۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۴
کد خبر: ۵۱۴۹۱۳
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران:

دین زدایی مهم ترین هدف دشمن از نفوذ فرهنگی است

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمن برای دین زدایی در جامعه اسلامی نسخه های متعددی را طراحی کرده است، گفت: امروز حوزه و روحانیت باید برای مقابله و پاسخگویی با این نسخه های خطرناک بسته های متفاوتی آماده کنند تا بتوانند از دین در برابر این هجمه های گسترده حراست کنند.
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار با معاونان تبلیغ شرق استان در نکا با اشاره به نقش مهم و اثرگذار مبلغان دینی در تبلیغ و ترویج ارزش های دینی در جامعه بر ضرورت حضور مستمر مبلغان در سطح جامعه تأکید کرد.

وی با بیان این که امروز نیازمند تقویت حضور روحانیت در جامعه به ویژه در میان مردم هستیم، افزود: هر چه حضور روحانیت در جامعه پررنگ تر باشد به حتم رشد آسیب های اجتماعی متوقف و رو به کاهش خواهد رفت.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز جامعه اسلامی با هجم وسیعی از بحران های فکری و فرهنگی مواجه است، خاطرنشان کرد: یکی از بهترین راه های مقابله با این بحران ها تقویت دین و ارزش های معنوی در جامعه است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که معنویت باید در جامعه اسلامی فراگیر شود تا اثرگذاری توطئه های فرهنگی دشمن به حداقل ممکن کاهش یابد، تصریح کرد: امروز باید از همه ظرفیت های دینی و فرهنگی به منظور تقویت معنویت در جامعه بهره گیریم.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که دشمنان تلاش می کنند جامعه اسلامی را با بحران معنویت مواجه کنند، خاطرنشان کرد: اگر معنویت و دین در جامعه اسلامی کمرنگ شود پروژه نفوذ دشمن به راحتی محقق خواهد شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دین و معنویت رمز عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در دهه های اخیر بوده است، تصریح کرد: امروز نیز رمز بقا و ماندگار این نظام دینی تقویت آرمان ها و ارزش های دینی در جامعه است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که تا زمانی که دین در جامعه اسلامی پررنگ است دشمن قدم از قدم بر نخواهد برداشت، خاطرنشان کرد: اگر خدای ناکرده دین در جامعه اسلامی کمرنگ شود و به حاشیه برود دشمن به راحتی به نقشه ها و اهداف خود دست خواهد یافت.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمن به دنبال ترویج و گسترش دین گریزی در جامعه اسلامی است، تصریح کرد: بداخلاقی ها، فساد و بی بندوباری و دیگر آسیب های اجتماعی تلاش دشمن برای فاصله گرفتن نسل جوان از دین و ارزش های اسلامی است.

حجت الاسلام صادقی با تأکید براین که باید نسل آینده کشور نسلی دیندار، متعهد و انقلابی باشند تا بتوانند در برابر دشمنی ها بیاستند و از نظام و انقلاب حراست و پشتیبانی کنند، خاطرنشان کرد: دشمن تلاش می کند تا با ترویج فرهنگ غربی نسل آینده کشورمان را از درون تهی و بی اثر کند تا به راحتی به اهداف خود دست یاید.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که نباید به راحتی میدان مبارزه با دشمن را خالی کنیم، بیان داشت: روحانیت در طول تاریخ همواره پیشگام در مبارزه با ضد ارزش ها بوده و امروز نیز در صف نخست دفاع از دین قرار دارد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که روحانیت همواره درد دین داشته و مهم ترین دغدغه علما و بزرگان دینی در طول تاریخ دفاع و حراست از شریعت محمدی بوده است، تصریح کرد: فقهای دین در راه اعتلای اسلام ناب حتی جان شیرین خود را تقدیم کردند و امروز این رسالت همه ما به ویژه روحانیت را سنگین تر می کند.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که امروز دستگاه های تبلیغاتی دشمن به صورت شبانه روزی علیه دین و انقلاب فعالیت می کنند، گفت: حرکت های منفعلانه در برابر هجم وسیعی از این توطئه ها تنها شکست را برای ما به ارمغان خواهد آورد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که امروز حضور یک مبلغ و روحانی در دور افتاده ترین نقطه کشور ضروری و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، تصریح کرد: هر جا که حضور روحانیت پررنگ تر بوده فعالیت و توطئه های دشمنان کمتر شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمن برای دین زدایی در جامعه اسلامی نسخه های متعددی را طراحی کرده است، خاطرنشان کرد: امروز حوزه و روحانیت باید برای مقابله و پاسخگویی با این نسخه های خطرناک بسته های متفاوتی آماده کنند تا بتوانند از دین در برابر این هجمه های گسترده حراست کنند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که فرصت سوزی به طور حتم به ضرر اسلام و انقلاب تمام خواهد شد، تصریح کرد: امروز دیگر فرصت آزمون و خطا وجود ندارد و همه کسانی که در لباس دین و روحانیت مشغول خدمت به شریعت محمدی هستند باید با همه توان و قدرت به میدان بیایند و از دین  دفاع کنند.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که فعالیت های تبلیغ روحانیان در مناطق روستایی و دور افتاده از اهمیت و جایگاه بسیار خوبی برخوردار است، خاطرنشان کرد: امروز حضور روحانیت در این مناطق موجب شده بسیاری از آسیب های اجتماعی احتمالی در این مناطق به حداقل رسیده و این به برکت حضور روحانیت است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که روحانیت در منابر و خطابه های خود نسبت به تقویت آرمان ها و ارزش های انقلابی در جامعه تأکید کند، افزود: امروز کشورمان برای رشد و تعالی نیازمند وحدت، همبستگی و همچنین حاکم شدن فکر و نگاه انقلابی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که مسؤولان و مدیران کشور در حوزه فرهنگی مسأله نفوذ دشمن را جدی بگیرند، تصریح کرد: متأسفانه علیرغم تأکید و هشدارهای متعدد مقام معظم رهبری در این خصوص عده ای باز در کشور همان مسیر خود را ادامه می دهند و به این هشدارها توجهی نمی کنند.

حجت الاسلام صادقی با تأکید براین که مسأله نفوذ در همه مسائل به ویژه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جدی است و مسؤولان نباید نسبت به این مسائل غافل شوند، خاطرنشان کرد: مبلغان دینی در برنامه های تبلیغی خود نسبت به خطر نفوذ دشمن در جامعه روشنگری و آگاهی بخشی کنند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که یکی از وظایف مهم روحانیت در فعالیت های تبلیغ، تبیین و روشنگری نسبت به رهنمودهای مقام معظم رهبری است، تصریح کرد: مبلغان دینی نسبت به تبیین موضوع اقتصاد مقاومتی و ضرورت نهادینه شدن فرهنگ استفاده از تولید داخل در منبرهای خود توجه ویژه ای داشته باشند.

حجت الاسلام صادقی با تأکید براین که امروز راه پیشرفت و اعتلای کشور وحدت داخلی و نهادینه شدن فکر و نگاهی جهادی و انقلابی است، خاطرنشان کرد: هر گاه کشور در مسیر تعالی و توسعه قرار گرفت به حتم نگاه انقلابی و مدیریت جهادی عهده دار مدیریت کشور بوده است./۹۵۰/ پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات