۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۹
کد خبر: ۴۹۶۵۶۸
حجت الاسلام مصلحی: 

دشمن به دنبال ایجاد اشتباه محاسباتی در مسؤولان و نخبگان است

وزیر سابق اطلاعات گفت: دشمن در بحث نفوذ به دنبال این است که مردم، مسوولان و نخبگان را در امر تصمیم گیری دچار اشتباه بنیادین و محاسباتی کند. در این راه نیز از ابزارهای گوناگونی استفاده می کند.
حجت الاسلام مصلحی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حیدر مصلحی، دوشنبه 18 اردیبهشت در نشست بصیرتی«نظام ولایی، حوزه انقلابی» در مدرسه عالی شهید مطهری، گفت: اگر در انتخابات بی تفاوت ظاهر شویم قطعا در آینده با مشکل روبرو خواهیم شد. 

وی اضافه کرد: باید هوشیار باشیم که عظمت انقلاب اسلامی آنقدر زیاد بوده که آمریکا را تحت تاثیر قرار داده است و واقعیت این است که بر اساس میلیون ها مقاله علمی و مستند امروز فروپاشی آمریکا آغاز شده است. برخی مباحث علمی ارائه شده در خصوص فروپاشی آمریکا، به تاثیر مستقیم ایران اشاره شده است. این اتفاق در خصوص اتحادیه اروپا نیز در حال رخ دادن است. 

حجت الاسلام مصلحی با انتقاد از برخی سخنان نسجیده افراد علیه نظام، اظهار داشت: متأسفانه در داخل کشور اختلاف نظرها باعث تنش می شود؛ اما در اتحادیه اروپا و آمریکا باعث تقسیم کار در جهت از بین بردن انقلاب اسلامی ایران شده است. برای مثال در بحث برجام دشمن توانست مردم ما را شرطی کند و تمام جریانات داخلی را متمرکز و مشروط بر امر برجام کردند. 

وی گفت: زمانی که مردم شرطی شدند و این تعداد بالا برود، این احتمال وجود دارد که مردم به کف خیابان ها گسیل داده شوند. 

وزیر سابق اطلاعات در خصوص دشمنی های صورت گرفته در جریان مذاکرات هسته ای، گفت: در موضوع برجام و در ابتدای کار نیز شاهد بودیم که تقسیم کارها منجر به این شد که فرانسه در نقش پلیس بد وارد شود و در روند برجام خلل ایجاد کند. پس از آنکه فرانسه نیز متوجه اشتباه خود شد، استکبار با چند انفجار در شهرهای فرانسه مانع ارتباط بیشتر فرانسه با ایران شد. 

وی هشدار داد: یکی از ترفندها و تهدیدات پیش رو در امر انتخابات بحث نفوذ است که به عنوان هدف کوتاه مدت مورد توجه قرار گرفته است. 

حجت الاسلام مصلحی با معرفی دشمنی در سایه مشروعیت زدایی، بیان داشت: در بخش میان مدت دشمن سعی دارد تا از طریق مشروعیت زدایی به نظام آسیب بزند، یکی از مثال های بارز برای مشروعت زدایی از نظام بحث پررنگ جلوه دادن فسادهای اقتصادی است؛ هدف بلند مدتی که امروز در دستور کار استکبار قرار گرفته این است که مانند فتنه سال 88، نظام از طریق انتخابات سرنگون شود. 

وزیر سابق اطلاعات گفت: در بحث سرنگونی در امر انتخابات دشمن تلاش می کند که با نزدیک شدن به افراد شاخص، به امر انتخابات و نظام صدمه بزند.

وزیر سابق اطلاعات با اشاره به سه تاکتیک کلی دشمنان، ابراز داشت: سه تاکتیک عمده استکبار در مقابل انقلاب اسلامی در امر انتخابات عبارت از اخلال در انتخابات، مدیریت ابراز تحریم و گشایش برای جریان غربگرا، و ایجاد نا امنی در فضای داخلی است. 

وی گفت: در بحث تحریم ها و مشکلات مالی، واقعیت امر این است که، مشکلات اقتصادی تنها در 30 درصد موارد معطوف به تحریم ها است و هفتاد درصد دیگر به جریانات داخلی مربوط می شود. هرچند برخی رفع تمام مشکلات را منوط به رفع تحریم ها می کردند و حتی می گفتند باید چرخ سانتریفیوژها به همراهی صنعت و اقتصاد بچرخد. 

حجت الاسلام مصلحی تاکید کرد: دشمن در بحث نفوذ به دنبال این است که مردم، مسوولان و نخبگان را در امر تصمیم گیری دچار اشتباه بنیادین و محاسباتی کند. در این راه نیز از ابزارهای تهدید، وعده‌های دروغین، القای خیالات، زیباسازی اقدامات نادرست، شایع سازی دروغ پراکنی، یأس، غفلت از اقدامات غیبی، قبح زدایی و تحریف سخنان و ترویج سخنان داخلی استفاده می کند. 

وی در پایان درباره انتخابات پیش رو عنوان داشت: امروز از سوی جریان های ارزشی افراد شایسته ای برای انتخابات فرستاده شدند و امیدواریم حرکت های خوبی که شکل گرفته است با احساس تکلیف های بی مورد به مشکل برنخورد./856/پ۲۰۱/ص

ارسال نظرات