۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۵
کد خبر: ۵۱۵۶۶۸
مسوول دبیرخانه ستاد هماهنگی فعالیت های مهدوی تأکید کرد؛

ضرورت حضور فعالانه شبکه های بین المللی در پاسخ به شبهات مهدوی

حجت الاسلام اسدی گفت: متاسفانه برخی مراکز مهدوی با هجمه تبلیغاتی از سوی گروه هایی که با تطبیق ناروا در در زمینه مهدویت در حال حرکت هستند، مواجه شده اند.
مهدویت

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مهر، حجت الاسلام والمسلمین محمد اسدی در تشریح جزئیات جلسه اخیر هیات امنای ستاد هماهنگی فعالیت های مهدوی که در سالن جلسات مسجد مقدس جمکران برگزار شد  گفت: در ابتدای این جلسه و با حضور حجت الاسلام والمسلمین زهیر دهقانی «مدیر گروه غرب و مهدویت مرکز تخصصی مهدویت» و نویسنده کتاب «بررسی و تحلیل فعالیت های غرب علیه باورداشت مهدویت»، بخشی از فعالیت های رسانه های غربی و عربی پیرامون مباحث مهدویت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در ادامه این جلسه، فیلم کامل اظهارت سخیف ولیعهد سعودی پیرامون ایران و مهدویت پخشو واکنش های صورت گرفته نسبت به این اظهارات و پاسخ های داده شده و همچنین نحوه پاسخ قاطع تر به این اظهارات سیاسی بحث و بررسی شد.

مسوول دبیرخانه ستاد هماهنگی فعالیت های مهدوی با اشاره به عدم حضور نماینده سازمان صدا و سیما در این جلسه ادامه داد: از جمله مواردی که توسط اعضای هیات امنای ستاد و روسای مجموعه های مهدوی بر آن تاکید گردید، عملکرد قوی تر رسانه ملی در خصوص مباحث مهدوی بود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از موارد، نحوه پاسخگویی رسانه ملی به اظهارات اشاره شده بن سلمان بود و اعضا تاکید داشتند که رسانه ملی حداقل می توانست در برنامه گفت و گوی خبری شبکه دوم و با حضور کارشناسان مهدوی، این اظهارات را مورد بحث و بررسی قرار دهد.

حجت الاسلام والمسلمین اسدی بیان داشت: فعالیت شبکه های بین المللی و غیرفارسی زبان صداوسیمای جمهوری اسلامی در زمینه ترویج فرهنگ انتظار و مهدویت و پاسخگویی به شبهاتی که در این راستا وجود داشت از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود.

حجت الاسلام اسدی ادامه داد: از آنجا که پیوند قوی میان غدیر و امام زمان(عج) وجود دارد، بر ضرورت نشان دادن این پیوند در ایام عید سعید غدیر خم تاکید و موسسات و مراکز مهدوی متعهد شدند تا در همین راستا جلسات و فعالیت های مشترکی را برگزار کنند و با ستاد بزرگداشت این عید سعید نیز در راستای مهدوی کردن عید غدیرخم همکاری هایی صورت پذیرد.

مسوول دبیرخانه ستاد هماهنگی فعالیت های مهدوی همچنین با اشاره به نزدیک بودن ایام حج تمتع گفت: از جمله مصوبات این جلسه تعامل مراکز و موسسات مهدوی با بعثه مقام معظم رهبری به منظور تربیت و تجهیز روحانیون کاروان برای پاسخگویی نسبت به سوالات و شبهات مهدوی بود که مقرر گردید در این راستا جلساتی برگزار گردد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به نقش مبلغان اعزامی ایام غدیر در راستای ترویج فرهنگ ناب مهدویت مقرر گردید تا ستاد با نهادهای اعزام کننده مبلغ از جمله دفتر تبلیغات اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، اوقاف، جامعه المصطفی، مجمع جهانی اهل بیت(ع) و... جلساتی را داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین اسدی با بیان اینکه در راستای اهداف تشکیل ستاد هماهنگی فعالیت های مهدوی، هم افزایی و تعامل میان دستگاه ها و مراکز مهدوی مورد تاکید قرار دارد گفت: متاسفانه برخی مراکز مهدوی با هجمه تبلیغاتی از سوی افراد و گروه هایی که با تطبیق ناروا در زمینه مهدویت در حال حرکت هستند، مواجه شده اند.

وی خاطرنشان کرد: از جمله مباحث مهمی که در در این جلسه مطرح شد، استمرار برخورد با خطر تطبیق های ناروا و استنادات نادرست از جمله راهپیمایی استغاثه که زادگاه وهابیت نیز ریشه در همین تطبیق های ناروا دارد، بود که رییس و اعضای محترم هیات امنا بر برخورد قاطع با این جریانات تاکید کردند.

حجج الاسلام والمسلمین رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران، کلباسی رییس مرکز تخصصی مهدویت، پورسید آقایی رییس موسسه آینده روشن و سالار معاون مجمع جهانی اهل بیت(ع) از جمله حاضرین در جلسه بودند که به ایراد سخن پرداختند./۱۳۲۵//۱۰۲/خ

ارسال نظرات