۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۵۱۱۳۴۵
مسؤول بسیج جامعه زنان استان تهران:

تحول حجاب جامعه در گرو تقویت اعتقاد جوانان است

مسؤول بسیج جامعه زنان استان تهران با تاکید بر اینکه تحول حجاب در جامعه در گرو تقویت اعتقاد جوانان است، گفت: بد حجابی ثمره ناآگاهی مردم نسبت به فلسفه حجاب است.
عفاف و حجاب

زهرا امینی مسؤول بسیج جامعه زنان استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه حجاب از ضروریات دین اسلام است، گفت: حجاب و عفاف مایه احترام به شخصیت زن است.

مسؤول بسیج جامعه زنان استان تهران افزود: عفاف تنها مختص زنان نبوده بلکه به مردان نیز مربوط می‌شود.

امینی با تاکید بر اینکه بی عفتی در روابط زن و مرد در جامعه زیان بار است، بیان داشت: بی عفتی سبب می‌شود حرمت انسانی و کرامت زن در جامعه از بین برود و فرصت اندیشیدن را از زن بگیرد.

مسؤول بسیج جامعه زنان استان تهران ادامه داد: بی عفتی مانع حرکت به سوی ارزشهای بازدارنده شده و انسان را به سوی لذتهای زودگذر سطحی سوق می‌دهد.

وی با بیان اینکه اسلام برای شخصیت اجتماعی زن ارزش بالایی قائل شده است، گفت: در اسلام به زن مسلمانان چنین تاکید شده به همراه حفظ ظرافتهای زنانه خود و پرداختن به خانواده و تربیت فرزندان در ابعاد مختلف علمی، اعتقادی و دینی خود را رشد دهد و با رعایت کامل موازین اسلامی در پیشرفتهای علمی، اجتماعی و سازندگی و اداره این جهان نقش داشته باشد بنابراین اسلام کار زن را در جامعه لازم می‌داند به شرط آنکه او از تربیت فرزند و رسیدگی به خانواده غافل نشود و با کرامت و ارزش معنوی زن منافاتی نداشته باشد.

امینی با اشاره به اینکه غرب به اسم آزادی و اشتغال زنان آنان را در فشارهای روانی، روحی و عاطفی قرار داده است، عنوان کرد: آزادی بی قید و شرط زن کرامت و منزلت وی را از بین می‌برد و بنیاد خانواده را متلاشی می‌کند امروز آزادی زنان در غرب بر همین مواضع استوار است.

مسؤول بسیج جامعه زنان استان تهران با اشاره به اینکه حجاب در همه ادیانها قید شده است، بیان داشت: تحول حجاب در جامعه در گرو تقویت اعتقاد جوانان است و بد حجابی ثمره ناآگاهی آنان نسبت به فلسفه حجاب است./۳۰۲/۸۰۷/ب۱

ارسال نظرات