۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۴
کد خبر: ۵۰۴۷۶۱
امام جمعه بابل:

توقف اجرای سند ۲۰۳۰، خواست عمومی است

حجت الاسلام والمسلمین روحانی گفت: توقف اجرای سند ننگین ۲۰۳۰ یک خواست عمومی است و باید به نگرانی های جامعه در این باره هر چه سریع تر پایان داده شود.
امام جمعه بابل در جمع معتکفان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امروز در جمع برخی از مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان بابل با اشاره به مواضع اخیر مقام معظم رهبری در جمع دانشجویان و انتقاد مجدد از سند 2030، گفت: سند آموزشی 2030 اجرای دستورالعمل سبک زندگی غربی برای آموزش کودکان و نوجوانان در کشور است.

وی افزود: متاسفانه برخی در کشور به رغم اظهار نگرانی مقام معظم رهبری به گونه ای رفتار کردند که معظم له مجبور به تذکر مجدد در این باره شدند.

مسؤول شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل با انتقاد از وارد کردن نگاه سیاسی و جناحی به برخی از مسائل مهم در کشور، تصریح کرد: برخی ها برای اینکه یک موضوع مهم در کشور مورد بررسی قرار نگیرد، آن را سیاسی می کنند تا از بررسی درست آن در کشور جلوگیری شود.

وی ادامه داد: این دردی بزرگ در کشور است که برخی ها مسائل مهم در کشور را برچسب سیاسی می زنند تا به جای متن حاشیه های آن پررنگ شود.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با انتقاد شدید از رفتارها و مواضع رییس جمهور و برخی از افراد منتسب به دولت درباره اظهار نگرانی در خصوص سند 2030، تاکید کرد: دولت بدون ارائه محتوای سند آموزشی یونسکو به دستگاه های مرتبط با این حوزه مانند شورای عالی انقلاب فرهنگی، آن را امضا و ملزم به پیاده سازی گام به گام آن طی 15 سال در کشور کرد.

وی افزود: تعیین کمیته ای برای اجرای چراغ خاموش سند 2030 در کشور و پذیرش برخی از شروط در این سند جای تاسف دارد.

امام جمعه بابل با طرح سوالی در خصوص چرایی جایگزین کردن سند آموزشی 2030 به جای سند تحول در آموزش و پرورش، گفت: برخی از مفاد سند آموزشی 2030 مخالفتی صریح با احکام اسلام دارد و اصرار رییس جمهور به عنوان یک فرد روحانی بر این سند تاسف آور است.

وی با انتقاد از جمله رییس جمهور که منتقدان سند 2030 را عده ای طلبه بلندگو به دست خطاب کرده بود، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب، مراجع تقلید، علما و مردم انقلابی از اجرای سند 2030 و تغییر محتوای برخی از کتاب های درسی در جهت اجرای این سند، اظهار نگرانی کردند و مسؤول اجرایی کشور باید به خاطر این جملات عذرخواهی کند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان برخی از آثار تلخ و عواقب اجرای سند 2030، افزود: نگاه متفاوت اسلام و جامعه سکولار غربی در مفهوم خانواده یک نگاه مبنایی است و اجرای سند 2030 همان بلایی را به بار می آورد که غرب در منجلاب آن فرو رفته است.

وی با اشاره به حذف بی سرو صدای مسائل مرتبط با دفاع مقدس از کتاب های درسی، تاکید کرد: توقف اجرای سند ننگین 2030 یک خواست عمومی است و باید به نگرانی ها جامعه در این باره هر چه سریع تر پایان داده شود.

تولیت مدارس علمیه خاتم الانبیا(ص) و الزهرا(س) بابل به پیاده سازی آموزش مسائل جنسی در مهدکودک ها در راستای این سند آموزشی اشاره کرد و گفت: برخی خانواده ها با اطلاع از این کار دولت، فرزندان خود را از مهدکودک ها بیرون کشیده و نگرانی زیادی در این باره دارند./۲۰۲/۱۳۱۳/ب۱

ارسال نظرات