۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۵۰۴۹۷۳
مدیر مدرسه علمیه روحیه بابل مطرح کرد؛

لزوم استفاده از فرصت شب های قدر در راستای استحکام رابطه با خدا

حجت الاسلام اکبرپور روشن گفت: خداوند شب قدر را فرصتی بی نظیر برای بازگشت انسان و ایجاد رابطه درست معنوی با خداوند متعال قرار داد تا فارغ از هیاهوی زندگی مادی به کمال معنوی دست پیدا کند.
علی اکبر اکبرپور روشن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام علی اکبر اکبرپور روشن، مدیر مدرسه علمیه روحیه بابل امروز در مسجد جامع این شهر ماه رمضان را ماه خودسازی بیان کرد و گفت: شب های قدر فرصت خودشناسی و معرفت نسبت به خود است تا انسان رابطه خود را با خداوند متعال تنظیم کند.

وی افزود: معرفت نسبت به خود موجب می شود تا انسان بر اساس این شناخت به طهارت روحی و سلوک معنوی دست پیدا کند.

استاد حوزه علمیه با تأکید بر استفاده حداکثری از فرصت شب های قدر، خاطرنشان کرد: خداوند شب قدر را فرصتی بی نظیر برای بازگشت انسان و ایجاد رابطه درست معنوی با خداوند متعال قرار داد تا فارغ از هیاهوی زندگی مادی به ارتباط محکم معنوی با خداوند متعال دست پیدا کند.

وی ادامه داد: خداوند بر اساس وعده خود در شب های قدر با نزول فرشتگان مقرب خود به زمین، فضا را معطر به شمیم بهشتی می کند تا انسان در این فضا گوشه ای از فضای معنوی رضوان الهی را درک کند.

حجت الاسلام اکبرپور روشن تأکید کرد: شب های قدر شب نزول کلام الهی بر جان بشریت است تا بازخورد آن در قالب دعاهای ویژه این شب از زبان انسان تجلی یابد و زبان انسان به ستایش خداوند با اسمای خاصه ایشان مبادرت کند.

وی با بیان این مطلب که غفلت مانع عبودیت کامل انسان می شود، تصریح کرد: غفلت مانند گرد و غباری بر روی دل انسان مانع از انعکاس انوار الهی از آیینه دل می شود و برای درک درست شب قدر باید در ابتدا انسان مبادرت به غفلت زدایی از وجود خود کند.

مدیر مدرسه علمیه روحیه بابل بُعد دیگر شب های قدر را فرصتی برای توبه دانست و گفت: خوان کرم الهی آنقدر در شب قدر گسترده می شود که بدترین و گنهکارترین انسان ها هم امیدوار به بخشش از جانب خداوند متعال هستند.

وی افزود: ناامیدی از رحمت الهی در ماه مبارک رمضان و در شب های قدر از وسوسه های شیطان نفس است تا انسان راه خداوند را در پیش نگیرد.

حجت الاسلام اکبرپور روشن تأکید کرد: در درگاه الهی ناامیدی و یأس جایگاهی ندارد و بر این اساس انسان های مؤمن با نشاط ترین انسان ها هستند زیرا خود را متصل به درگاه فیض الهی می بینند.

وی ادامه داد: شب قدر شب ولایت و اتصال بیشتر انسان به وجود امام عصر(عج) است و بهترین و مهمترین دعا در شب های قدر بباید تعجیل برای فرج امام زمان(عج) باشد./1313/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات