۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۴۹۷۰۰۴
كارشناس حوزه علميه قم:

شوراي طلاب، رسالت هاي فراموش شده حوزه را احيا كند

كارشناس حوزه علميه قم با اشاره به وظایف طلاب، گفت: شوراي طلاب بايد اهداف و رسالت هاي فراموش شده در بين طلاب را احيا كند.
حوزه های علمیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت الاسلام محمد صالحي نژاد، استاد حوزه علميه و دانشگاه قم امروز در نشست هم انديشي شوراي طلاب كه با حضور 80 نفر طلبه خواهر و برادر در سالن اجتماعات مديريت حوزه علميه خراسان شمالي برگزار شد، اظهار داشت: شوراي طلاب بايد رسالت هاي فراموش شده در بين طلاب را احيا كند و اين احترام به سير طلبگي است.

حجت الاسلام صالحي نژاد افزود: با شوراي طلاب حركت و خيزشي براي احيای رسالت هايي كه در بين طلاب به فراموشي سپرده شده بود فراهم شد تا خيلي از رسالت ها  و كارهاي علمي كه در اين زمينه بر روي زمين مانده بود انجام شود و در اين راه هيچ توجيهي پذيرفته نيست.

وي ادامه داد: بايد در اين راه با اخلاص در عمل تلاش كرده  و كمبود امكانات را بهانه اي براي تنبلي و كاهلي خود قرار ندهيم؛ چرا كه علماي گذشته با عمر كوتاه و امكانات محدودي كه داشتند تأليفات مهم بسياري را بر جاي گذاشتند و در هيچ يك از تأليفات خود از كمبود امكانات گله مند نبودند.

حجت الاسلام صالحي نژاد با تأكيد بر الگوپذيري از زندگي علماي گذشته، تصريح كرد: زندگي علماي گذشته سرمشق و سرفصل هايي براي بازخواني انديشه هاي فراموش شده در سير طلبگي است و اگر در اين راه موفق نشويم بخاطر اين است كه تمركز نداريم و به جاهاي ديگر پرداخته ايم.

اين استاد حوزه و دانشگاه با بيان اينكه بايد فرصت جواني و طلبگي را غنيمت شمرده و به نحو احسن از آنها استفاده كرد، گفت: پيامبر اسلام(ص) مي فرمايد «جوان كه در جواني به دنبال سير علمي مي رود مثل اين است كه روي صخره چيزي مي نويسد در سن پيري كه بدنبال علم مي رود مثل اين است كه روي آب چيزي مي نويسد» و فسيل هايي كه ميليونها سال قدمت دارد چون روي سنگ نوشته شده ماندگار و ارزشمند شده است.

حجت الاسلام صالحي نژاد با بيان اينكه  در اين راه شهيد مطهري الگوي مناسبي براي جوانان است، افزود: حوزه علميه موطن اصلي شهيد مطهري است و رسالت حوزه علميه پرورش هزاران شهيد مطهري است؛ چرا كه بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب ما سالهاي ديگر نه به يك شهيد مطهري بلكه به هزاران شهيد مطهري نياز داريم.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره با انتخابات پيش رو و اهميت انتخاب درست در اين رويداد حماسي، خاطرنشان كرد: وظيفه طلاب و روحانيان اين است كه در بحث انتخابات  هميشه آنلاين بوده و با منطق و دليل مستدل روشنگري كنند.

حجت الاسلام صالحي نژاد با اشاره به زمان حضرت علي (ع)، اظهار داشت: در زمان حضرت علي(ع) كساني بودند كه آفلاين بودند و هيچ اطلاع دقيق و به روزي از دوراني كه سپري مي كردند نداشتند و اين مسأله سبب خانه نشيني حضرت علي (ع) شد.

وي افزود: ما چند نوع جهاد داريم كه هر كدام به نحوي در سرنوشت كشور تعيين كننده است به عنوان مثال جهاد فكري داريم كه هر كجا راه پيدا كرد، جهش علمي بيشتر شده و سبب تربيت علما و دانشمندان فرهيخته شده است.

استاد حوزه علميه قم تصريح كرد: در بحث انتخابات و تلاش براي انتخاب اصلح  خيزش و جهاد سياسي لازم است؛ چرا كه اگر ما خيزش سياسي نداشته باشيم دشمنان از فرصت پيش آمده به نفع خود استفاده كرده و انقلاب را در سطح بين الملل ضعيف و مظلوم معرفي مي كنند./9314/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات