۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۳
کد خبر: ۵۰۶۳۶۵

پیام تسلیت حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در پی درگذشت پدر شهید آتشدست

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری در پی درگذشت پدر شهید احمد آتشدست پیام تسلیتی صادر کرد.
رئیسی

به گزارش خبرگزاری رسا از خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری در پی درگذشت پدر شهید احمد آتشدست پیام تسلیتی صادر کرد.

 متن پیام تسلیت حجت الاسلام والمسلمین رئیسی به این شرح است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

خاندان محترم شهید گرانقدر احمد آتشدست

مردم شریف شهرستان نهبندان

خبر عروج مرحوم مغفور محمدعلی آتشدست، پدر شهید والامقام دکتر احمد آتش دست موجب تألم و تأثر گردید.

پدر شهیدی از دیار ولایتمداران نهبندان که مقام عظمای ولایت در مورد او می فرمایند:«او تنها نماینده نسل خود بود که در ایرانشهر روحیه مبارزه داشت و هرگز رابطه اش با من قطع نشد»

اینجانب ارتحال این پدر عزیز را که در لیالی قدر به سوی معبودش شتافت به خاندان محترم شهید و مردم شهید پرور نهبندان که در تمامی آزمون‌ های این انقلاب و علی‌الخصوص انتخابات اخیر سربلند بیرون آمدند، تسلیت عرض نموده و به روح این سفر کرده به ملکوت و روح تابناک فرزند شهیدش درود می فرستم و از پروردگار مسألت دارم آن مرحوم را با مولای متقیان(ع) که این ایام متعلق به حضرتش می باشد محشور فرماید.

سید ابراهیم رئیسی
نماینده مردم استان خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری

گفتنی است؛ مرحوم محمدعلی آتشدست روز گذشته در سن 94 سالگی به علت کهولت سن در بیمارستان 22 بهمن مشهد دار فانی را وداع گفت و  صبح امروز نیز پیکر پدر شهید آتشدست از مسجد جامع گلستان نهبندان تا گلزار سردار شهید احمد آتشدست بر دوش جمعی از مردم و مسؤولان شهرستان تشییع و در جوار فرزندش به خاک سپرده شد.

سردار شهید احمد آتشدست در سال 39 در سیاه خونیک نهبندان به دنیا آمد و سال 61 در عملیات والفجر یک به عنوان فرمانده پدافند دشت فکه منصوب و در همین عملیات در سن 22 سالگی به درجه رفیع شهادت نائل شد.

این شهید دانشجوی رشته پزشکی و در ایرانشهر از مبارزان سیاسی علیه رژیم شاه در کنار رهبر معظم انقلاب در ایرانشهر بود که پس از شهادتش حضرت آیت الله خامنه ای پیامی به این شرح صادر کردند:

در ایرانشهر در میان آن همه نوجوان و کودک فقط یک نفر دل و روحیه مبارزه را داشت و آن احمد آتشدست بود، امید من به این یک نفر بود.

او تنها نماینده نسل خود بود که در ایرانشهر روحیه مبارزه داشت، بعدها هرگز رابطه اش با من قطع نشد، خبر دانشجو شدنش را شنیدم.

از اینکه حزب اللهی مانده بود خدا را شکر کردم، دلم می سوخت که این تنها محصول یک شهر را از دست رفته ببینم و خدا را شکر که هرگز از دست نرفت.

چند ماه پیش عقدش را خواندم و امروز خبر عروجش را می شنوم، ای خدای شهیدان بر دل پدر او و مادر او و پدر و مادر همه شهیدان رحمت آور، این عزیزان را با شهدای بزرگ اسلام محشور فرما./880/۱۰۲/ب۱

خاک پای همه شهیدان و آرزومند مقام آن ها _ سید علی خامنه ای
 

ارسال نظرات