۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۵۱۳۶۹۰
مدیر حوزه علمیه الامام القائم مطرح کرد؛

حضرت معصومه الگویی ممتاز برای دختران

مدیر حوزه علمیه الامام القائم(عج)تهران با بیان اینکه پاداش و فضیلت زیارت حضرت معصومه(س) بهشت است، گفت: حضرت معصومه(س) با ویژگیها و شاخصه‌های ممتاز الگویی شایسته برای دختران است.
حجت الاسلام مجتبی بدری

حجت الاسلام سید مجتبی بدری مدیر مدرسه علمیه الامام القائم(عج) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با عرض تبریک به مناسبت ولادت باسعادت حضرت معصومه(س) و روز بزرگداشت دختر، گفت: وجود مقدس مضجع شریف حضرت معصومه(س) در شهر مقدس قم مایه خیر و برکت ایران است.

وی افزود:  حضرت معصومه(س) به قصد زیارت امام رضا(ع) از مدینه به سوی مرو حرکت می‌کنند؛ اما متاسفانه در شهر ساوه بیماری بر ایشان عارض و سرانجام در شهر مقدس قم دارفانی را وداع می‌گویند.

حجت الاسلام بدری با اشاره به اینکه پاداش و فضیلت زیارت حضرت معصومه(س) بهشت است، بیان داشت: حضرت رضا(ع) فرمودند: اگر کسی برادرم در ری یا خواهرم را در قم زیارت کند ثواب زیارت مرا خواهد داشت در روایت دیگری آمده است برای خدا حرمی است که آن مکه است، برای پیامبر اکرم(ص) حرمی در مدینه است، برای امیرالمومنین علی(ع) حرمی آن‌سوتر و برای ما اهل‌بیت(ع) هم حرمی است که آن حرم در قم است.

مدیر مدرسه علمیه الامام القائم(عج) با بیان اینکه حضرت موسی‌بن‌جعفر(ع) اولاد فراوانی داشتند که معروفترین آنها حضرت رضا(ع) و حضرت معصومه(س) بودند، گفت: حضرت معصومه(س) در دامان پدری چون موسی‌بن‌جعفر(ع) و در محضر برادری چون حضرت امام رضا(ع) بزرگ شدند در خانواده‌ای رشد کردند که همه شئونات بزرگواری، تقوا، علم، آقایی، عزت، عظمت و کرامت وجود داشته است حضرت معصومه(س) دختری است که تاریخ کوچکترین نقصی درباره ایشان بیان نکرده است.

وی در تبیین اینکه حضرت معصومه(س) دختری عفیفه و پاکدامن بودند، عنوان کرد: حضرت موسی‌بن‌جعفر(ع) و حضرت امام رضا(ع) درباره ایشان فرمودند که ایشان با تمام وجود در خدمت اسلام و اهل‌بیت(ع) بودند.

حجت الاسلام بدری ادامه داد: حیا، عفت، حجاب، تمکین در برابر ولایت امر، تمکین در برابر پدر بزرگوار و برادر عزیزشان، محبت و عشق نسبت به امام زمانشان از جمله ویژگیهای برجسته ایشان است که می‌تواند الگوی مناسبی برای دختران جامعه ما باشد.

مدیر مدرسه علمیه الامام القائم(عج) در پایان خاطر نشان کرد: حرم حضرت معصومه(س) تبدیل به یک پایگاه برای جهان اسلام شده است بزرگان و اولیای الهی ثوابهای بیشماری برای زیارت مزار ایشان بیان کردند با این ویژگیهای خوب و ممتازی که در وجود این بانوی بزرگوار هست شایسته است که دختران ما از این بانوی بزرگوار درس تقوا و عفاف بگیرند و زندگی خود را به واسطه ایشان نورانی کنند./۸۰۷/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات