۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۵۰۵۸۱۵
امام جمعه موقت اهواز:

تحریم های سنا راه جدید نفوذ و اعمال سلطه است

امام جمعه موقت اهواز وضع تحریم های جدید را نتیجه اعتماد زودهنگام به آمریکا دانست و گفت: تحریم های وضع شده در حوزه های تروریسم، حقوق بشر و مسائل موشکی راه جدیدی برای نفوذ و اعمال سلطه بر دیگر کشورها است.
حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز

حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه تحریم های جدید سنای آمریکا دور از انتظار نبود، اظهار داشت: عدم پایبندی آمریکا به تعهدات در برجام دور از انتظار نیست و برای همه سیاسیون، آشنایان با مباحث سیاسی و بین الملل و سیاست آمریکا چیز عجیبی نبود منتهی اعتماد به آمریکا در این مذاکرات طولانی اشکال و اشتباه کار بود.

امام جمعه موقت اهواز ابراز داشت: در این تصور که آمریکا از طبیعت استکباری دست برداشته و کمتر به چنین روحیه ای میل دارد، اشتباه محاسباتی صورت گرفت اما آمریکا همان خوی استبکاری را حفظ و نظام جمهوری اسلامی ایران نیز بر مواضع خود ایستاده و ثابت قدم می ماند.

خطیب نماز جمعه اهواز عنوان داشت: از همان روزهای نخست نباید به آمریکا اعتماد صورت می گرفت و امیدواریم مسؤولان وزارت خارجه به چنین نکته ای واقف شوند و همانطور که رهبری بیان کردند هیأت نظارت بر برجام باید دقت بیشتری درباره تخلفات انجام دهد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده بکارگیری ابزارهای داخلی برای مقابله با عهدشکنی آمریکا را خواستار شد و افزود: امیداوریم وزارت خارجه اشتباهات مرتکب شده در برجام که مرتب مورد تأکید مقام معظم رهبری صورت می گیرد را در عمل اصلاح کند.

وی با اشاره به اینکه در تحریم های جدید تروریسم، مسائل موشکی و حقوق بشر مورد توجه قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: آمریکایی ها با توجه به گزارش های آژانس انرژی هسته ای مبنی بر انجام تعهدات برجام از سوی ایران، بهانه ای برای وضع تحریم ها نمی توانند، داشته باشند؛ از این رو تحریم هایی را در زمینه های دیگر وضع می کنند.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه تحریم های وضع شده تازگی ندارد، ادامه داد: آمریکا کشوری است با خوی استکباری و سلطه گرایی و بی بهره از ایده ها و نظریات سیاسی و تحریم های وضع شده در حوزه های تروریسم، حقوق بشر و مسائل موشکی راه جدیدی برای نفوذ و اعمال سلطه بر دیگر کشورها است.

خطیب نماز جمعه اهواز هوشیاری و عدم انفعال در برابر اقدامات دشمن را خواستار شد و گفت: آنچه که برای خودمان می خواهیم خود در داخل کشور با رعایت حکمت و مصلحت و بدون دخالت بیگانگان تصمیم گیری کنیم و نه حالت تهور و بی باکی و نه حالت ترس در برابر دشمنان داشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده شجاعت معتدل در سیاست خارجی را مطالبه ای مهم دانست و خاطرنشان شد: با رعایت حکمت و مصلحت و توانایی های بسیار، اقتدارمان را بیشتر کنیم./۹۴۵۶/۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات