان‌ذکر است، حوزه علمیه خراسان با هزار و 200 سال قدمت و حدود 30 هزار طلبه در حال آموزش در 131 مدرسه علمیه تحت نظر 2 هزار استاد، پس از حوزه علمیه قم دومین مرکز حوزوی ایران است.

مدارس علمیه استان خراسان شمالی از سال 1388 تا سال 95 به‌صورت نمایندگی مدیریت زیر نظر حوزه علمیه خراسان بزرگ اداره می‌شدند اما حوزه علمیه خراسان شمالی از شهریورماه پارسال به مدیریت استانی ارتقاء یافت.

در استان خراسان شمالی 16 مدرسه علمیه شامل 10 مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران فعال است که در سال تحصیلی جاری درمجموع هزار و 461 طلبه خواهر و برادر در این مدارس در سطوح یک، دو، سه و چهار زیر نظر 170 استاد اعزامی و حق‌التدریس مشغول به تحصیل علوم دینی هستند./9314/۲۰۴/ب2

ارسال نظرات