۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۵۱۵۸۲۱
مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی:

حج در ایجاد وحدت و هماهنگی جهان اسلام نقش بی نظیری دارد

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: حج یک کنگره عظیمی است که در ایجاد وحدت و هماهنگی جهان اسلام نقش بی نظیری دارد و در حج باید تمام مشکلات جهان اسلام از سوی مسلمانان بررسی و حل شود.
نوفرستی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، ابوالفضل نوفرستی، مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: زائران اعزامی به حج تمتع در خراسان جنوبی نسبت به سال گذشته دو برابر افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه بیش از یک هزار و  700 نفر از استان در قالب 12 کاروان در سال جاری به حج تمتع اعزام می شوند، گفت: از این تعداد دو کاروان مربوط به اهل تسنن و مابقی نیز مربوط به اهل تشیع است.

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی افزود: پروازهای حج تمتع برای نخستین بار از خراسان جنوبی صورت می گیرد و اعزام این کاروان ها از ابتدای شهریور ماه انجام می شود.

نوفرستی با بیان اینکه کاروان ها بعد از انجام مناسک حج ابراهیمی در مکه معظمه به مدینه منوره اعزام می شوند، تصریح کرد: برگشت زائران از سرزمین وحی به استان روزهای یکم و دوم مهرماه صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه 12 جلسه آموزشی حج تمتع برای هر کاروان در داخل ایران انجام می شود، ادامه داد: سلامت زائران بیش از هر چیزی مورد توجه مسؤولان قرار دارد و تعداد پزشکان در حج تمتع امسال نسبت به سال گذشته افزایش دارد.

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: زائران حج تمتع 96 اگر بیماری دیابتی، کلیوی، قلبی و تنفسی دارند در جلسات آموزشی با پزشکان در میان بگذارند.

نوفرستی اظهار کرد: برای زائران حج تمتع دستبند الکترونیکی طراحی شده که ساخت شرکت سا ایران است و در این دستبند تمام سوابق درمانی و مشخصات فردی و محل اسکان هتل درج شده است و در صورت ضرورت از این دستبند استفاده می شود.

وی با بیان اینکه با توجه به انجام پروازهای حج تمتع، پروازهای عتبات عالیات استان که از سوی شرکت ایران ایر انجام می شد، تعطیل شده است، افزود: پروازهای عتبات عالیات استان دوباره از 21 مرداد ماه از سوی هواپیمایی العراقیه راه اندازی می شود.

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: حجاج خراسان جنوبی در سال های گذشته ولیمه های خود را صرف امور خیر مانند ساخت مدرسه و بیمارستان شیمی درمانی شده است.

نوفرستی عنوان کرد: از زائران حج تمتع درخواست می شود با توجه به شرایط خاصی که وجود دارد، بایدها و نبایدهایی که از سوی مدیران و روحانیون کاروان گفته می شود را رعایت کنند تا مشکلی برای زائران ایجاد نشود.

وی افزود: حج یک کنگره عظیمی است که در ایجاد وحدت و هماهنگی جهان اسلام نقش بی نظیری دارد و در حج باید تمام مشکلات جهان اسلام از سوی مسلمانان بررسی و حل شود.

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: انجام حج و مراوداتی که زائران مسلمان با یکدیگر دارند ارتباطات مسلمانان شکل می گیرد و وقتی امت اسلام امت واحده ای شود هیچ دشمنی جرأت غرض ورزی در صفوف مسلمانان را نخواهد داشت.

نوفرستی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود 9 هزار نفر زائر در قالب کاروان های زمینی و هوایی به عتبات عالیات اعزام شدند./880/پ202/ب1

ارسال نظرات