۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۶
کد خبر: ۵۱۸۹۹۵
آیت الله عبداللهی:

آیت الله امینی در صحنه های گوناگون انقلاب همراه امام و رهبری بود

آیت الله عبداللهی با بیان این که آیت الله امینی در صحنه های گوناگون انقلاب همراه حضرت امام بود، گفت: نکته قابل توجه پایداری و تداوم در ولایتمداری است که وی به حضرت امام علاقه مند و بعد از ایشان با رهبر انقلاب و ولی فقیه همراه بود.
آیت الله محمود عبداللهی

آیت الله محمود عبداللهی نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به برگزاری مراسم بزرگداشت مقام علمی و اخلاقی آیت الله امینی در نجف آباد گفت: بزرگداشت آیت الله امینی و اینگونه بزرگداشت ها و تجلیل از شخصیت های فرهنگی امری بسیار مناسب است.

وی افزود: مسائل سیاسی و اجتماعی نباید ما را از شخصیت های فرهنگی و علمی و تأثیرگذاری آن ها غافل کند، چند وجهه درباره آیت الله امینی قابل توجه است، یکی سبقت و خدمت ایشان در همراهی با حضرت امام است، آیت الله امینی به همراه شهید مطهری از قدمای شاگردان حضرت امام بودند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که آیت الله امینی از نظر اخلاقی و علمی ملازم با امام بود، اظهار داشت: مصاحبه های ایشان درباره حضرت امام نکات قابل توجهی دارد، آیت الله امینی در درس های حضرت امام حضور داشت و ایشان را همراهی می کرد.

وی ادامه داد: از نظر انقلاب هم ایشان از همراهان اولیه امام خمینی(ره) بودند و در مقاطع خاص که رژیم چهلوی مرحوم امام را جلب کرد و خطری برای امام به وجود آمد بزرگانی همچون آیت الله جنتی و آیت الله امینی مرجعیت و اجتهاد امام را امضا کردند و یکی از عوامل مصونیت حضرت امام از خطر ایجاد شده بود.

آیت الله عبداللهی با بیان این که آیت الله امینی در صحنه های گوناگون انقلاب همراه حضرت امام بود، ابراز داشت: نکته قابل توجه پایداری و تداوم در ولایتمداری است که ایشان به حضرت امام علاقه مند بودند و بعد از بنیانگذار انقلاب با رهبر معظم انقلاب و ولی فقیه همراه بودند.

وی عنوان کرد: یکی از شواهد این ولایتمداری تعریض نامه ای بود که برخی در فضای مجازی نامه را به آیت الله امینی نسبت داده بودند اما ایشان مکرر تکذیب کردند و فرمودند که ارادت من به رهبر انقلاب همچنان ثابت است، آیت الله امینی تأکید کرد که هرچه از زمان رهبری رهبر معظم انقلاب ممتاز بودن ایشان در رهبری و مدیریت بیشتر آشکار می رود و علاقه من به ایشان بیشتر از گذشته است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: آیت الله امینی در مسائل فرهنگی هم نقش خاصی را دارد و به مسائل به روز و کاربردی درباره جوانان، خانواده ها و اخلاق با زبان ساده و مستند ورود کردند، این بزرگداشتی که انجام شد بدان معنا است که باید به شخصیت های علمی و فرهنگی توجه کرد.

وی اضافه کرد: توصیه می کنم که مصاحبه های آیت الله امینی درباره حضرت امام و علامه طباطبایی به لحاظ این که ایشان از پیشکسوتان همراه بودند مورد بررسی و مراجعه قرار گیرد چون نکات مهم و قابل توجهی در آن ها وجود دارد./1323/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات