۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۵۱۵۵۸۵

پیکر عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی تشییع شد

پیکر مرحوم حجت الاسلام والمسلمین احمد غروی از علمای به نام تبریز امروز پس از تشییع در قطعه صدیقین وادی رحمت تبریز آرام گرفت.
تشییع پیکر مرحوم غروی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مراسم تشییع پیکر حجت الاسلام والمسلمین احمد غروی، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی و از اساتید برجسته حوزه های علمیه و دانشگاه تبریز امروز با حضور اقشار مختلف مردم به ویژه نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی برگزار شد.

بنابر این گزارش، مراسم از مقابل مسجد حاج غفار در خیابان 17 شهریور جدید به سمت آرامستان وادی رحمت تبریز با حضور علما، اساتید، طلاب و فضلای حوزه های علمیه تبریز برگزار شد که در نهایت پیکر آن عالم وارسته و فقیه پژوهشگر در قطعه صدیقین به خاک سپرده شد. قرار است مراسم شام غریبان نیز امروز ازساعت 18 تا 20:30 در مسجد حاج غفار برگزار شود.

حجت الاسلام والمسلمین احمد غروی تبریزی مشهور به توتونچی در سال 1319 شمسی در خانواده‌ ای اهل علم و فضل در تبریز دیده به جهان گشود. تحصیلاتش را از مکتب‌ خانه‌ ای در زادگاهش آغاز کرد و به فرا گرفتن قرآن پرداخت و به سفارش پدر به تحصیل علوم دینی پرداخت و در سال 1336 وارد حوزه علمیه تبریز شد و بخش دیگر مقدمات و سطح را فراگرفت.

پس از آن برای تکمیل تحصیلات راهی حوزه علمیه قم شد و از محضر استادانی چون حسین‌ علی منتظری، شیخ مرتضی حائری یزدی، میرزا هاشم آملی و سید محمد محقق داماد دروس خارج فقه و اصول را آموخت و ضمن فراگیری فقه و اصول به تحصیل فلسفه و کلام از محضر حضرات آیات: عبدالله جوادی آملی، محمدی لنگرودی و حسن‌ زاده آملی پرداخت. وی ضمن تحصیل علوم دینی به تدریس همت گماشت و از این رهگذر فضلا و طلاب بسیاری را تربیت کرد.

این عالم بزرگوار در کنار تدریس در حوزه بر تدریس در دانشگاه همت گماشت و از سال 1360 به تدریس در دانشگاه تبریز مشغول شد. تدریس در حوزه و دانشگاه، ترجمه برخی مقالات به زبان انگلیسی در روزنامه استوار قم و ندای حق تهران، بنای مسجد در دانشگاه، شرکت در کنفرانس‌ ها و سمینارهای علمی، مبارزه علیه رژیم طاغوت، ‌سفرهای علمی به خارج از کشور از جمله مصر، ترکیه، سوئیس، آلمان، فرانسه و مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه های استان، از جمله فعالیت وی بوده است.

گفتنی است، حجت الاسلام والمسلمین احمد غروی تبریزی، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی، از علمای برجسته و اساتید برگزیده حوزه و دانشگاه تبریز عصر سه شنبه به دلیل کهولت سن و بیماری در سن 77 سالگی به دیار باقی شتافت./935/پ204/ب1

ارسال نظرات