۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۱
کد خبر: ۵۰۵۶۹۲
حجت الاسلام حشمتی:

دولت یازدهم در بیست‌و‌پنجمین نمایشگاه قرآن حضور پررنگی داشت

معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد با اشاره به حضور پررنگ دولت یازدهم در بیست و پنجمین نمایشگاه قرآن، گفت: از رییس جمهور بابت تکریم از خادمان قرآنی تشکر می کنیم.
حشمتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدرضا حشمتی, معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه بیست و پنجمین دوره نمایشگاه قرآن کریم که بعدازظهر جمعه در نمایشگاه قرآن برگزار شد با اشاره به این سخن از امام علی(ع) که می‌فرمایند «هیچ قدرتی بالاتر از قرآن نیست»، اظهار داشت: از منظر امام علی(ع) قرآن کتابی است که هرکس با آن مانوس شود هرگز به چیزی نیازمند نخواهد بود.

وی ادامه داد: باید ایمان داشت که هیچ نعمت و غنیمتی بالاتر از قرآن نیست، در این راستا امام علی(ع) می‌فرمایند «دردها را باید با قرآن درمان کرد، در واقع قرآن می‌تواند جوابگو دردهای انسان باشد»، از نظر امام علی(ع) دردهای بشر در کفر، نفاق، گمراهی و زلالت خلاصه می‌شود که اگر این دردها جامعه را فراگیرد عواقب بدی در پیش خواهد بود.

رییس بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن تأکید کرد: امروز نگاه ما در کشور قرآنی و محترم است، اما نگاهی که در قرآن نیاز داریم نگاه شفادهنده است که متأسفانه دیده نمی‌شود، در برخی مجالس امروز ما تمام موضوعات جزء قرآن دیده می‌شود و این جای تأسف دارد.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: ربع قرن تجربه و دانش و مطالعه که در پیش روی ما است نشان داده است که امروز با افتخار بگوییم نمایشگاه قرآن به کمال رسیده است، از این رو در این دوره از نمایشگاه بزرگترین دستاورد ما همدلی و همیاری جوامع قرآنی و مؤسسات بوده است.

حشمتی یادآور شد: در این دوره از نمایشگاه قرآن در حدود 70 سازمان و وزارتخانه و ده‌ها مؤسسه قرآنی حضور پیدا کردند و عملکرد خوب نمایشگاه را از نظر سنجی مردمی می‌توان فهمید، همچنین استفاده از زبان هنر برای انتقال مفاهیم قرآنی در این دوره یک کار بسیار ارزنده بود.

وی افزود: در نمایشگاه قرآن امسال آثار زیادی در بخش‌های مفهومی، هنرهای تجسمی، فیلم، انیمیشن، استفاده از زبان نمایش و استفاده از زبان کودک برای انتقال مفاهیم قرآنی ارائه شد که جای تشکر دارد، همچنین در بخش فضای مجازی نیز اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهای قرآنی زیادی رونمایی شد که در این میان می‌توان به نرم‌افزار خوب «شهر قصه» اشاره کرد.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشکر از دولت یازدهم در این دوره از نمایشگاه قرآن، تصریح کرد: دولت یازدهم در این دوره از نمایشگاه حضور پررنگی داشت، در اینجا باید از رئیس جمهور بابت مراسم تکریم خادمان قرآنی و وزیر ارشاد برای حضور در نمایشگاه قرآن تشکر کرد.

حشمتی در پایان گفت: حضور انبوه موسسات قرآنی و ارائه محصولات متنوع جای تشکر و تقدیر را دارد، علاقه مند بودیم نمایشگاه همچنان ادامه پیدا کند اما مصلی برای برپایی نماز عید باید آماده شود./۸۱۶/۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات