۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۵۰۷۸۹۹
آیت الله علم الهدی:

امر به معروف و نهی از منکر در مقابله با بدحجابی مقدم بر اقدامات انتظامی است

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: بد حجابی نتیجه بی تفاوتی مؤمنان نسبت به امر به معروف و نهی از منکر است.
اقامه نماز عید فطر در مشهد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی صبح امروز در خطبه های نماز عید سعید فطر که در جوار بارگاه منور رضوی برگزار شد، به تبیین پیام های دعای قنوت نماز عید فطر پرداخت و گفت: ذخر و شرف و مزیدی که در دعای قنوت نماز عید فطر آن را به پیامبر(ص) نسبت می دهیم، به این است که نسل ما به عنوان ذخایر عرصه اسلام و دلدادگی پیامبر(ص) تربیت شوند و در ارادت و وابستگی به ارزش های دینی متصل شوند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی افزود: ما در قنوت نماز عید فطر به خدا اعلام کردیم که سه مسؤولیت برای ما وجود دارد؛ اولا تربیت نسلی که نسل محمدی و دلداده پیامبر(ص) باشد. جوانان شما علاوه بر این که فرزندان تان هستند، باید به عنوان ذخیره پیامبر(ص) تربیت شوند.

مسؤولان نسبت به خطرات فضای مجازی بی تفاوت نباشند

وی خاطرنشان کرد: امروز با توسعه اسباب ناهنجاری هایی که در نتیجه توسعه صنعت الکترونیک اعم از ترویج استفاده از فضای مجازی، اینترنت و ماهواره در میان خانواده ها به وجود آمده، تربیت ذخیره برای پیامبر(ص) کار آسانی نیست. مسؤولان نظام ما باید توجه داشته باشند که این کشور مملکت پیامبر(ص) است و نباید ابزار توسعه عداوت و دشمنی با پیامبر(ص) در این کشور رواج یابد و آن ها نسبت به این قضیه بی تفاوت باشند.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: این که نسل جوان را در فضای باز خطرناک مسموم به فرهنگ بیگانه و لاابالی گری های جریان های غربی بسپاریم، کار درستی نیست. آیا اگر در فضای حقیقی این مملکت ناامنی رواج یابد و ناموس و جان و خانواده مردم امنیت نداشته باشند، مسؤولان می توانند بی تفاوت باشند؟ فضای مجازی مانند فضای حقیقی است و وقتی در این فضا نوامیس مردم و فرهنگ و فکر اسلامی آن ها امنیت ندارد، چگونه مسؤولان در حالی که می توانند در این فضا امنیت ایجاد کنند، اظهار بی مسؤولیتی می کنند؟

حجاب زنان مؤمن نماد شرافت پیامبر(ص) است

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی ادامه داد: شرافت پیامبر(ص) در جامعه ما بستگی به توسعه فرهنگ و ارزش های پیامبر(ص) است. خواهرم؛ تو با چادرت عامل ایجاد شرافت برای پیامبر(ص) هستی و اگر این گونه نبود، دشمنان پیامبر این حجاب را در بلاد خود منع نمی کردند. چرا دشمنان اسلام از سایر مظاهر دین داری در شهرهای خود جلوگیری نمی کنند اما حجاب زنان را ممنوع اعلام می کنند؟ چون شرافت پیامبر در اقامه ارزش های فرهنگی ایشان است که حجاب از مصادیق آن است.

وی تأکید کرد: کسانی که در مقابل مسأله بد حجابی و بی حجابی در این کشور بی تفاوت باشند، در حقیقت نسبت به مبارزه با شرافت پیامبر(ص) و توهین به پیامبر(ص) بی تفاوت هستند. چگونه می توان امر به معروف و نهی از منکر را ترک کرد؟ چرا برادران و خواهران دینی اعتراض بدحجابی را به بنده می کنند؟ بد حجابی نتیجه بی تفاوتی مؤمنان نسبت به امر به معروف و نهی از منکر است. شما در برابر چند نوع بی عفتی ابراز مخالفت کرده اید؟

امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همگانی است

آیت الله علم الهدی ضمن توصیه به همه نمازگزاران بر توجه مضاعف به انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر، گفت: ما تجربه کرده ایم که رضاخان کافر ملعون با پاسبان و مأمور نتوانست زنان را بد حجاب کند و در نتیجه برخورد انتظامی عامل جلوگیری از مسائل فرهنگی نیست؛ بلکه همه ما در قبال این مسأله موظف هستیم چرا که شرافت پیامبر(ص) در حفظ ارزش های اسلام است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی تصریح کرد: کسانی که با شعار نشاط جوانان، منکرات شرعیه را توسعه می دهند، همگی دروغ گو هستند. این افراد به فکر اشتغال و ازدواج و زندگی جوانان نیستند و فقط به فکر این هستند که جوان را با منکرات شرعیه شاد کنند؟ این افراد در حقیقت می خواهند جوان را استثمار کرده و از او در اردوکشی های سیاسی استفاده کنند و به فکر شادی جوانان نیستند.

امام راحل و رهبر معظم انقلاب بیشترین دغدغه را نسبت به جوانان ابراز کرده اند

وی افزود: امام راحل و رهبر معظم انقلاب در طول عمر انقلاب از همه بیشتر دم از جوان زدند اما از اشتغال، علم و دانش، نهادهای دانش بنیان، تحصیل، ازدواج و سرمایه جوانان زدند و یک بار هم شعار شادی جوانان را ندادند. کسانی که به مسائل مهم زندگی جوانان کاری ندارند، به دنبال استفاده از جوانان برای اهداف سیاسی خود هستند. جوانی که شغل ندارد و بیکار است و از ایجاد یک سرپناه برای آغاز زندگی مشترک در کنار همسرش و ساختن زندگی خوش و آرام محروم است، با این بی بندوباری ها و مفاسد اخلاقی شاد می شود؟ این مبارزه با شرافت پیامبر(ص) است.

آیت الله علم الهدی با اشاره به واژه «مزیدا» در قنوت نماز عید فطر، آن را به معنای توسعه معارف نبوی در عالم قلمداد کرد و گفت: باید با دشمنان اسلام که می خواهند این کشور را پایگاه لذایذ نفسانی و دزدی و چپاول قرار دهند، مبارزه کرد چرا که توسعه ارزش های پیامبر(ص) به این مسأله بستگی دارد.

قدردانی از رسیدگی مردم و مسؤولان به مستضعفان

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در ابتدای خطبه خود به همت مردم و مسؤولان در ماه مبارک رمضان نسبت به رسیدگی به مستضعفان اشاره و اظهار کرد: در مناطق حاشیه شهر مشهد و قسمت های مختلف استان که اقشار آسیب پذیر سکونت دارند، خوشبختانه امسال خدمات عظیم و قابل توجهی از نظر رسیدگی به این اقشار توسط آستان قدس رضوی و نهادهای انقلابی و افراد خیّر صورت گرفت که این همه خیرات جای تشکر دارد.

وی در پایان افزود: در روستاها و مناطق مستضعف نشین سفره های گسترده ای توسط آستان قدس رضوی گسترده شد و تقریبا حدود دو برابر افطاری روزانه حرم مطهر در این مناطق افطاری توزیع شد. مجموعه این برکات و خدمات به حساب امام هشتم(ع) گذارده می شود و حقیقتا این مسأله یک خدمت خالصانه در دربار وجود مقدس امام رضا(ع) است./۲۰۲/۸۲۰/ب۱

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
مرز حجاب به دیدگاههای فرد بستگی دارد و برخی با شنیدن صدای زن نامحرم تحریک میشوند و برخی با دیدن زن نیمه برهنه هیچ واکنشی نشان نمیدهند. اما درکل جامعه ای که تمام توجه اش به اینگونه مسائل معطوف باشد راه پیشرفت ندارد و درگیری زنان برای دفاع از ازادیهای فکری و انتخاب شیوه زندگی ادامه خواهد یافت. تحمل محدودیتها بدون داشتن عقیده بسیار سخت است ...
0
0