۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۵۱۳۵۸۳
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

حیات و زندگی ثمره همراهی امام معصوم است

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: همراهان امام معصوم(ع) به تدریج که حقیقت ولایت امام(ع) را درک می‌کنند، متصف به صفات امام(ع) و سرچشمه حیات و زندگی می‌شوند.
آیت الله میرباقری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدمهدی میرباقری نماینده مجلس خبرگان رهبری در سخنرانی صبح امروز سه شنبه سوم مرداد ماه 96 که در حسینیه آیت الله حق شناس به مناسبت تولد حضرت معصومه(ع) برگزار شد، گفت: کسانی که در عالم دنیا به توفیق همراهی و معیت امام معصوم(ع) می‌رسند و سیر و سلوک آنها با معصوم(ع) است، در واقع از آمال و نفسانیات خود هجرت کرده‌ و به همراهی امام معصوم(ع) می‌رسند.

وی افزود: همراهان امام معصوم(ع) به تدریج که حقیقت ولایت امام(ع) را درک می‌کنند، متصف به صفات امام(ع) می‌شوند، به گونه‌ای که اگر امام(ع) سرچشمه نور، هدایت، حیات و زندگی است، آنها نیز سرچشمه حیات و زندگی می‌شوند و هر فردی که به آنها رسید به خداوند متعال می‌رسد و چراغ راه می‌شوند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اگر امام تجلی رحمت الهی است، همراهان آنها نیز مظهر رحمت الهی شده و اهل محبت و دست‌گیری می‌شوند، عنوان کرد: کسانی که در همراهی امام(ع) به کمال می‌رسند، اهل ذکر هستند. همراهی امام بستگی به ایمان و درجات آن دارد، به طور مثال حقایقی از امام علی(ع) که برای سلمان ظاهر و متجلی شده، هیچ‌گاه برای شخص دیگر همان‌گونه نخواهد بود و این بستگی به درجات ایمانی هر فرد دارد.

وی در ادامه اظهار داشت: انسانی که به معیت امام معصوم(ع) می‌رسد، از خودش چیزی باقی نمی‌ماند و هر چه هست، صفات و جمال و جلال امام(ع) است که در او ظهور پیدا کرده است. تمام صفات بندگی که به وسیله آنها بندگی انسان محقق می‌شود یقین، توکل، رضا، صبر، ایمان، خشوع، زهد و تواضع گواه بر بندگی انسان هستند.

آیت الله میرباقری اضافه کرد: به اندازه ای‌ که این صفات بندگی در هر فرد نهادینه شود امکان بندگی برای او حاصل می‌شود. این گواه را خداوند متعال تنها به نبی اکرم(ص) و اهل بیت(ع) عطا کرده و دیگران به اندازه‌ای که حقیقت ولایت امام(ع) را درک کنند صفات امام(ع) در آنها ظهور پیدا می‌کند.

وی با اشاره به مقام انبیای اولوالعزم، اظهار داشت: این پیامبران الهی، شیعیان کامل هستند، زیرا ولایت امام علی(ع) را تمام و کمال دریافت کرده‌اند. فرشتگان عالم ملکوت اسرافیل، ازرائیل، جبرائیل و میکائیل نیز در ظرف خود شیعیان کاملند. شیعیان کامل السابقون السابقون، اولئک المقربون هستند و روح القدس در آنها ظهور یافته است. دلیل اینکه حضرت عیسی(ع) مردگان را زنده می‌کردند، وجود روح القدس در ایشان هست.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به خطبه متقین، گفت: خطبه متقین نیز در بیان این است که اگر فردی به امام علی(ع) رسید، صفات ایشان در او متجلی شده و رنگ و بوی امام را به خود می‌گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: یک معنای شفاعت نیز همین است که انسان وقتی به درجات بالایی از ایمان رسید، به شفاعت امام می‌رسد و امام از سفره وجودی خود و برکاتی که خداوند متعال به وجود مبارکش عنایت کرده، به مؤمنان عنایت می‌کند و از مؤمنان دست‌گیری می‌کند./966/پ202/ب1

ارسال نظرات